×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

طرح هادی ۴۴۲ روستای مازندران در دولت سیزدهم اجرایی شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر آسمانی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اجرای طرح ها در روستاها را شناسنامه بخش عمران  و بستر خدمات مختلف به مردم توصیف کرد و افزود: در مدت فعالیت یک ساله دولت سیزدهم طرح هادی در ۴۲۵روستای استان از محل اعتبار استانی و ۱۷روستا  نیز با از محل اعتبارات ملی عملیاتی شد.

وی از روستاهای مازندران به دلیل وجود زمین های کشاورزی و جمعیت قابل توجه به عنوان محل تولید و رونق اقتصادی نام برد و ادامه داد : اجرای طرح های هادی در روستاهای مازندران برای گسترش فعالیت های تولیدی نیازمند سرعت عمل بیشتری است و این موضوع طی یک سال اخیر مورد توجه دولت قرار گرفت.

آسمانی مقدم بازنگری و تهیه طرح هادی را از دیگر ماموریت های بنیاد مسکن مازندران دانست و گفت که طی  یک سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه و بازنگری طرح های هادی روستاهای استان هزینه شده است.

وی افزود : در حال حاضر مطالعه طرح هادی تمامی ۲ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار مازندران انجام و نقشه های اجرایی آماده شده است.

تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رئیس جمهور

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان این که در سفر بیستم اسفند سال گذشته هیات دولت به استان ۲۱۰ میلیارد  تومان اعتبار سهم این بنیاد شد ، گفت : این اعتبار برای تهیه و بازنگری و اجرای طرح های هادی و ایمن سازی روستاها پیش بینی شد که از سهم ۱۴۴ میلیارد تومانی برای اجرای طرح هادی تاکنون ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی افزود : در بخش بازنگری و تهیه طرح هادی نیز از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار  پیش بینی شده تا کنون یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان تخصیص یافت و سهم بخش ایمن سازی روستاها نیز ۵۰ میلیارد تومان تعیین شده بود که تاکنون پنج میلیارد تومان آن در اختیار قرار گرفت.

طرح هادی ۴۴۲ روستای مازندران در دولت سیزدهم اجرایی شد

۱۴۰ میلیارد تومان یارانه استفاده نشده قیر  

آسمانی مقدم با اعلام این که مازندران ۱۴۰ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای سهمیه دارد که طی دو سال اخیر هیچ استفاده ای از آن نشده ، گفت : با توجه به فرصت یک ماهه ای که برای استفاده از این سهمیه باقی مانده ، در صدد هستیم تا با هماهنگی استانداری ، نمایندگان مجلس و وزارت راه و شهر سازی مشکل تهاتر با قیر یارانه ای در اجرای آسفالت روستاهای استان را عملیاتی کنیم تا روستاهای محروم هم بتوانند از مزیت قیر یارانه ای استفاده کنند .

وی دلیل استفاده نکردن قیر یارانه ای برای آسفالت معابر روستاهای محروم را قدرت پایین روستاییان برای مشارکت برشمرد و افزود : سهمیه مازندران ۱۷۵ میلیارد تومان قیر یارانه ای از سال ۱۴۰۰ بود که متاسفانه تنها بخشی از آن به خاطر قدرت مالی بالای خوش نشینان ساکن غرب مازندران نصیب آنان شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اظهار این که طبق قانون از ۲ سال پیش تهاتر برای قیر یارانه ای متوقف شد و استفاده از قیر یارانه ای فقط با مشارکت اهالی روستاها برای انجام آسفالت عملیاتی می شود ، گفت : از آن جایی که تا ۶۰ درصد هزینه آسفالت مربوط به تامین مصالح ، کارخانه و توزیع آن و فقط ۴۰ درصد آن بابت قیر است ، بسیاری از روستائیان توان مالی تامین ۶۰ درصد هزینه را ندارند تا بتوانند از قیر رایگان برای آسفالت راه روستا و اجرای طرح هادی استفاده کنند .

آسمانی مقدم ابراز امیدواری کرد که با همکاری استانداری سهمیه قیر مازندران طی یک ماه فرصت باقی مانده برای آسفالت روستاهای محروم استفاده شود.

استقبال روستاییان مازندران از تسهیلات قرض الحسنه‌ای ساخت مسکن  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران همچنین با تشریح وضعیت واحدهای مسکونی روستایی استان گفت : از ۴۴۴ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده در آخرین سرشماری نفوس و مسکن تاکنون ۲۵۵هزارو ۶۷۳ واحد آن برابر با حدود ۵۸ درصد با مشارکت مردم و تسهیلات دولت مقاوم سازی شده است ولی هنوز ۱۸۸ هزار واحد برابر با ۴۲درصد از این واحدها به نوسازی و مقاوم سازی مقابل حوادث غیر مترقبه بویژه زلزله نیاز دارند.

وی با بیان این که طی یک سال گذشته ساخت چهار هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی روستایی با استفاده از تسهیلات  قرض الحسنه ای ۱۰۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله شروع شده است، افزود: از این تعداد حدود یکهزار و ۹۴۵ واحد در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

آسمانی مقدم با ذکر این نکته که این واحدها  مستحکم برابر هر گونه حوادث طبیعی به خصوص زلزله است ، گفت : یکی دیگر از خدمات دولت در محرومیت زدایی حمایت ویژه در ساخت واحدهای مسکونی برای افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد است که با همکاری سپاه و بنیاد مستضعفان با بنیاد مسکن انجام می شود که علاوه بر دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی ، کمک بلاعوض ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان ، ۲ تن میله گرد و ۶ تن سیمان رایگان نیز وجود دارد.

وی افزود : طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم در مازندران ساخت ۲۲۵ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی شروع شده است، 

توجه ویژه مازندران در عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن 

آسمانی مقدم آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای مازندران را هم تشریح کرد و گفت: در حال حاضر در بخش خودمالکی ۹هزار و ۳۶۹ ثبت نام کردند ، یکهزارو ۶۹ واحد درحال ساخت است که پیش بین می شود تعداد از این واحد در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.