×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تدوین سند روستاها باید مبتنی بر مطالعات علمی و کارشناسی باشد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و نقش مهارت‌های فنی و حرفه ای در تولید و اشتغال در کشور و استان اظهار داشت: در اواخر برنامه ششم توسعه قرار داریم و باید در این بازه زمانی مشخص شود چه اقداماتی با توجه به ظرفیت‌های موجود که در روستاهاست، صورت گرفته و اتخاذ تصمیمات باید بر مبنای تسهیل گری امور در روستاها باشد.

وی با انتقاد از تحقیقات علمی صورت گرفته در خصوص وضعیت روستاها تاکید کرد: تحقیقی که برپایه منطق علمی نباشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و هم‌اکنون که در اواخر برنامه ششم توسعه قرار داریم، مطالعه ۶۳ روستا از ۲۵۵  روستای هدف باید منطقی، علمی و بر پایه اطلاعات بروز باشد تا مسئولین بتوانند از خروجی این تجزیه و تحلیل‌ها استفاده کنند.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شعار دولت سیزدهم، عدالت محوری است و نگاه دولت، توجه به روستاهای محروم است و یقینا خروجی تحقیقاتی که صورت می‌گیرد باید راهگشای مشکلات موجود در روستاها باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌هایی هم‌چون بنیاد مسکن و گاز در روستاها اقدامات بی نظیری انجام داده اند که باید به آنها در تحقیقات سند مطالعه روستاها توجه شود.

بسطامی با اشاره به مشکلات فراوان فراروی زندگی روستایی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که همچنان بسیاری از روستاها محروم هستند و به دامداری و کشاورزی استان صدمات زیادی وارد شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند؛ که در این راستا  نیازمند اجرای طرح‌های توسعه روستایی در کشور هستیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.