×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از رفع تصرف از ملک قنات کوثر تا فعالیت اتوبوس سیار میوه و تره‌بار

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

کمیته صیانت از املاک و اموال غیر منقول در منطقه ۲ تشکیل شد

شهردار منطقه ۲ گفت: کمیته صیانت از املاک و اموال غیر منقول شهرداری در راستای ساماندهی و صیانت از حقوق شهر و شهروندان تشکیل شد.

مهدی صالحی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر ساماندهی و صیانت از املاک و اموال غیر منقول گفت: در همین راستا مدیریت شهری منطقه اقدامات ویژه ای را در دستور کار قرار داده است تا ضمن ساماندهی اطلاعات املاک، از حقوق شهر و شهروندان صیانت کند.

شهردار منطقه ۲ افزود: بدین منظور کمیته صیانت تشکیل شد که اعضای آن متشکل از حراست، بازرسی، اداره املاک و مستغلات، حقوقی و معاونت‌های معماری و شهرسازی و همچنین مالی و اقتصاد شهری است.

صالحی در ادامه به تشکیل بانک اطلاعات املاک اشاره کرد و گفت: شناسایی و تثبیت و توسعه املاک از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در صیانت از املاک است که با این اقدام اطلاعات املاک شفاف و قابل رصد و پیگیری می‌شود.

وی همچنین تعیین تکلیف املاک اجاره‌ای و در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی را از دیگر وظایف کمیته صیانت املاک و اموال غیر منقول برشمرد و گفت: بدین منظور جلسات کمیته به صورت مستمر برگزار و گزارش اقدامات ارائه می‌شود.

از رفع تصرف از ملک قنات کوثر تا فعالیت اتوبوس سیار میوه و تره‌بار

تجلیل هیأت امنای بازار تهران از شهرداری منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری بساط‌گستری و رفع سد معبر در محور ۱۵ خرداد و بازار تهران خبر داد.

امیر یزدی با بیان اینکه پدیده سد معبر و بساط گستری باعث اخلال در سلامت روان جامعه، برهم‌زدن زیبایی شهر و نادیده‌گرفتن حقوق شهروندی است، گفت: این پدیده در محور ۱۵ خرداد، حد فاصل سیروس تا گلوبندک از معضلاتی بود که همه‌روزه شهروندان و کسبه با آن دست‌به‌گریبان بودند و سبب انسداد پیاده‌روها و اختلال در کسب‌وکار کسبه، رفت‌وآمد شهروندان و ازبین‌رفتن امنیت در این محدوده شده بود.

شهردار منطقه ۱۲ رفع سد معبر را از خواسته‌های به‌حق کسبه و شهروندان برشمرد و افزود: به همین منظور شهرداری منطقه ۱۲ از تاریخ ۲۴ مردادماه با مشارکت شرکت شهربان، جامعه اصناف بازار، شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، پلیس امنیت و یگان امداد فاتب نسبت به جمع‌آوری بساط گستران و رفع سد معبر اصناف در این راسته اقدام کرده که با توجه به رضایت کسبه و شهروندان، این طرح تا ساماندهی کامل محور ۱۵ خرداد ادامه داشت.

به‌دنبال حل معضل بساط گستری و سد معبر در محور ۱۵ خرداد، هیأت امنای بازار تهران، طی بیانیه‌ای از شهرداری منطقه ۱۲ تجلیل کرد.

یزدی گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ نفر نیروی اجرایی، عوامل معبربان شهربان و نیروهای یگان امداد فاتب به استعداد بیش از ۳۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در سطح محور ۱۵ خرداد مستقرند تا از بازگشت به شرایط قبل توسط عوامل سودجو جلوگیری شود.

از رفع تصرف از ملک قنات کوثر تا فعالیت اتوبوس سیار میوه و تره‌بار

رفع تصرف از ملک واقع در محله قنات کوثر

شهردار منطقه ۴ ضمن خبر آزادسازی ملک تصرف شده واقع در محله قنات کوثر گفت: احقاق حقوق شهروندان و استفاده قانونی از املاک شهرداری که حق مسلم مردم است، از دغدغه‌های مدیریت شهری این منطقه به شمار می‌رود.

محمدرضا پوریافر با اشاره به رفع تصرف زمین ۶۰۰ مترمربعی گفت: زمین مذکور سابقا به عنوان زمین اسکیت و چمن در اختیار محله بود و کودکان و نوجوانان اوقات فراغت خود را در آن سپری می‌کردند.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: متأسفانه بعد از مدتی این زمین در تصرف افرادی قرار گرفت که بعد از تحقیقات مشخص شد در تکاپوی تصاحب و مالکیت قطعی این زمین هستند که با تلاش کارکنان خدوم شهرداری ناحیه ۹، املاک و حقوقی منطقه خوشبختانه ناموفق مانده و این زمین بار دیگر در اختیار ساکنین محله قنات کوثر قرار گرفت.

وی در پایان گفت: رعایت قانون و مبارزه با هرگونه فساد و تخلفی از دغدغه‌های مدیریت شهری منطقه ۴ به شمار می‌رود و تلاش شبانه روزی نیروهای زحمتکش این منطقه در مسیر رسیدن به این هدف است.

از رفع تصرف از ملک قنات کوثر تا فعالیت اتوبوس سیار میوه و تره‌بار

فعالیت اتوبوس سیار میوه و تره‌بار در شهرک‌های مسکونی غرب تهران

علیرضا علی بخشی از فعالیت اتوبوس سیار میوه و تره بار در شهرک‌های مسکونی فاقد میوه و تره بار خبر داد و گفت: با توجه به دستور شهردار تهران و تاکید معاون خدمات شهری شهرداری تهران در راستای توسعه سرانه خدماتی و رفاهی شهرداری منطقه ۲۲، در شهرک‌هایی که فاقد زمین برای احداث بازار میوه و تره بار هستند با استقرار اتوبوس میوه و تره بار نسبت به تأمین و افزایش این سرانه‌ها اقدام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ افزود: این طرح به شکل موقت به اجرا در می‌آید تا برنامه ریزی و اقدام برای راه اندازی مرکز میوه و تره بار جدید در محلات فاقد میوه و تره بار فراهم شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ میدان میوه و تره بار در محدوده منطقه ۲۲ فعالیت دارند که قرار است ۱۰ میدان دیگر میوه و تره بار در این منطقه راه اندازی شود که زمین‌های این مراکز در اختیار سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران قرار گرفته است.

علی بخشی ادامه داد: منطقه ۲۲ به دلیل پهناور بودن و پراکندگی شهرک‌های مسکونی نیازمند راه اندازی میادین میوه و تره بار بیشتری نسبت به سایر مناطق شهر تهران است که این نیاز سنجی صورت گرفته و اقداماتی برای رفاه حال شهروندان صورت گرفته است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.