×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از اجرای طرح ضربتی ساماندهی مشاغل تا اصلاح هندسی معابر

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است. در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

طرح ضربتی ساماندهی مشاغل و صنوف در منطقه ۱۴

علیرضا برزگر مرادی از اجرای طرح ضربتی ساماندهی صنایع و مشاغل منطقه ۱۴ در کوتاه‌ترین بازه زمانی و پایش و ساماندهی بیش از ۶۰۰ مورد شامل اصناف مزاحم و ساختمان‌های خطر ساز و کیوسک‌های مطبوعاتی خبر داد و گفت: با توجه به این مهم که خسارات ناشی از انتشار آلاینده‌ها در تهدید سلامت و بهداشت انسان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و این میان مشاغل آلاینده و مزاحم نیز علاوه بر آلودگی دیداری و شنیداری به مبلمان شهری آسیب می‌رساند، ساماندهی این مشاغل و صنوف همچنین ایمن‌سازی سازی سازی ساختمان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۴ افزود: برای این منظور نسبت به اخطار و بازدید اصناف دارای رائ کمسیون بند ۲۰ در سطح منطقه و شناسایی ۷۹ مورد مشاغل مزاحم و رفع مشکلاتشان همچنین بازدید از ۸۱ کیوسک‌های مطبوعات اقدام لازم صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به اهمیت زیباسازی منظر شهری، از نظافت مستمر کیوسک‌های مطبوعاتی و یکپارچه سازی تبلیغات برای تمامی ۲۷ در سطح نواحی خبر داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۴ خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بدون صاحب از دیگر فعالیت‌های حوزه شهری است که به درخواست شهروندان و به منظور تأمین امنیت در رفت و آمد در نواحی مورد نظر انجام گرفت. به همین منظور تیم‌های زنده‌گیری سگ در منطقه مستقر است تا پس از زنده گیری آن‌ها به بیرون از بافت شهری و مراکز نگهداری این حیوانات انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه طعمه گذاری حیوانات موذی از دیگر برنامه‌های اداره ساماندهی شهرداری منطقه است، افزود: با اجرای این طرح تاکنون ۱۷۰ نقطه از ۲۱ محله منطقه مورد طعمه گذاری قرار گرفت؛ همچنین ۱۵۰ عدد تله چسبی، فیزیکی حیوانات موذی نیز در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

برزگر مرادی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی برای کنترل جمعیت و شیوع بیماری این جانوران گفت: علاوه بر آموزش‌های چهره به چهره ۱۵۰ مورد تله گذاری به همراه ۲۸ مورد نصب بنر آموزشی در محل‌ها در این راستا انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۴ در پایان با اشاره به برگزاری جلسات کمیته ایمنی جهت برطرف شدن مشکلات ساختمان‌های نا ایمن و همکاری هرچه بیشتر آن‌ها با سازمان آتش‌نشانی به صورت ماهانه، عنوان کرد: شهروندان می‌توانند مسائل مربوط به این موضوع همچنین جانواران موذی، سگ‌های بلاصاحب و سد معبر را با اطلاع به سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

از اجرای طرح ضربتی ساماندهی مشاغل تا اصلاح هندسی معابر

جشنواره گذر کودکی در بوستان طرشت برگزار شد

اکرم رجایی از برپایی گذر کودکی در بوستان طرشت به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و ارتقای معرفت حسینی خبر داد و گفت: مدیریت شهری در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه را در قالب اولین تابستان قرن برگزار می‌کند که در همین راستا جشنواره گذر کودکی اجرا شد.

سرپرست معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ با اشاره به اینکه جشنواره گذر کودکی با بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های آموزش شهروندی کودک اجرا شد، گفت: این جشنواره با رویکرد ارتقای معرفت حسینی و شناخت ارزش‌های محرم همراه با افزایش نشاط و سرگرمی ویژه کودکان برگزار شد و بدین منظور برنامه‌های متنوع و خلاقانه‌ای با مشارکت کانون‌های آموزش شهروندی کودک محلات ناحیه ۵ اجرا شد.

وی عنوان کرد: اجرای گروه سرود نوجوانان شمیم یاس، اجرای گروه دمام زنی بیت الزهراء، دست نگاره عاشورایی، قصص قرآنی، نگارش شعار حسینی با شابلون، آموزش‌های شهروندی در قالب نقاشی، کاردستی و … با موضوع مدیریت بحران، تفکیک پسماند، حفظ محیط زیست، بازی‌های بومی و محلی، اجرای مسابقات فرهنگی و آئینی از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره بود.

از اجرای طرح ضربتی ساماندهی مشاغل تا اصلاح هندسی معابر

اصلاح هندسی مسیر ورودی کندروی بزرگراه آزادگان شرق از بزرگراه شهید کاظمی

علیرضا جعفری از توزیع متناسب ترافیک با اصلاح هندسی مسیر ورود به کندروی بزرگراه آزادگان شرق از بزرگراه شهید کاظمی مسیر شمال به جنوب در راستای کاهش بار تداخلی و تسهیل در عبور و مرور در این بزرگراه خبر داد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ در خصوص ایجاد دسترسی به مسیر کندروی بزرگراه آزادگان شرق گفت: بزرگراه آزادگان به عنوان یکی از کریدورهای مهم ارتباطی پهنه جنوبی پایتخت در توزیع متناسب بار ترافیک درون شهری و برون شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا برای کاهش بار تداخلی و تسهیل در تردد وسایل نقلیه در بزرگراه شهید کاظمی ورودی به بزرگراه آزادگان شرق عملیات خاکبرداری، زیرسازی، پخش قلوه سنگ، جدول گذاری، بتن ریزی و صرف ۳۰۰ تن آسفالت در این معبر به طول ۲۶۰ متر و عرض ۸ متر و بیست سانتی متر به اتمام رسیده و پس از نصب علائم و تجهیزات ترافیکی دسترسی به این مسیر ایجاد خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید کاظمی ورودی آزادگان غرب با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی با نظارت راهور منطقه با نیوجرسی مسدود و با نصب بنر، علائم ترافیکی و چراغ چشمک زن ایمن سازی شده است.

به گفته وی به منظور افزایش ضریب ایمنی در عبور و مرور شهروندان و وسایل نقلیه تقاطع‌های بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید تندگویان در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب در تمامی لوپ ها مرمت و نصب گاردریل انجام شد.

از اجرای طرح ضربتی ساماندهی مشاغل تا اصلاح هندسی معابر

بارش باران اختلالی در رودخانه‌ها و معابر شمال تهران ایجاد نکرد

افشین خدامی گفت: با توجه به اقدامات و پیش بینی‌هایی که از ابتدای خرداد ماه امسال در زمینه رفع نقاط آبگیر و خطرپذیر و تمرکز بر روی این نقاط در سطح محدوده منطقه یک انجام شد مشکلی با بارش‌های اخیر به وجود نیامد.

سرپرست خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک اظهار کرد: با بسیج همه نیروهای منطقه اقدامات لایروبی و رسوب برداری از حوضچه‌های شانزده گانه منطقه انجام و طی آن بیش از ۳۰ کیلومتر از مسیل‌ها، ۴۰۰ کیلومتر از انهار روباز و رو بسته، بیش از ۲۴ کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی و بیش از ۴۸۶ رشته قنات اصلی و فرعی پاکسازی شدند و گنجایش ظرفیت مسیل‌ها و آبراه‌ها افزایش و منطقه آماده بارش‌های فصلی شد.

وی افزود: در بارش‌های اخیر که در برخی از نقاط استان شاهد سیلاب و به دنبال آن خسارات جانی و مالی بودیم، منطقه یک با بالاترین تعداد سرشاخه‌های رود که شامل ۷ سرشاخه اصلی، مسیل و حوضچه‌های رسوب گیر و متراژ بسیار بالای کانال‌های مدفون بود، هیچ‌گونه آب‌گرفتگی و مشکلی در بارش‌های اخیر نداشت.

خدامی تصریح کرد: کماکان کلیه نیروهای اجرایی منطقه به صورت آماده‌باش در صحنه حضور داشته و با درایت کامل در راستای مدیریت آبراهه‌ها با تمام توان در حال کار هستند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.