×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نماینده مردم تفرش: روستا کانون ثروت ملی است

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی شعر روستا شامگاه پنجشنبه در روستای بازرجان از توابع شهرستان تفرش با حضور مسئولان کشوری و استانی و محلی برگزار شد.

نماینده مردم تفرش فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در این آیین بیان داشت: روستاها را به عنوان یکی از کانون های ثروت ملی برشمرد و خواستار رسیدگی و رفع مسائل و  مشکلات روستاها از سوی مسئولان شد.
” ولی الله بیاتی” افزود: تفرش مهد پرورش ادبا و فرهیختگان مطرح کشور است از این رو انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه هنرمندان این شهرستان گام های موثری برداشت.
 فرماندار شهرستان تفرش نیز در این آیین اظهار داشت: انجاپ فعالیت های فرهنگی در روستاها قابل تحسین است و امید است انجام این مهم در کنار فعالیت های عمرانی صورت گیرد.
” محمدرضا رضایی” عنوان کرد: امید است با تعامل، هم افزایی و  برنامه ریزی مناسب سایر دستگاه‌های فرهنگی و دهیاران، برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی در روستاهای تفرش تداوم داشته باشد.
در این آیین  شاعران برگزیده از شهرهای اراک، دلیجان، ساوه، زرندیه و فراهان به قرائت اشعار خود پرداختند. 
همچنین در حاشیه این آیین از شاعر پیشکسوت روستای بازرجان “خلیل الله ایلخانی” صاحب چند کتاب شعر همچنین “محمد حسنی” دیگر شاعر روستایی تفرش تجلیل و تقدیر شد. 
در این جشنواره که بیش از ۳۵ اثر در موضوع خاص روستا و روستا نشینی از شهرهای مختلف استان مرکزی شرکت کرده بودند ۱۰ اثر با نظر هیئت داوران حایز رتبه های اول تا سوم و رتبه های برگزیده شدند که در پایان برنامه با اهدای لوح تقدیر تندیس جشنواره و جایزه نقدی تجلیل شد
در حاشیه این آیین، نمایشگاه محصولات روستایی و صنایع دستی نیز برگزار شده بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.