×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

راه اندازی ۶۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان بوشهر

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، تشکل‌های محلی زنان روستایی و عشایری هستند که با زمینه سازی‌های لازم از سوی دفتر زنان روستایی در سطح روستا‌ها ایجاد می‌شوند و دسترسی به منابع مالی و استفاده آسان و سریع زنان روستایی و عشایری از تسهیلات کم‌بهره به برای فعالیت‌های کشاورزی را امکان‌پذیر می‌سازد.

شهریار مرشدی افزود: به‌زودی با حمایت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ۵ صندوق جدید اعتبار خرد زنان روستایی و عشایری در شهرستان‌های دشتستان، عسلویه و دیلم تشکیل می‌شود.

وی گفت: در این صندوق‌ها وام‌های داده شده برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی و با اولویت طرح‌های گروهی پرداخت می‌شود.

مرشدی هدف از تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری را تسهیل و تسریع دسترسی زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ترویج فرهنگ پس‌انداز، توسعه کسب و کا‌رهای کوچک گسترش مشاغل خانگی افزایش ضریب امنیت غذایی خانوار روستایی افزایش سطح تعامل زنان روستایی و عشایری و گسترش سرمایه اجتماعی دانست.

وی از کار‌های مهم این صندوق را تولید محصول سالم و تغذیه سالم، پرورش فرآورده‌های زنبور عسل، پرورش بز عدنی، بلدرچین، ایجاد باغچه سلامت بازارچه محلی، استانی و ملی برگزاری دوره آموزشی و ترویجی دانست و بیان کرد: اکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر عضو صندوق‌ها هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.