×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از ارائه دستاوردهای  مدیریت شهری تا ایجاد زمینه همکاری با کلانشهرها و شهرهای خواهرخوانده

به گزارش خبرنگار شهر، همزمان با ششمین روز از آغاز به کار نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران که در محل نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا بود، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس، محسن نایبی معاون امنیت و انتظامی استاندار تهران و همچنین محسن قضاتلو شهردار باقر شهر جزو میهمان عالی رتبه آخرین روز نمایشگاه بودند که ضمن بازدید از غرفه های نمایشگاه با آخرین دستاوردهای بخش های مختلف مدیریت شهری تهران، کلانشهرهای کشور و شهرهای خواهر خوانده آشنا شدند.

نقطه‌ نظرات میهمانان روز ششم نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری 

در ششمین روز از نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی های مدیریت شهری اقبال شاکری از این رویداد شهری بازدید کرد. شاکری که خود تجربه حضور در مدیریت شهری را دارد و در شورای چهارم شهر تهران عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بود، با دقت و نکته بینی بیشتری از غرفه های نمایشگاه بازدید کرد.

بخش مورد توجه این نماینده مجلس حوزه عمرانی بود و در جریان آخرین دستاوردهای مدیریت شهری در این حوزه و همچنین حوزه حمل و نقل قرار گرفت. شاکری در حاشیه بازدید از نمایشگاه عنوان کرد: فرصت خوبی ایجاد شده که مردم بتوانند در زمانی مشخص، با این حجم از اقدامات مدیریت شهری آشنا شوند. این نمایشگاه از جهت برقراری تعاملات و ارتباطات رویداد مثبت و قابل توجهی است.

از ارائه دستاوردهای  مدیریت شهری تا ایجاد زمینه همکاری با کلانشهرها و شهرهای خواهرخوانده

محسن نایبی معاون امنیت و انتظامی استاندار تهران نیز از دیگر میهمانان برجسته این نمایشگاه بود که غرفه فاوا، تهران من و همچنین حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو از بخش های قابل توجه وی در این نمایشگاه بود. نایبی بعد از بازدید از تمامی قسمت های نمایشگاه بیان کرد: زمان برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی های مدیریت شهری، زمان مناسبی بود چرا که بعد از چند سال وقفه در اطلاع رسانی شفاف به شهروندان در زمینه فعالیت هایی که در شهرداری تهران انجام می شود، این نمایشگاه توانست در قالب یک بسته کاربردی و البته تخصصی تمام مدیران شهری را در کنار یکدیگر جمع کند و مهمتر از همه مخاطبان تخصصی توانستند از آخرین دستاوردهای مدیریت شهری بهره مند شوند.

محسن نایبی نیز از جمله مدیران عالی رتبه دولتی بود که سال ها تجربه حضور در مدیریت شهری تهران را دارد

از ارائه دستاوردهای  مدیریت شهری تا ایجاد زمینه همکاری با کلانشهرها و شهرهای خواهرخوانده

محسن قضاتلو، شهردار باقر شهر نیز میهمان دیگری بود که با حضور در نمایشگاه و بازدید از تمامی غرفه های آن از آخرین دستاوردهای مدیریت شهری و همچنین طرح ها و برنامه های مدیریت جدید شهر تهران خبردار شد . قضاتلو در حاشیه نمایشگاه تاکید کرد: نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری فرصت خوبی بود تا از تمامی تجربه های موفق شهرداری تهران در حوزه های مختلف به صورت یکجا بهره مند شویم. به اعتقاد شهردار باقر شهر باید در نمایشگاه های بعدی این فرصت به ۴۶ شهر اقماری اطراف تهران هم داده شود تا آنها نیز دستاوردهای مدیریتی خود را ارائه دهند.

از ارائه دستاوردهای  مدیریت شهری تا ایجاد زمینه همکاری با کلانشهرها و شهرهای خواهرخوانده

به نظر می رسد نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی های مدیریت شهری فرصتی بود تا نشان داده شود بعد از چند سال رخوتی که در اطلاع رسانی نسبت به ارائه گزارش شفاف از دستاوردهای مدیریت شهری در مجموعه شهرداری تهران به وجود آمده بود، حالا مردم و مسئولان می توانند از آخرین خدمات ارایه شده مطلع شوند. ضمن اینکه فرصتی را فراهم کرد که خانواده بزرگ مدیریت شهری در کنار هم جمع شوند تا تلاش ها، طرح ها و برنامه های خود را در این حوزه مطرح و تبادل تجربه کنند. ضمن اینکه حضور کلانشهر ها و شهرهای خواهرخوانده نیز فرصت مضاعفی ایجاد کرد تا هر بخشی بتواند با بومی سازی تجربیات دیگران استفاده بهینه ای از موارد عرضه شده ببرد.  در کنار همه اینها راهی برای رویاروی مخاطبان تخصصی برای دیدار و گفت و گو با مدیران شهری هم فراهم شد.

حضور شخصیت های عالی رتبه از مدیرکل حوزه ریاست مجلس گرفته تا وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس از فراکسیون‌های مختلف، استاندار تهران، معاون وزیر کشور و مدیران ارشد شهری و برخی مدیران از شهرهای خارج از کشور مانند فرماندار هاوانا و … نشان داد این نمایشگاه توانست یک بار دیگر باعث هم اندیشی و تعمالات بیشتر دولت، مجلس، مدیران شهری، اعضای شورای شهر و البته مردم با موضوع مدیریت شهری و اداره شهر تهران شود. همچنین ارتباط مدیران شهری پایتخت با شهرداران کلانشهرها و همچنین شهرهای خواهر خوانده نیز  اتفاق مهم دیگری است که در این نمایشگاه روی داد و دستاوردهایی را به همراه داشت که قطعا در آینده نه چندان دور ظهور و بروز آن را مردم در پایتخت حس خواهند کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.