×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اعمال ماده۴ برای مالک خاطی خیابان ولیعصر (عج)/ورود دادستانی به موضوع خشکاندن عمدی ۱۳ اصله درخت

به گزارش خبرنگار شهر علی‌محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در حاشیه برگزاری هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران و در ارتباط با خشکاندن ۱۳ اصله درخت تنومند و با بن محیط بالا در خیابان ولیعصر (عج) توسط مالک یک ساختمان، اظهار کرد: همانطور که می دانید در روزهای گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه ها مطرح شده و حساسیت زیادی را ایجاد کرده است. شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده و پیگیر کار است.

وی تصریح کرد: ما نیز نامه ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده ایم که سریعا اقدامات لازم جهت جلوگیری از ساخت و ساز در این محل توسط مالک گرفته شود و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع شود. 
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده ۷ ارسال شده و روز گذشته جلسه ای در باب این مساله برگزار شد. براساس تصمیم اخذشده قرار شده اعمال ماده ۴ صورت بگیرد.
مختاری با تاکید براینکه مالک عمدا درختان خیابان ولیعصر(عج) را در مقابل ساختمان خود خشکانده، گفت: این مساله جرم محسوب می شود و در واقع مالک پلاک ثبتی جرم کرده است. ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده و حکم توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه درختان این خیابان با توجه به بن محیط بالا به عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می شوند، گفت: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع واردشده است و خواسته است که برخورد قاطع با این مساله صورت بگیرد
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه۳۷ همچنان مفتوح است، گفت: مالک مکلف شده است که ۱۳ اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و این مساله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد.
مختاری با بیان اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ بوده اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان در موضوع قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.