×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تکمیل  سرپوشیده کردن کانال محله عباس‌آباد تا ۲ ماه دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران گفت: یکی از معضلاتی که در جنوب تهران وجود دارد، کانال‌های انتقال آب است و یکی از این کانال‌ها، کانال آبی است که آب تصفیه شده شهرری را به اراضی کشاورزی شهرستان ورامین و یا شهرهای در مسیر می‌رساند.

وی با بیان اینکه این کانال از محله‌هایی در شهرری عبور می‌کند که در مجاورت منازل مسکونی قرار دارد، افزود: در یک دهه گذشته شاهد اتفاقات تلخی بودیم که افرادی به ویژه کودکان در این کانال غرق و دچار حادثه شده‌اند. آخرین اتفاق نیز در اسفندماه ۱۴۰۰ رخ داد که کودکی در این کانال غرق شد و جان خود را از دست داد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: بر همین اساس برای رفع مشکل این کانال با ورود دادستان و فرماندار شهرری پیگیری‌های ویژه‌ای انجام شد و حتی جلساتی نیز به عنوان شورای تأمین برای این مساله در شهرستان برگزار و آب منطقه‌ای تهران ملزم شد این کانال را در مجاورت منازل مسکونی در محله عباس آباد سرپوشیده کند.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین فرمانداری و آب منطقه‌ای در این خصوص منعقد شد، بیان کرد: همچنین در این زمینه شهرداری تهران در تأمین لوازم مورد نیاز کمک‌هایی را به شرکت آب منطقه‌ای تهران انجام داد و بر این اساس نیز بالشتک‌های ضلع جنوبی کانال کارگزاری شد.

شربیانی یادآور شد: متأسفانه این روند به دلیل موضوعات داخلی و بروکراسی اداری آب منطقه‌ای که کار را با کندی رو به رو کرده بود، متوقف شد. برای تداوم این طرح پیگیری‌هایی توسط دادستان، فرماندار شهرری و بنده صورت گرفت.

وی تاکید کرد: در نهایت طبق صحبتی که با مدیرعامل آب منطقه‌ای شهر تهران داشتیم، این قول را دادند که از هفته آینده ادامه عملیات به صورت جدی پیگیری می‌شود و در ۲ ماه آینده این کانال سرپوشیده شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ابزار آلات مورد نیاز اجرای این طرح توسط شهرداری منطقه ۲۰ خریداری شده و تحویل آب منطقه‌ای شده است، گفت: تنها موضوع اجرای این طرح است. این درخواست را از وزارت نیرو داریم تا برای اینکه شاهد اتفاقات ناگوار دیگری نباشیم، این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه درباره عبور کانال آب شهرری از کنار شهرک خاور واقع در منطقه ۱۵ نیز افزود: کانال آب مذکور در شهرک خاور شهر نیز یک مجاورتی دارد که در حال حاضر توسط شهرداری منطقه ۱۵ به دقت با گذاشتن موانع نیوجرسی ایمن سازی کامل انجام شده و با توجه به فاصله معنا داری که با منازل مسکونی دارد به نظر می‌رسد، ایمن سازی به صورت دقیق صورت پذیرفته است.

شربیانی بیان کرد: اساساً این کانال‌ها دو مشکل دارند؛ یکی بحث ایمنی و غرق شدن افراد است و دیگری بوی نامطبوعی است که در فصول گرم سال اتفاق می‌افتد که بخشی از این بوی نامطبوع با سرپوشیده کردن کانال رفع می‌شود.

به گفته عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران؛ فاز اول با اتمام کار در محله عباس آباد انجام می‌شود و در ادامه در فاز دوم بخشی از کانال که در مجاورت شهرک خاور قرار دارد، سرپوشیده می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.