×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از شناسایی جوانان بااستعداد تا طعمه‌گذاری برای جانوران موذی

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

جوانان مستعد توانمند می‌شوند

سیدمحمدرحیم مرتضوی از کلید خوردن طرح شریف استار، با هدف شناسایی و توانمند سازی نوجوانان بااستعداد محله‌های کم‌برخوردار در منطقه ۹ خبر داد و گفت: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و ستاد توانمندسازی و تحول محله‌های کم برخوردار کشور، طرح توانمندسازی جوانان و نوجوانان محله‌های کم برخوردار منطقه ۹ با هدف افزایش دانش و مهارت و نیز دور کردن این گروه سنی از آسیب اجتماعی اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۹ افزود: هدف از اجرای این طرح که در حال حاضر در منطقه ۹ به عنوان منطقه پایلوت تهران اجرا می‌شود؛ آموزش، کارآفرینی، مهارت آموزی و اشتغال زایی ویژه جوانان و نوجوانان بر مبنای استعدادها و ظرفیت‌ها مدنظر است.

وی گفت: خلاقیت، شناسایی استعداد، سخنوری و پرزنت کردن، تسلط بر بازار، مهارت‌های فنی، علوم رایانه از جمله کارگاه‌های طرح شریف استار است که در آنها تلاش می‌شود افراد برای ورود به فضای کسب و کار آماده شوند.

افراد علاقه‌مند و متقاضی ۱۳ تا ۲۵ ساله می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین سرای محله در این طرح ثبت نام کنند.

دریافت ۱۵ هزار و ۴۷۸ پیام از سوی شهروندان در سامانه ۱۳۷ پلاس در ۱۵۰ روز ابتدای امسال

شهردار منطقه ۱۰ تهران از دریافت ۱۵ هزار و ۴۷۸ پیام از سوی شهروندان منطقه از طریق سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران در ۱۵۰ روز ابتدای امسال خبر داد.

رضا شرفی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در حوزه پاسخگویی به شهروندان گفت: سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷ پلاس) یکی از مهمترین ابزارهای شهرداری برای تسریع و تسهیل در رسیدگی به موضوعات پر کاربرد حوزه شهری است که کمک می‌کند در نظارت عمومی از ظرفیت شهروندان استفاده شود.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: با بهره گیری از سامانه ۱۳۷ پلاس کمکی و همیار مدیریت شهری برای ارائه خدمات کمی و کیفی‌تر به شهروندان است.

وی از دریافت ۱۵ هزار و ۴۷۸ پیام از سوی شهروندان منطقه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ناحیه یک در میان نواحی سه گانه، بیشترین پیام را دریافت کرده که در این راستا، شش هزار و ۸۴۰ پیام دریافت شده است. همچنین ناحیه دو نیز در این مدت، چهار هزار و ۶۴۷ پیام و ناحیه سه هم سه هزار و ۹۹۱ پیام دریافت کرده‌اند.

شرفی در مورد پنج موضوع پیام‌های دریافت شده از سوی شهروندان تصریح کرد: لایروبی با ۱۳۳۶ پیام، نظافت با ۱۲۰۹ پیام، طعمه‌گذاری با ۴۷۲ پیام، جمع‌آوری زباله و ضایعات با ۴۵۴ پیام و آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز مسکونی با ۴۳۴ پیام، بیشترین موضوع پیام‌های دریافتی از سوی شهروندان است.

وی با اشاره به کاهش زمان پاسخگویی به پیام‌های شهروندان و تلاش برای کمتر شدن این زمان خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری منطقه ۱۰ برای ارتقای خدمت‌رسانی بهتر و با کیفیت به شهروندان و افزایش رضایتمندی آنها از مجموعه مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای دارد.

شرفی با تاکید بر اینکه تلاش منطقه ۱۰ رسیدگی به موقع و مؤثر به مطالبات شهروندان و ارائه خدمات با کیفیت و سریع است، عنوان کرد: برای محقق شدن رضایت ۱۰۰ درصدی شهروندان، موضوعات و مطالبات شهروندان با حساسیت و نگاه کارشناسانه پیگیری خواهد شد و تا کسب رضایت شهروندان و رفع مسائل، پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

برگزاری جشنواره خاطرات ماندگار در منطقه ۱۳ به مناسبت روز پزشک

شهردار منطقه ۱۳ ضمن تشریح برنامه‌های روز پزشک از برگزاری جشنواره خاطرات ماندگار به مناسبت گرامیداشت زادروز شیخ الرئیس ابوعلی علی سینا خبر داد.

محمد هادی علی‌احمدی با تبریک زاد روز حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک و قدردانی از زحمات کادر درمان گفت: نامگذاری اول شهریور ماه، زادروز حکیم پرفروغ و برجسته ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک فرصت بسیار مناسبی را برای معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی این فیلسوف و طبیب سرشناس و نیز تبیین اهمیت، نقش و جایگاه پر منزلت علم و حرفه پزشکی به عنوان یکی از مهم‌ترین و شریف‌ترین علوم و مشاغل و تجلیل از خدمات ارزنده و پر فضلیت پزشکان فراهم کرده‌است.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: اداره سلامت منطقه به پاس خدمات ارزنده سپید جامگان در سلامت جسم و روح شهروندان و با هدف ارج نهادن به ماه‌ها زحمات و تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه این قشر در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره پزشکان و کادر درمان شهید، اقدام به برگزاری جشنواره خاطرات ماندگار کرده است.

وی ایثار و فداکاری کادر درمان را موضوع جشنواره خاطرات ماندگار اعلام کرد و افزود: این جشنواره در محورهای شعر، دلنوشته و عکس برگزار می‌شود.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا تاریخ هشتم شهریور ماه فرصت دارند، آثار خود را از طریق شماره ۰۹۲۲۲۵۳۰۳۱۰ به اداره سلامت منطقه ارسال کنند و به سه نفر برتر هر محور، جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

بیش از ۱۱۰۰ منفذ در منطقه ۱۴ طعمه‌گذاری شد

طرح ضربتی جمع آوری و امحای حیوانات موذی با هدف پاکیزه‌تر شدن محله‌ها و پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها در محلات منطقه ۱۴ به اجرا در آمده است.

محمد امین سالاری پور از شناسایی و طعمه گذاری بیش از ۱۱۰۰ منفذ در تابستان جاری به منظور اجرای طرح کنترل و جمع آوری جانوران موذی خبر داد.

سالاری پور گفت: با توجه انتقال سریع برخی از بیماری‌ها توسط جوندگان موذی بویژه در فصل گرما همچنین ضرورت پاکسازی منطقه از وجود این جانوران، طرح مبارزه با جانوران مضر شهری به صورت ویژه در منطقه اجرا شده است.

شهردار منطقه ۱۴ افزود: در این راستا، در مرداد ماه بیش از ۵۷۵ منفذ و در تیرماه بیش از ۵۶۰ منفذ در سطح نواحی طعمه گذاری شد.

وی گفت: شناسایی و لانه کوبی جهت انسداد مقاوم همچنین نصب دریچه در آب بندها برای جلوگیری از ورود موش به فضاهای مسکونی و جمع آوری لاشه‌ها به شکل بهداشتی از جمله فعالیت‌هایی است که به منظور بهبود وضعیت بهداشتی محله‌ها و برای رضایتمندی شهروندان انجام شده است.

سالاری پور با اشاره به اجرای ۴ مرحله از اجرای این طرح، به عملیات رصد و نظارت مستمر کارشناسان نواحی شش گانه از نقاط آلوده و مورد تجمع این جانوران اشاره کرد و گفت: حفظ محیط زیست از آلودگی‌ها و سلامت شهروندان از مهمترین اهداف اجرایی این طرح است و بدون تردید مشارکت شهروندان در جلوگیری از ازدیاد این حیوانات ناقل بیماری و حفظ بهداشت محیط بسیار اثر بخش است.

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی اماکن مخروبه و متروکه، فضاهای سبز، جداول شکسته، زیر پل‌های عمومی و زیر مخزنی های زباله که به عنوان کلونی و محل زندگی موش‌ها به شمار می‌رود، از وجود جانوران موذی پاکسازی می‌شود، یاداور شد: شهروندان می‌توانند در تماس با سامانه نظارتی ۱۳۷، حوزه خدمات شهری را برای اجرای کیفی‌تر این طرح به صورت مدون یاری کنند.

تسطیح و پاکسازی ۱۳۰ هزار متر مربع از زمین‌های بایر حاشیه بزرگراه شهید هاشمی

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از اجرای طرح نگهداشت محوری بزرگراه شهید هاشمی و تسطیح و پاکسازی ۱۳۰ هزار مترمربع زمین‌های بایر در این محدوده خبر داد و گفت: این طرح طی سه روز حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا پل بزرگراه امام علی (ع) در محور شهید هاشمی صورت گرفته است.

علیرضا جعفری در خصوص عملیات نگهداشت بزرگراه شهید هاشمی اظهار کرد: در حاشیه این محور تا پایان روز سوم اجرای طرح ۱۲۰ هزار متر مربع عملیات پاکسازی و ۱۰ هزار متر مربع نیز تسطیح حاشیه دو طرف محور توسط گریدر انجام شده است. ضمن اینکه ۱۰۰ متر طول نیوجرسی در حاشیه محور شهید هاشمی در راستای جلوگیری از تخلیه مجدد خاک، دپوی زباله و نخاله نصب شد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ با اشاره به خدمت رسانی ۲۱۰ نفر از نیروی کارگری خدمات شهری و فضای سبز در این طرح افزود: ۱۰ هزار متر مربع علف زنی حاشیه محور، بازسازی تشتک ۲۵۰۰ اصله درخت، حذف تنه جوش و پاجوش ۳۰۰ اصله درخت، ۱۰ هزار متر مربع سوزن کشی، پاکسازی انهار روباز به طول ۳۰۰ متر، شستشوی ۸ هزار متر گاردریل و ۱۰۰ مورد طعمه گذاری منفذ جانوران مضر شهری از جمله اقدامات انجام شده در طرح نگهداشت محوری بزرگراه شهید هاشمی است.

وی گفت: ۱۸ کامیون نخاله و ۲۰ تن زباله، ضایعات و لجن نیز از این محدوده در راستای حفظ سیما و منظر شهری و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی جمع آوری شده است.

در طرح نگهداشت محوری بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا پل بزرگراه امام علی (ع) چهار دستگاه واترجت، سه دستگاه کامیون، دو ماشین جدول شوی و گاردریل شوی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه بابکت به کار گرفته شده است و یک اکیپ آسفالت و جدول کاری از معاونت فنی و عمرانی و یک اکیپ علائم ترافیکی و اجرای گاردریل از معاونت حمل و نقل ترافیک نیز حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.