×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جشنواره شکرانه گندم قوچان آغاز به کار کرد

به گزارش روستانیوز، فاطمه شوشتری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قوچان، در حاشیه آئین افتتاحیه نخستین دوره جشنواره شکرانه گندم قوچان در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تقویت فرهنگ و سنت دیرین مردمان این سرزمین به‌ عنوان روح زمانه است.

وی با تاکید بر ارتباط میان فرهنگ و توسعه از فرهنگ به‌ عنوان معیاری برای کیفیت زیست انسان‌ها و رسیدن به آزادی نام برد و افزود: امروز اگر به بهبود جامعه می‌اندیشیم، باید به توسعه فرهنگ، سیاست، اخلاق، فلسفه، حقوق و در یک‌ کلام به تمام سرمایه‌های انسانی، اجتماعی، مادی و نمادین بیاندیشیم.

شوشتری افزود: فرهنگ یعنی همان دستاوردهای انسانی و فردی که انسان را به‌ عنوان راهنما و هدایت‌کننده توسعه به رسمیت می‌شناسد و او را به‌ عنوان سرمایه اجتماعی در تعامل با شرایط طبیعی از یک جامعیت در توسعه برخوردار می‌سازد؛ بنابراین این جشنواره فرصتی است برای دستاوردها، بازنگری در فرهنگ و ایجاد یک همبستگی و ضرورت ژرف‌اندیشی درباره توسعه و ارتباط آن با فرهنگ است.

خرید بیش از ۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان قوچانی

مهران حیاتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان نیز در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین دوره جشنواره شکرانه گندم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: شهرستان قوچان دارای ۵۰۰۰ هکتار اراضی سطح زیر کشت محصول گندم آبی است و ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم دیم اختصاص دارد.

وی افزود: در سال جاری شاهد نزولات آسمانی خوبی در شهرستان قوچان بودیم و تا امروز حدود ۲۴۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان قوچان داشتیم و به لطف خداوند حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول استراتژیک گندم را در شهرستان خریداری کردیم.

حیاتی با اشاره به فعالیت سه مرکز خرید گندم در شهرستان قوچان گفت: سیلوی شهید سیفی‌نیا، مرکز خرید گندم روستای داغیان و کارخانه آرد رضا به‌ صورت توافقی خرید گندم را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: امروز به شکرانه محصول خوبی که در شهرستان تولید می‌شود، جشنواره شکرانه گندم به همت شهرداری و شورای اسلامی و جهاد کشاورزی شهرستان قوچان برگزار شد تا برای تولید این محصول شکر نعمتی داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان افزود: این برنامه از ۲۶ تیر به مدت سه روز به‌ صورت متوالی از ساعت ۱۸ برپا می‌شود و در روز اختتامیه میزبان میهمانان ویژه‌ای از سازمان جهاد کشاورزی خواهیم بود.

این جشنواره که با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و گردشگری قوچان راه‌اندازی شده، از ۲۶ لغایت ۲۸ تیر ماه هر روز از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در موزه مردم‌شناسی شهر قوچان برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های ویژه این جشنواره اجرای زنده موسیقی سنتی استاد حسین عزیزی گنجینه زنده بشری در موسیقی محلی کردی کرمانجی خراسان خواهد بود.

همچنین در حاشیه این افتتاحیه از ۲۰ اثر میراث ناملموس با محوریت شهرستان قوچان رونمایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.