×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

صدور ۲۰ هزار سند منازل روستایی در استان قم

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان قم پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در دفتر استان قم خبرگزاری فارس حاضر شد و به تشریح ماموریت‌ها و عملکرد یک‌ساله این اداره‌‌کل پرداخت.

بلدی در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان یک مجموعه انقلابی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به منظور تامین مسکن محرومین به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد، عمده فعالیت‌های ما مربوط به بخش روستایی است اما در بخش‌های شهری هم به واسطه همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های ما در روستاها تحت عنوان «تهیه طرح هادی» است، در این طرح با نقشه‌برداری دقیق از روستا نیاز‌های ۱۰ ساله آن‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم و طبق قانون روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تعداد آنها در قم ۱۲۴ روستا است را شامل می‌شود که طرح هادی برای تمامی آن‌ها تهیه و اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم با بیان اینکه بنیاد مسکن کارگزاری امین برای دولت و نظام است، تصریح کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های ما مربوط به سنددار کردن منزل‌های روستایی در قالب «طرح صدور اسناد مالکیت روستایی» است، در این طرح تا به امروز ۲۰هزار سند روستایی در استان قم صادر شده و صدور حدود ۲ هزار سند تا پایان سال را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

بلدی خاطرنشان کرد: در روستاها به افرادی که فاقد مسکن هستند، اراضی به قیمت مصوب دولتی واگذار می‌شود تا مشکل مسکن آنها حل شود، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی این اراضی به صورت رایگان در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، برای مثال در سال گذشته ۱۵۰ قطعه زمین به این افراد در روستاها واگذار شد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار بنیاد مسکن استان قم است بحث مقاوم‌سازی منازل روستاییان در برابر سیل و زلزله بود که به آن پرداختیم، از سال ۱۳۸۴ تا به امروز حدود ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌هایشان را از ما دریافت کرده‌اند، هم اکنون ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داشته‌ایم؛ خانواده‌هایی که در آن‌ها حداقل ۲ عضو معلول وجود دارد مقرر شده برای این خانوارها منزل رایگان ساخته و در اختیار آ‌ها قرار ‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این تفاهم‌نامه دیگری که با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی امضا کرده‌ایم که محرومین روستایی تسهیلاتی برای مقاوم‌سازی خانه‌هایشان و یا خانه‌دار شدن آن‌ها ارائه داده شود.

بلدی در پایان گفت: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار وزارت راه‌ و شهرسازی در استان قم؛ از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۳ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در قالب «طرح جهش تولید مسکن» شروع به کار کرده است که در همین هفته دولت، اولین افتتاحیه یکی از پروژه‌ها به تعداد ۱۸۰ واحد با عنوان «مجتمع زیتون۶» را در دستور کار داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.