×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از لایروبی انهار جنوب شهر تا راه‌اندازی پسماند مارکت

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است. در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

از لایروبی انهار جنوب شهر تا راه‌اندازی پسماند مارکت

لایروبی و پاکسازی نزدیک به ۵ هزار متر طول کانال و انهار جنوب شهر

علیرضا جعفری از لایروبی و پاکسازی بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متر طول از انهار، کانال‌ها و حوضچه‌های رسوب گیر این منطقه طی یک ماه اخیر با هدف ارتقای نگهداشت شهر، پاکیزگی و نظافت معابر خبر داد و گفت: در همین راستا اکیپ‌های ویژه به صورت روزانه تمامی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی، کانال‌ها، انهار روباز و رو بسته و ۵۸ متر مکعب حوضچه‌های زباله گیر را با رعایت مسائل زیست محیطی پاکسازی و لایروبی می‌کنند.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ با اشاره به وجود بیش از ۳۵ هزار متر طول کانال در این محدوده افزود: به همین منظور طی ماه اخیر نسبت به لایروبی سنتی کانال‌های شقایق، کاظمی، میثاق، دانشگاه (زیر گذر تندگویان)، سعادتی، پل شکوفه، آزادگان، میدان ثارالله، و لایروبی مکانیزه حوضچه‌های لقمان، نسیم، صمدی، کاوه، ماهان، رحمان و عیسی بیگلو با حضور ۱۵ کارگر با تجهیزات ایمنی انجام شده است.

وی ضمن درخواست از شهروندان به رعایت نظافت در معابر و پیشگیری از رها کردن زباله در انهار که باعث ایجاد مانع در جریان آب خواهد شد بیان کرد: حجم عملیات لایروبی روزانه اکیپ لایروبی اداره مسیل‌ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست به طور میانگین ۵۰۰ تا هزار متر طول است. ضمن اینکه پایش و بازرسی از کانال‌های منطقه در پایان هر فصل انجام می‌پذیرد.

از لایروبی انهار جنوب شهر تا راه‌اندازی پسماند مارکت

خیابان رجبی در منطقه ۷ بهسازی می‌شود

میکائیل علیپور از انجام عملیات بهسازی در خیابان رجبی و میدان (صابر) در راستای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس و ارتقا رفاه و رضایت شهروندان خبر داد و گفت: پروژه‌های کوچک مقیاس برای برطرف کردن گره و مشکلات بزرگی است که در سطح منطقه وجود دارد. این پروژه‌ها با وجود آنکه هزینه کمی را به خود اختصاص خواهد داد، تأثیری شگرف در سطح شهر خواهد داشت.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۷ با تاکید بر اینکه امروزه مدیریت شهری به سطوح محله‌ای در شهر توجه و تأکید داشته و برای ساماندهی عادلانه تر خدمات تلاش می‌کند، اظهار کرد: چند سالی است که سیاست‌های مدیریت شهری بر اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در محله‌ها معطوف شده و در کنار تمام هزینه‌هایی که مدیریت شهری برای پروژه‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای صرف می‌کند، رسیدگی به پروژه‌های کوچک محلی که نیاز چندانی به هزینه و زمان ندارد، اولویت پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: جدول کاری، احداث نهر جدید، اجرای سنگدال، پیاده روسازی و اجرای تک جدول از جمله اقداماتی است که در میدان صابر و خیابان رجبی اجرا شده و تا چند هفته دیگر عملیات تراش و روکش آسفالت آن نیز به اتمام خواهد رسید.

علیپور در پایان تاکید کرد: بهسازی خیابان رجبی تنها بخشی از اقداماتی است که در راستای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در این منطقه در حال اجراست و با اتمام کلیه پروژه‌هایی که هم راستا با این طرح اجرا خواهد شد امیدواریم شاهد رضایت حداکثری شهروندان باشیم.

از لایروبی انهار جنوب شهر تا راه‌اندازی پسماند مارکت

راه‌اندازی سومین پسماند مارکت در منطقه ۱۷

ابراهیم کوه نژاد از راه اندازی سومین پسماند مارکت در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به استقبال بی نظیر شهروندان از پسماند مارکت های واقع در نواحی ١و ٣ در نزدیکی غرف بازیافت آلاله و شهسوار، سومین پسماند مارکت در ناحیه ١ واقع در خیابان شهید خوش قدم نبش خیابان شهید صدقی را افتتاح کردیم.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۷ عنوان کرد: شهروندان می‌توانند به ازای تحویل پسماند خشک خود به غرف بازیافت، فیش دریافت کرده و با مراجعه به پسماند مارکت های موجود در سطح منطقه اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.