×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جمالی نژاد مطرح کرد: ضرورت مدیریت بهینه مصرف انرژی توسط مدیریت شهری/ تغییر و تحول دقیق شورا و شهرداری و آموزش اعضای جدید شوراها و شهرداران ودهیاران در اولویت وزارت کشور

دکتر جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و  رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های‌ کشور به همراه معاون عمرانی و مدیران کل استانداری خوزستان و جمعی از نمایندگان این استان در مجلس، طی بازدیدی از شهرهای شهرستان های رامهرمز و بهبهان از پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداریهای مربوطه بازدید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،  در این بازدید پارک ساحلی و ورودی شهر رودزردماشین که از شهرداریهای تازه تاسیس استان و از توابع شهرستان رامهرمز می‌باشد، افتتاح شد.
 
همچنین پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته، جلساتی نیز با حضور فرماندار شهرستان، شهرداران و سایر مسئولین مربوطه به‌منظور بررسی کمبودها و چالش‌های موجود در شهرداریها تشکیل گردید.
 
کمک به شهرداریها در زمینه ساماندهی پسماند، تامین ماشین آلات، پرداخت حقوق معوقه پرسنل و اعتبارات ماده ۵۸ از جمله مواردی بود که دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور عنوان نمود.
 
 
همچنین دکتر جمالی‌نژاد  به همراه دکتر عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از پروژه های عمرانی شهرستان بهبهان نیز بازدید کرد.
 
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حاشیه این بازدیدها گفت: یکی از اولویتهای  وزارت کشور در حال حاضر تغییر و تحول قانون مند شورا و شهرداری است و انتطار داریم تمامی آمار و اطلاعات مربوط به پیشرفت فیزیکی پروژه های عمران شهری، وضعیت بودجه و اعتبارات و نیروی انسانی به نحو درست به شورا و شهرداری آینده منتقل شود و نقش معاونتهای عمرانی و دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها در این امر بااهمیت می باشد.
 
وی با بیان اینکه تجربه نشان داده که آگاهی اعضای شوراها از قوانین و مقررات حوزه کاری آنها نسبت مستقیمی با اتخاذ تصمیمات  صحیح و اصولی و تلاش برای اداره مناسب شهر دارد، از  اجرای مستمر برنامه های آموزشی با موضوع شوراهای اسلامی شهر و روستا  از سوی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی در فضای مجازی  و همچنین  انتشار ۲۶ جلد کتاب آموزشی در این زمینه در ماه های اخیر خبر داد.
 
جمالی نژاد اضافه کرد: توجه لازم به آموزش منتخبان شوراهای شهر و روستا در فاصله باقی مانده تا آغاز کار شوراهای جدید و ادامه آموزش ها در طول سال و همچنین برنامه ریزی برای آموزش های کاربردی شهرداران و دهیاران جدید از اولویتهای وزارت کشور است و انتظار داریم استانداری ها توجه مناسبی به این موضوعات داشته باشند.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین بر ضرورت اشراف کامل مجموعه معاونتهای عمرانی استانداری ها بر احکام مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که با حوزه های کاری شهرداری ها و دهیاری های مرتبط است و همفکری و همکاری با تمامی دست اندرکاران امر در وزارت کشور و دولت و … برای تحقق این احکام تاکید نمود.
 
جمالی نژاد همچنین ضرورت توجه ویژه به ابعاد مختلف بحران کم آبی در کشور و فعال نمودن شهرداری ها و دهیاری و شوراها در این موضوع و همکاری مستمر آنها با تمامی دست اندرکاران امر در دولت و مراکز علمی و پژوهشی و سازمان های مردم نهاد و رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و ضمن اشاره به خاموشی های اخیر و گرمای هوا در کشور از شهرداری ها و دهیاری ها خواست که با صرفه جویی اصولی در مصرف آب و با کاهش مصرف برق، برای عبور از شرایط فعلی مصرف انرژی را در شهرها و روستاها مدیریت نمایند.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.