×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

میزان بودجه اختصاص یافته به اربعین هنوز مشخص نشده است

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع افزایش بودجه اربعین در سال جاری، اظهار کرد: من این موضوع را در فضای مجازی دیدم که ۳۰ میلیارد تومان برای اربعین تصویب شده است؛ ما افتخار می کنیم اقدامی برای اربعین انجام دهیم اما این موضوع جلسه گذشته، یک فوریت لایحه بود و رقم و میزان آن هنوز مطرح نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: باید در کمیسیون در خصوص این موضوع بحث و نتیجه گیری شود و مشخص نیست میزان مورد نظر تصویب شود. بنابراین هنوز رقم مشخص نیست.

وی با بیان اینکه آخرین رقم بودجه اربعین ۱۰ میلیارد تومان بوده که مربوط به سال ۹۶ یا ۹۷ است، یادآور شد: در حال حاضر قیمت به روز باید حساب شود.

چمران با اشاره به راه اندازی موکب ها توسط خیرین، خاطرنشان کرد: ما هر ساله در مسیر نجف و کربلای نمونه عجیب خیرات را می بینیم و موکب ها توسط مردم راه اندازی می شود؛ مردم در این زمینه وارد عمل می شوند و شهرداری کمک خیرین را می پذیرد اما اینکه شهرداری از خیرین مبالغ را جمع آوری کند عملی نیست.

وی در خصوص اختصاص اتوبوس برای بانوان نیز گفت: هنوز بحث جدی در خارج از شورا و همچنین در شورا مطرح نشده و قاعدتا با توجه به تفاوت تعداد و کمتر بودن تعداد بانوان ممکن است اتوبوس ها با فاصله زمانی بیشتر اعزام شوند و باید اقدامی صورت بگیرد که کسی متضرر نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود آقایان به واگن بانوان در مترو تصریح کرد: در این زمینه مردم باید رعایت کنند و نمی توان نیروی انتظامی را مقابل هر واگن به کار گرفت که آقایان وارد واگن بانوان نشوند. بعضا افراد نزدیک و خانواده ها در واگن‌های بانوان و آقایان کنار یکدیگر سوار می شوند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.