×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اقدامات مدیریت شهری برای استقبال از عید غدیرخم

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است. در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

بوستان نهج البلاغه در جشن بزرگ ولایت میزبان شهروندان است

به مناسبت عید سعید غدیر خم جشن بزرگ ولایت با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی در بوستان نهج البلاغه برگزار می‌شود.

مهدی صالحی با اشاره به برپایی ویژه برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و آئینی همزمان با دهه ولایت در محلات گفت: همزمان با شب عید سعید غدیر خم، عید ولایت، جشن بزرگی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، تفریحی بعد از نماز مغرب و عشا در بوستان نهج البلاغه برگزار و شهروندان به تماشای برنامه‌هایی جذاب و متفاوت خواهند نشست.

وی افزود: همزمان با دهه ولایت و امامت برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، تفریحی، ورزشی با رویکرد ترویج نشاط و شادابی، افزایش روح معنویت تحت عنوان جشن لبخند و برادری در سطح محلات در حال برگزاری است.

به گفته شهردار منطقه ۲، حرکت کاروان‌های سیار خودرویی همراه با توزیع گل و شیرینی و پخش مولودی خوانی، اکران فیلم در بوستان‌های منطقه، تکریم خانواده‌های شهید سادات، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام و برپایی ۲۱ موکب پذیرایی در محلات از دیگر برنامه‌های عید سعید غدیر است.

صالحی در ادامه به فضاسازی شهری همزمان با دهه ولایت اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه ولایت به منظور ترویج فرهنگ نشاط مذهبی، طرح نورپردازی و آذین بندی معابر و میادین منطقه انجام شد.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اهتزاز پرچم‌های سبز و مزین به نام حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: اکران بنر با محتوای دهه ولایت و امامت در بزرگراه‌ها و معابر سطح منطقه و نصب ریسه‌های نوری از دیگر فعالیت‌های اجرایی است.

طرح رفیوژ سبز در خیابان شهید باهنر نیاوران آغاز می‌شود

حمید رضا حاجوی از آغاز اجرای رفیوژ میانی خیابان شهید باهنر حدفاصل میدان نیاوران تا سه راه یاسر در راستای توسعه کمربند سبز شمیران و همخوانی معابر شهری با وضعیت اقلیمی آن در آستانه عید غدیر خم خبر داد و گفت: مراسم کلنگ زنی این طرح به مناسبت هفته امامت و ولایت و در آستانه عید غدیر خم، با حضور حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و دیگر مدیران شهری ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۲۶ تیر ماه در میدان شهید باهنر (نیاوران) انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه فضای سبز شمال تهران و با توجه به اینکه در سنوات گذشته همواره به علت جذابیت مالی برای سوداگران صنعت ساخت و ساز، باغ‌های شمیران و فضای سبز آن دچار آسیب شده یا از بین رفته اند، طرح احداث رفیوژ سبز در سرتاسر مسیر دو طرفه خیابان شهید باهنر جهت ساماندهی فضای بصری و ایمن سازی مسیر عبوری خودروها از روز یکشنبه اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه یک افزود: این طرح به طول قریب ۳ کیلومتر و با برآورد هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال شامل احداث بیش از ۵ کیلومتر جدول بتنی ۶۰ سانتیمتری، لوله گذاری جهت آبیاری، نصب چراغ‌های روشنایی و کاشت گونه‌های مختلف گیاهی خواهد بود.

این طرح پیش از این نیز در خیابان شریعتی حدفاصل میدان قدس تا پل شهید آیت اله صدر اجرا و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته بود.

میزبانی بوستان بزرگ ولایت از نمایش بزرگ میدانی روشنای شب تار

نمایش بزرگ میدانی روشنایِ شب تار با موضوع غدیر خم و ولایت حضرت علی (ع) هر شب از ساعت ۲۱ در بوستان بزرگ ولایت در حال اجرا است و تا ۶ مرداد ادامه دارد.

مهدی هدایت ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت و امامت گفت: این نمایش بزرگ میدانی هرشب میزبان چندین هزار نفر از همشهریان از مناطق مختلف تهران است که با الهام از روایات و آیات الهی به تبیین فضائل امیرالمومنین علی (ع) در طول تاریخ پیش و پس از اسلام می‌پردازد که در چندین پرده و به صورت میدانی روایت می‌شود.

شهردار منطقه ۱۹ گفت: نمایش بزرگ میدانی “روشنایِ شب تار” به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و با موضوع غدیر خم و ولایت حضرت علی (ع) برای عموم علاقه‌مندان به صورت رایگان اجرا می‌شود و علاقمندان برای رزرو بلیط می‌توانند به سایت ایران تیک مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش پس از پایان دهه ولایت نمایش میدانی دیگری با عنوان “تنها تر از مسیح” در دهه دوم ماه محرم نیز در بوستان بزرگ ولایت اجرا می‌شود.

کنترل آفات با اجرای عملیات آبشویی درختان در منطقه ۱۳

با هدف کنترل آفات و جلوگیری از شیوع آن، عملیات آبشویی درختان با روش‌های سازگار با محیط زیست به صورت شبانه و مستمر در شریان‌های اصلی و معابر فرعی در حال اجراست.

محمد هادی علی احمدی گفت: عملیات آبشویی درختان منطقه با روش‌های سازگار با محیط زیست با برنامه ریزی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز به منظور کنترل برخی آفات، حفظ سلامت درختان و افزایش زیبایی بصری فضای سبز شهر به صورت شبانه و مستمر از ابتدای اردیبهشت ماه در حال اجراست.

وی افزود: در فصل تابستان، با توجه به طغیان آفات و حجم مصرف سوخت‌های فسیلی، جذب دوده و غبار بر روی درختان بسیار بیشتر از حد نرمال است که سبب کاهش عملکرد و سلامت درختان و زیبایی بصری فضای سبز می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ افزود: به همین منظور بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، عملیات پاکسازی و آبشویی مستمر درختان منطقه، بدون استفاده از سموم و مواد شیمیایی با تمرکز بر درختان نارون، توت و چنار در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: به منظور اجرای صحیح عملیات مذکور، مسیرهای اجرای عملیات به طور روزانه توسط کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز مورد بازدید و بازبینی قرار گرفته و نواقص این طرح برای اصلاح به عوامل اجرایی ابلاغ می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.