×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ساخت ۳هزار مسکن جدید در بافت فرسوده اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع)/ اجرای پروژه ساماندهی اطراف حرم؛ به‌زودی

به گزارش خبرنگار شهر؛ اکبر نیکزاد در آیین آغاز عملیات احداث ۳هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران گفت: بنیاد مسکن یادگار حضرت امام خمینی (ره) است و در سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام (ره) این نهاد تاسیس شد و در طول ۴۳  سال گذشته در زمینه های مختلف تلاش کرده تا خدمتگزار  خوبی باشد.

وی افزود: تا امروز ۱۸۰ هزار واحد روستایی و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی شهری در قالب طرح جهش ساخت مسکن در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

نیکزاد با اشاره به تهیه طرح هادی برای روستاهای کشور ادامه داد: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی است تا محیط روستا را برای مردم دلچسب کند.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: بازسازی خانه های آسیب دیده در جریان حوادث طبیعی از دیگر اقدامات این نهاد است. با توجه به اینکه ۶ منطقه سیل خیز و ۹ منطقه زلزله خیز  در کشور وجود دارد، سعی کرده ایم تا مسکن این مناطق آسیب خیز را نوسازی و بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان حوادث طبیعی بنیاد مسکن در کنار مردم به بازسازی مسکن های آسیب دیده می پردازد، یادآور شد: در شهر تهران در چند ماه گذشته با شهرداری تهران در بر سر ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی که قرار است در پایتخت ساخته شود؛ توافقات انجام شد و کلنگ ۳۰۰۰ واحد مسکونی قبل از عید  با حضور شهردار به زمین زده شد.

نیکزاد با بیان اینکه در حال حاضر به صورت شبانه روزی عملیات اجرایی آن در حال انجام است؛ تاکید کرد: قرار بود ۷هزاز واحد مسکونی در خردادماه بسازیم که با تاخیر روبه رو شد امروز کلنگ ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی به زمین زده می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین در طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع) که  توسط بنیاد مسکن انجام می شود در جریان احیای بافت های فرسوده اطراف حرم با شهرداری تهران همکاری داریم.

رئیس بنیاد مسکن افزود: در جریان این پروژه نیز ۳هزار واحد مسکونی ساخته می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.