×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ایجاد سامانه مدیریت بدهی‌ها و مطالبات برای رصد میزان دیون

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل فلاح در نشست کارگروه انضباط مالی (ستاد ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد) شفافیت، نظارت و مدیریت هزینه‌ها را اصلی ترین دغدغه‌های معاونت مالی و اقتصاد شهری عنوان کرد و گفت: یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان و دغدغه‌های اعضای شورای شهر تهران، در این دوره مبارزه با فساد است و در این راستا، موضوع شفافیت در دستور کار معاونت مالی و اقتصاد شهری قرارگرفته و با جدیت دنبال می‌شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به ایجاد خزانه واحد در بخش خزانه داری و نظام‌های مالی شهرداری گفت: نظام مالی شهرداری نیازمند یک خزانه واحد بود تا علاوه بر آنکه تمامی منابع مالی وصولی و درآمدهای شهرداری در یک حساب تجمیع شود؛ ایجاد خزانه واحد سبب تمرکز رسوب پول در همان حساب و مدیریت نقدینگی می‌شود.

فلاح اظهار کرد: خوشبختانه از اسفندماه سال گذشته، تمامی پرداختی‌های سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران از محل این حساب واحد انجام شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران همچنین از ایجاد سامانه مدیریت بدهی‌ها و مطالبات شهرداری سخن گفت و افزود: از آنجایی که بایستی بدهی را به یک فرصت تبدیل و به عنوان یک ابزار مالی از آن بهره ببریم، لذا این سامانه را برای رصد میزان دیون و مطالبات شهرداری طراحی کرده تا با راه اندازی آن و اطلاع لحظه‌ای از میزان بدهی‌ها، بتوانیم پرداخت بدهی‌ها را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه تعیین کارشناس رسمی قیمت گذاری املاک تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر توزیع متوازن مرتفع خواهد شد؛ همچنین از بروز نابسامانی‌هایی که پیش از این باعث ظهور فساد به صورت ناخودآگاه می‌گردید، کاسته خواهد شد.

فلاح در پایان گفت: افق ما در این زمینه بسیار روشن است و امیدواریم سامانه تعیین کارشناس رسمی به عنوان یک ابزار جدی در حوزه مبارزه با فساد در سایر معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران اجرایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.