×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از آغاز ساماندهی گاردریل بزرگراه‌ها تا تأمین روشنایی معابر

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است. در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

از آغاز ساماندهی گاردریل بزرگراه‌ها تا تأمین روشنایی معابر

برگزاری جشنواره ماهیگیری در قطب گردشگری شرق تهران

محمد هادی علی‌احمدی از برگزاری جشنواره ماهیگیری همراه با برنامه‌های شاد و متنوع آموزشی، فرهنگی و ورزشی در برکه بوستان جنگلی سرخه‌حصار خبر داد و با اشاره به آغاز برنامه‌های اوقات فراغت ویژه کودکان و نوجوانان همزمان با تابستان ۱۴۰۱ گفت: به مناسبت گرامی‌داشت ایام دهه ولایت و امامت، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه اقدام به برگزاری جشنواره ماهی‌گیری در برکه قطب گردشگری شرق تهران واقع در درب سوم کرده است.

شهردار منطقه ۱۳ خاطرنشان کرد: این جشنواره ویژه کودکان و نوجوانان و با هدف غنی سازی اوقات فراغت تدارک دیده شده و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع آموزشی، فرهنگی و ورزشی همراه است.

وی با اشاره به اهتمام منطقه ۱۳ برای افزایش نشاط اجتماعی با غنی سازی اوقات فراغت عنوان کرد: مسائل فراغتی یکی از نیازهای مهم نوجوانان و جوانان است و آینده یک کشور را جوانان کارآزموده می‌سازد به همین دلیل استفاده از اوقات فراغت به منظور فن آموزی به جوانان بسیار اهمیت دارد.

این جشنواره، از روز سه شنبه ۲۸ تیر ماه از ساعت ۱۸ با همکاری ادارات آموزش شهروندی، فرهنگی و ورزشی در بوستان جنگلی سرخه‌حصار برگزار می‌شود.

از آغاز ساماندهی گاردریل بزرگراه‌ها تا تأمین روشنایی معابر

آغاز عملیات ساماندهی گاردریل بزرگراه‌های منطقه ۲

حسین کریمی از اجرای عملیات تعمیر و نگهداری گاردریل بزرگراه‌ها به‌منظور ارتقای ایمنی تردد در معابر شهری و بزرگراهی خبر داد و با اشاره به اینکه نبود گاردریل و علائم، موجب اختلال ترافیکی و تصادفات متعدد در بزرگراه و معابر می‌شود، گفت: با توجه به اینکه گاردریل‌ها باعث حفاظت از تأسیسات کنار بزرگراه می‌شود و از انحراف وسایل نقلیه جلوگیری می‌کند، تعمیر و تعویض آن‌ها به‌طور مستمر در برنامه‌های این معاونت قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ افزود: در اجرای این طرح ۵۵۵ متر طول از گاردریل بزرگراه‌های یادگار امام (ره)، شهید چمران، هاشمی رفسنجانی، شهید حکیم مرمت و نصب شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت ضرورت ایمنی در معابر به‌ویژه معابر بزرگراهی، پس از رصد و پایش معابر بزرگراهی توسط تیم‌های اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه، طرح ساماندهی تجهیزات ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

کریمی گفت: همزمان با اقدامات اجرایی در بزرگراه‌ها، عملیات نصب و ساماندهی تجهیزات ترافیکی در معابر شهری نیز در حال انجام است.

از آغاز ساماندهی گاردریل بزرگراه‌ها تا تأمین روشنایی معابر

اجرای طرح‌های اصلاح هندسی در تقاطع‌های مهم محلات منطقه ۳ تهران

مریم نخعی پور از اصلاح هندسی دو تقاطع مهم محله صدر در منطقه ۳ در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با کاهش بار ترافیکی خبر داد و گفت: تقاطع خیابان بختیاری با پروانه در ناحیه ۳ منطقه ۳ و در محله صدر اصلاح هندسی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳ افزود: یکی از گره‌های ترافیکی سطح منطقه که در طول روز توسط خودروهایی که جهت تعمیر به تعمیرگاه‌های واقع در این محدوده مراجعه می‌کردند، این تقاطع بود که هم باعث گره ترافیکی در محل مورد نظر و هم نابسامانی بصری و منظر شهری می‌شد.

وی افزود: با اصلاح هندسی این تقاطع و جداسازی جریان ترافیک و همچنین حذف پارک حاشیه‌ای مزاحم و نیز احداث پیاده رو استاندارد و مناسب این تقاطع اصلاح شد که رضایت اهالی محل به جهت روان‌سازی ترافیک محلی از مزایای اجرای این طرح است.

از آغاز ساماندهی گاردریل بزرگراه‌ها تا تأمین روشنایی معابر

بهسازی و ارتقا کیفی معابر منطقه ۱۹ با پخش بیش از ۲ هزار تن آسفالت

مهدی هدایت با اشاره به عملیات گسترده تراش و روکش معابر منطقه گفت: این عملیات در راستای بهسازی و سهولت عبورو مرور خودرو و تردد شهروندان با توزیع ۲۱۰۰ تن آسفالت انجام شد.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: با توجه به بررسی وضعیت نامناسب آسفالت در خیابان بهمنیار ناحیه یک، حجم تردد بالای این خیابان، درخواست شهروندان و احصای این مسائل عملیات تراش و روکش آسفالت در این معبر به مساحت ۸ هزار متر مربع و با پخش ۱۷۵۰ تن آسفالت انجام شد.

وی ضمن قدردانی از همراهی شهروندان در خصوص اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت در معابر گفت: از آنجایی که برخی معابر منطقه نیاز به روکش آسفالت دارند عملیات نوسازی و لکه گیری در بیش از ۱۲۰ نقطه با صرف ۳۵۰ تن آسفالت در خیابان مهران کوچه لاله، لقمان کوچه پنجم، میرزایی شمالی و… صورت پذیرفت.

از آغاز ساماندهی گاردریل بزرگراه‌ها تا تأمین روشنایی معابر

زیر گذر محلاتی روشن شد

محمد امین سالاری پور از تأمین روشنایی زیر گذر شهید محلاتی در بزرگراه امام علی (ع) به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و امنیت و رضایت‌مندی شهروندان این منطقه خبر داد و با بیان اینکه تاریکی شریان‌ها و معابر از دلایلی است که مشکلاتی چون نا امنی و کاهش ضریب امنیت ترافیکی را ایجاد می‌کند، گفت: در این راستا شناسایی و تأمین روشنایی نقاط تاریک در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه برای این منظور جلسات متعددی با ادارات برق و پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه برگزار شده است، عنوان کرد: علاوه بر تأمین روشنایی بلوار هجرت در بخش شرقی منطقه، نورپردازی زیرگذر شهید محلاتی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور بهبود دید رانندگان وسایل نقلیه عمومی، سهولت تردد خودروها در هنگام شب، افزایش چشم اندازهای بصری و ارتقای امنیت و رفاه حال شهروندان در دو فاز اجرایی شده است، ادامه داد: با اجرای فاز اول طرح و روشن شدن این محور به‌ویژه در پایان روز، این محدوده به لحاظ آسیب‌های اجتماعی نیز شرایط مطلوبی خواهد داشت.

سالاری پور همچنین از رفع نقطه حادثه‌خیز بزرگراه امام علی (ع) با هدف ایمن‌سازی و کاهش تصادفات در این محور خبر داد.

به گفته وی در این راستا ایمن‌سازی مسیرهای عبوری پس از بازدید و بررسی‌های میدانی عملیاتی شد.

سالاری پور از اجرای اصلاح هندسی و بهسازی معابر و خیابان‌ها به عنوان دیگر فعالیت‌های در دستور کار برای ایمن‌تر شدن معابر و زیرگذرها نام برد.

از آغاز ساماندهی گاردریل بزرگراه‌ها تا تأمین روشنایی معابر

مناسب‌سازی ۷ بوستان در منطقه ۱۳

محمدهادی علی‌احمدی با بیان اینکه بوستان‌های محدوده منطقه ۱۳ با اولویت توجه به معلولان و توان‌یابان پایتخت بهسازی و مناسب‌سازی می‌شود، گفت: بوستان‌های اوستا، حافظ، دوکوهه، ترنج، بهیان، خیام و پیروزی مناسب‌سازی شده است و تکمیل بهسازی بوستان‌های سیمرغ، ورزش، نشاط کودک و پیروزی در دستور کار است.

شهردار منطقه ۱۳ افزود: در این طرح نصب لوازم ورزشی و نیمکت ویژه افراد توان‌یاب، بهسازی و تعویض کف‌پوش محل بازی کودکان، مناسب‌سازی معابر و… در بوستان‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح بهسازی و مناسب‌سازی بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: این میان بهسازی کفپوش پارک‌ها و وسایل بازی و دستگاه‌های ورزشی و بدنسازی از دیگر اقدامات اجرایی است.

علی‌احمدی اظهار کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از افراد معلول جامعه، مناسب‌سازی معابر و اماکن برای زیست این اقشار از وظایف برخی سازمان‌ها از جمله شهرداری است که باید در صدور پروانه‌های ساخت، طرح‌های توسعه شهری و همچنین در شهر شناخته شود و مورد توجه قرار گیرد و هدف از اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در شهر کمک به حضور بیشتر کم‌توانان در عرصه‌های عمومی است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.