×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به‌روز رسانی اطلاعات ۷۱ هزار ملک تجاری

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

مناسب سازی ۲۱ هزار متر مربع از محدوده منطقه ۱۳ تا انتهای مهر ماه سال جاری

شهردار منطقه ۱۳ از مناسب سازی ۲۱ هزار متر مربع از محدوده منطقه ۱۳ تا انتهای مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر، ساماندهی چهار بوستان و هشت ساختمان برای استفاده شهروندان و افراد دارای شرایط خاص در دست اقدام است.

محمد هادی علی‌احمدی مناسب‌سازی فضاهای شهری و ایجاد ترددی ایمن و بی‌دغدغه برای شهروندان را از جمله شاخص‌های عدالت اجتماعی در حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری برشمرد و افزود: فراهم کردن شهری مناسب یک زندگی بدون استرس، نخستین گام خدمت‌رسانی مدیریت شهری به شهروندان اعم از افراد عادی، افراد دارای شرایط خاص (شامل: معلولان، بیماران، سالمندان، کودکان و …) محسوب می‌شود. از این رو، به عنوان خادمان شهروندان شریف در منطقه ۱۳ در این مدت، در شهرداری و با همراهی همکارانم تلاش خود را معطوف به مسئله مهم «مناسب‌سازی معابر» کردیم.

وی با بیان اینکه، طی سه سال گذشته تا کنون، ۸۰ هزار متر مربع از معابر منطقه مناسب سازی شده است، افزود: ۲۱ هزار متر مربع نیز تا انتهای مهر سال ۱۴۰۱ آماده سازی و ساماندهی می‌شود تا تمامی شهروندان با حداقل امکانات بتوانند، استفاده مطلوب از خدمات داشته باشند.

وی تاکید کرد: فضاهای شهر باید به گونه‌ای بشود تا تمامی ساکنان و شهروندان بتوانند از زندگی مستقل، ایمن، روان و دسترسی برابر و آسان به تمام سطوح خدمات برخوردار باشند.

شهردار منطقه ۱۳ به مناسب سازی ۷ بوستان در منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، مناسب سازی بوستان‌های سیمرغ، ورزش، نشاط و کودک و پیروزی با احداث مسیر بساوایی، نصب صندلی، ست ورزشی، سرویس بهداشتی و آبخوری ویژه معلولان در دستور کار قرار دارد.

به گفته علی احمدی، تعداد ۳ ساختمان سرای محلات زاهد گیلانی، شورا و دهقان مناسب سازی شده که ۸ ساختمان نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه، نصب دستگاه بالابر، هندریل، نوار بساوایی احداث و تصحیح رمپ، استاندارد سازی سرویس بهداشتی را بخشی از اقدامات صورت گرفته در ساختمان‌های سرای محلات برشمرد.

اطلاعات ۷۱ هزار ملک تجاری منطقه دو به روز رسانی شد

شهردار منطقه ۲ گفت: همزمان با اجرای ششمین مرحله طرح ممیزی املاک شهر تهران، اطلاعات بیش از ۷۱ هزار ملک تجاری منطقه به روز رسانی شد.

مهدی صالحی با اعلام این خبر گفت: ممیزی پایه‌ای ترین و کلیدی ترین ابزار برنامه ریزی در اداره شهر است تا آن را به سمت قانون گرایی و رعایت حقوق متقابل شهر و شهروندان پیش ببریم که در همین راستا ششمین مرحله ممیزی املاک در حال اجرا است.

وی افزود: ممیزی املاک با ارائه اطلاعات کاملی از آمار و مشخصات ملکی، تغییرات و تخلفات موجود، بستر شناسایی نقاط ضعف و قوت را برای مدیریت شهری فراهم و به برنامه ریزی صحیح و منسجم در اداره شهر کمک می‌کند.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه ۱۳ مسیر منطقه به عنوان راسته‌های تجاری در اولویت ششمین مرحله طرح ممیزی املاک شهر تهران قرار داشت، گفت: خیابان‌های سرو شرقی – غربی، بلوار دادمان، بلوار دریا، سعادت آباد، گیشا، ستارخان، مرزداران، جلال آل احمد، اشرفی اصفهانی، محمدعلی جناح، شادمهر و… از جمله مسیرهای اصلی منطقه است که ممیزی املاک تجاری آنها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ممیزی املاک از سال گذشته آغاز و در حال انجام است، افزود: با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته منطقه دو با جمع آوری اطلاعات بیش از ۸۵۰۰ املاک رتبه نخست را در بین مناطق ۲۲ گانه به خود اختصاص داده است که از این تعداد اطلاعات ۷۱ هزار ملک تأیید نهایی شده است.

به‌روز رسانی اطلاعات ۷۱ هزار ملک تجاری

جشنواره نشاط با حضور صدها کودک در منطقه ۱۴ برگزار شد

همزمان با شروع فصل تابستان جشنواره نشاط کودک، با حضور پرشور کودکان دارالمومنین تهران در بوستان پرستار و محله دوستدار کودک منطقه ۱۴ برگزار شد.

محمد امین سالاری پور با اشاره به برگزاری ده‌ها ویژه برنامه مختلف با رویکرد تفریحی و آموزشی، به صورت میدانی و مجازی گفت: برگزاری این برنامه‌های آموزشی با هدف ایجاد سرگرمی و مهارت آموزی و تقویت ابعاد معنوی کودکان آغاز شده و در تمامی محلات دارالمومنین در جریان است.

شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه نشاط‌بخشی به نسل آینده میهن عزیزمان از مهم‌ترین اولویت‌هاست، گفت: در این راستا، ضمن فراهم‌سازی فضایی با نشاط برای کودکان با اجرای نمایش‌های هنری، بازی کودکانه و برپایی میزهای خلاقیت، آموزش‌های شهروندی نیز با موضوعات مختلف برای آنها ارائه شد.

تقویت و تمرین مهارت‌های فردی، هنری و ورزشی، بازی‌های جمعی، نقاشی زمینی، قصه گویی و داستان سرایی، خلاقیت و نوآوری، آموزش کاشت و نگهداشت گیاهان، دورریختنی ها، اهدای بسته‌های آموزشی متنوع از رباتیک و چرتکه تا ساخت زیورآلات و دست سازه‌های کودکان و… از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای کودکان در بوستان پرستار بود که سالاری پور به آن اشاره کرد.

سالاری پور با بیان اینکه دنیای زیبا و شاد آینده را، کودکان شاد امروز می‌سازند، افزود: شاد کردن کودکان صرفاً نیازی به صرف هزینه زیاد ندارد و با یک لبخند و ایجاد فضای شاد می‌توان در گسترش این شادی سهیم بود.

وی گفت: از این رو اجرای جشنواره‌های محلی با رویکرد آموزشی- تفریحی در محلات دارالمومنین تهران استمرار خواهد داشت.

به‌روز رسانی اطلاعات ۷۱ هزار ملک تجاری

طرح توانمندسازی اقتصادی بانوان محله عبدل آباد منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از انتخاب طرح توانمندسازی اقتصادی بانوان محله عبدل آباد منطقه ۱۹ در رویداد ریحان شهر خبر داد.

مهدی هدایت با اعلام این خبر گفت: اداره کل امور بانوان در نظر دارد با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران، در راستای جلب مشارکت کنشگران اجتماعی در بهبود وضعیت زندگی زنان و خانواده و تحقق «تهران، شهر خانواده»، دومین رویداد ریحانِ شهر را برگزار کند.

وی افزود: شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل سمن‌ها و کنشگران اجتماعی فعال در موضوع زنان و خانواده، توانمندسازی و ساماندهی مشارکت اجتماع محور کنشگران اجتماعی در موضوع زن و خانواده به منظور ارتقای کیفیت زندگی بانوان، توسعه خدمات اجتماع محور در خصوص اعتلای سبک زندگی ایرانی و اسلامی و اجرای طرح‌های خلاقانه اجتماعی محور و مشارکتی در محله‌ها از اهداف برپایی این رویداد است.

وی تصریح کرد: رویداد ریحان شهر در راستای جلب مشارکت کنشگران اجتماعی در بهبود وضعیت زندگی زنان و خانواده در دی ماه سال گذشته برگزار شد که طرح ارائه شده از منطقه ۱۹ با عنوان طراحی مدل راه اندازی بازارچه غذا با هدف تقویت و سازماندهی تولیدات خانگی بانوان محله عبدل آباد برگزیده شد.

همچنین به منظور جذب و حمایت از کسب و کارهای کوچک و در راستای توسعه کارآفرینی دو مرکز کوثر در این منطقه فعال هستند و قابلیت اشتغال را برای ۳۰ نفر فراهم می‌کند. دومین رویداد ریحان شهر از ۲۲ مرداد ماه سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.