×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

روستاهای بالای ۲۰ خانوار قزوین تا شهریور ۱۴۰۲ دارای اینترنت می شوند

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الله امینی روز یکشنبه و در حاشیه مراسم بهره برداری از سه پروژه مخابراتی منطقه قزوین، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین بهره مند از اینترنت هستند.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست طرح توسعه شبکه روستایی اینترنت استان ۹۸ کیلومتر فیبر نوری برای ۳۰ روستای منطقه طارم سفلی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این طرح تا چهار ماه آینده به انجام خواهد رسید و در فاز دوم نیز عملیات فیبر نوری به طول ۲۳۰ کیلومتر در بخش الموت قزوین هدف گذاری شده است.

امینی اضافه کرد: در حوزه فیبر نوری شهری نیز باید اذعان داشت که اپراتورهای فعال، یعنی شاتل و مخابرات ایران تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده اند و سهم قزوین از پروژه ملی فیبر نوری شهری که حدود ۱۲ هزار پورت است را تا پایان ۱۴۰۳ به مردم تحویل خواهند داد.

این مسوول حوزه فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ۷۴۰ روستای استان قزوین تحت پوشش تلفن همراه اول و ۶۶۹ روستا نیز تحت پوشش خدمات ایرانسل هستند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین یادآور شد: در زمان شیوع ویروس کرونا نیز با توجه به تعطیلی مدارس و نیاز این حوزه به اینترنت، به خصوص در حوزه روستایی، به ۷۰۲ مدرسه روستایی طی این مدت مودم و اینترنت رایگان داده شد.

افتتاح مرکز جامع امور مشترکان تلفن همراه اول، بهره برداری از پروژه های توسعه سرویس سرینو (اینترنت پرسرعت VDSL) به تعداد ۵۰۰ پورت برای ۲ منطقه شهر قزوین و آغاز فاز اجرایی پروژه NGN – IMS استان قزوین با عملیات برگردان مرکز تلفن اقبالیه از جمله طرح های مورد بهره برداری شرکت مخابرات منطقه قزوین به مناسبت عید سعید غدیر خم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.