×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ضرورت حمایت دولت و مجلس از شهرداری در حوزه مترو/ اگر برای تکمیل پروژه‌ها مقروض هم شویم، باز به نفع شهر است

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم «افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور»- شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱- اظهار کرد: امیدواریم شاهد باشیم که پروژه های شهرداری بعد از مدتی توقف، در چرخه حرکت قرار گیرد و در مسیر ازدیاد واگن ها و کوتاه کردن سرفاصله فشارها در مترو قرار گیریم.

وی افزود: این پروژه می توانست زودتر به اتمام برسد؛ مثلا بیمارستان حکیم در سه‌ سال ساخته شد و این نشان می دهد اگر تلاش کنیم، پروژه ها به موقع به اتمام می رسد؛ حتی اگر برای تکمیل یک پروژه مقروض شویم، باز هم این کار به نفع شهر و شهرداری است. 

چمران ادامه داد: در هر خطی نیاز به سیستم پایانه ها در ابتدا و انتهای آن داریم و امیدواریم دولت و مجلس کمک‌های خودشان را در حوزه مترو انجام دهند که بدون کمک آنها مترو در هیچ شهری به بهره برداری نخواهد رسید؛ حمایت در این حوزه از نظر سوخت و مصرف آن، آلودگی هوا، اتلاف وقت و انرژی به نفع کشور خواهد بود. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: جابجایی این تعداد مسافر در روز توسط مترو قابل قبول نیست و این ساختار و ظرفیت، توان جابجایی بیشتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روز را دارد و هر چقدر میزان سفرها با مترو بیشتر شود، آلودگی هوا و ترافیک کمتر و به صرفه و صلاح اقتصادی کشور خواهد بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.