×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نظرات شورای ششمی‌ها در خصوص رویداد عطر سیب/ کیفیت نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء یافته است

به گزارش خبرنگار شهر، تهران از دوم لغایت نهم مرداد ماه میزبان هیئات مذهبی در نمایشگاه عطر سیب بود که به گفته مسئولان مربوطه استقبال بیش از ۶ هزار هیئت و همچنین علاقمندان به آثار فرهنگی و هنری و خدمات و تجهیزات محافل مذهبی را به همراه داشت.

رویداد عطر سیب دوم مردادماه به طور رسمی کار خود را در میدان امام حسین(ع) آغاز کرد و آیین افتتاحیه این مراسم با حضور مسئولان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

این رویداد که از سال ۱۳۸۱ آغاز شده، امسال به بیستمین دوره خود رسید و شهرداری تهران همچون سنوات گذشته با قوت نسبت به برگزاری نمایشگاه عطر سیب وارد عمل شد که این تلاش مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و در جلسات اخیر صحن شورا و همچنین گفت و گوی اعضای شورای ششم با رسانه‌های مختلف از رویداد ارزشمند عطر سیب سخن به میان آمد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و دومین جلسه شورا از اختصاص اعتبار و تصویب لایحه هزینه‌کرد شهرداری برای رویداد فرهنگی عطر سیب دفاع کرده و برگزاری آن را عامل خیر و برکت برای شهر و مدیریت شهری عنوان کردند.

نظرات شورای ششمی‌ها در خصوص رویداد عطر سیب/ کیفیت نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء یافته است

حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای ششم در جلسه هشتاد و دوم شورا با بیان اینکه سال گذشته، محرم با آغاز کار شورای ششم همزمان بود و این درحالی بود که دوره گذشته شورا عطر سیب را در برنامه و بودجه خود نداشت، بیان کرد: از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواستیم که به میدان بیاید و این مراسم با بودجه شهرداری وقت اجرا شد و امسال نیز با این بودجه به اجرا درآمد.

نمایشگاه عطر سیب؛ فرصتی برای کمک به هیئات مذهبی

نرگس معدنی پور نیز با تأکید بر اینکه باید لایحه هزینه‌کرد در خصوص این رویداد زودتر در صحن شورا ارائه می‌شد، این رویداد را از جمله برنامه‌های فرهنگی مهم در آستانه ماه محرم عنوان کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار شهر نیز نمایشگاه عطر سیب را فرصتی دانست که ظرفیت‌هایی را در حوزه کمک به تامین امکانات در اختیار هیئات مذهبی قرار می دهد.

تعدادی از اعضای شورا در طول مدت برگزاری این رویداد، در محل نمایشگاه حضور یافته و از غرفه‌ها بازدید کردند که از جمله بازدیدکنندگان می‌توان به مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا، سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا و علیرضا نادعلی سخنگوی شورا اشاره کرد.

ارتقاء کیفیت رویداد عطر سیب در سال جاری

مهدی پیرهادی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه عطر سیب این رویداد را دارای دو دهه قدمت و افتخاری برای مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به یکی از برنامه‌های دائمی و ثابت شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری تبدیل شده که هر ساله نیاز به تقویت دارد و خوشبختانه امسال شاهد این ارتقاء کیفیت بودیم.

نظرات شورای ششمی‌ها در خصوص رویداد عطر سیب/ کیفیت نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء یافته است

وی در این رابطه ادامه داد: در نمایشگاه عطر سیب شاهد انسجام مجموعه‌هایی بودیم که ملزومات هیئات را فراهم کردند؛ این موضوع می‌تواند دسترسی آسان‌تری را برای مردم ایجاد ‌کند تا بتوانند امور مربوط به راه‌اندازی و اداره هیئت خود را در ماه محرم مدیریت کنند.

فرهنگ عطر سیب در طول سال استمرار داشته باشد

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز در بازدید خود از نمایشگاه، برکات و ثمرات این رویداد را شامل حال مجموعه مدیریت شهری دانست و تأکید کرد: استمرار این فرهنگ در طول سال و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های فرهنگی گوناگون نیز اقداماتی است که باید در دستور کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گیرد.

برگزاری بیستمین نمایشگاه عطر سیب در سطح بسیار بالا

مهدی بابایی دیگر عضو شورای ششم نیز ضمن بازدید از نمایشگاه گفت: چند سالی بود که در دوران مدیریت قبلی، این نمایشگاه در سطح پایین‌تری برگزار می‌شد و آن خدماتی که باید به هیئات و عزاداران حسینی ارائه می‌کردند، داده نمی‌شد. از سال گذشته، در دوران مدیریت جدید و با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه ریشه‌دار در سطح بسیار بهتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برگزار می‌شود.

نظرات شورای ششمی‌ها در خصوص رویداد عطر سیب/ کیفیت نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء یافته است

وی در ادامه سخنان خود، مردمی بودن این رویداد و همچنین ثبت نام هوشمند هیئات مذهبی برای دریافت بن‌کارت را از جمله ویژگی‌های مثبت نمایشگاه بیستم اعلام کرد.

برگزاری کامل و جامع رویداد عطر سیب نسبت به دوره‌های قبل

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در بازدید خود از نمایشگاه تأکید کرد: رویداد عطر سیب تنها برای تأمین تجهیزات هیئات مذهبی برگزار نشد، بلکه این نمایشگاه یک رویداد فرهنگی محسوب می شود که وظیفه‌اش تحکیم مبانی اعتقادی مردم در موضوع عزاداری امام حسین است؛ خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی خوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شاهد برگزاری این رویداد به صورتی کامل و جامع بودیم.

وی اضافه کرد: نکته مهم در برگزاری بیستمین نمایشگاه عطر سیب این است که بودجه به صورت هدفمند و منسجم مستقیما به دل محلات می‌رود؛ توزیع این منابع، فارغ از بار مالی از آن جهت مهم است که می‌تواند عزاداری سیدالشهدا را در تک‌تک خانه‌های مردم ببرد.

اختصاص ردیف بودجه مجزا برای نمایشگاه عطر سیب در سال آینده

علیرضا نادعلی سخنگوی شورا نیز ضمن تقدیر از هماهنگی خوب بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری بیستمین رویداد عطر سیب گفت: در این نمایشگاه از اقشار و اصناف مختلف در راستای ارائه خدمت به خادمین سیدالشهدا(ع) حضور داشتند و نکته حائز اهمیت این است که با توجه به گذشت بیش از دو سال از وجود بیماری کرونا در کشور، امسال در پایتخت این نمایشگاه به بهترین شکل برگزار شد که خوشبختانه تا آخرین روز نمایشگاه استقبال بسیار خوبی از آن توسط شهروندان تهرانی صورت گرفت و بسیاری از مردم از این نمایشگاه بازدید کردند.

نظرات شورای ششمی‌ها در خصوص رویداد عطر سیب/ کیفیت نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء یافته است

وی همچنین در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که سه شنبه ۱۱ مردادماه برگزار شد، با بیان اینکه کیفیت رویداد عطر سیب بهتر از سال‌های قبل بود، تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی جلساتی را در خصوص کیفیت این رویداد برگزار خواهد کرد و سال آینده نیز ردیف بودجه مشخص و مجزا برای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

روز گذشته با حداکثر آراء موافق، بودجه ۱۸ میلیارد تومانی رویداد عطر سیب در نوزدهمین دوره به ۳۰ میلیارد تومان در دوره بیستم افزایش پیدا کرد که مهدی بابایی در این خصوص گفت: سهم هر هیئت در دوره قبل دو میلیون تومان بوده و این مبلغ با توجه به میزان تورم به ۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

نمایشگاه امسال گسترده‌تر از سال‌های قبل برگزار شد

مهدی چمران نیز در جلسه هشتاد و سوم شورا ضمن ابراز امیدواری از اینکه برکات و اثرات این رویداد ارزشمند فرهنگی به مجموعه مدیریت شهری بازگردد، تأکید کرد: این نمایشگاه امسال گسترده تر از سال گذشته برگزار شد. رنگ و بوی امسال پایتخت قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست و پارچه‌نویسی به سبک سنتی و ساخت علم‌های هنری از جمله اقدامات جدیدی بود که در سال جاری رخ داد و هزینه این فعالیت‌ها در قالب ۳۰ میلیارد تومان در شورا به تصویب رسید.

بر اساس آنچه اعضای شورا در خصوص رویداد عطر سیب مطرح کردند، این نمایشگاه در بیستمین دوره بهتر و پر قدرت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و شهرداری تهران توانست با افزایش خدمات‌رسانی و کمک به هیئات مذهبی، بهبود کیفیت این رویداد را ملموس‌تر از گذشته به منصه ظهور بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.