×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

انحراف قنات زیر یک مجتمع مسکونی در شهر ری

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شربیانی، در حاشیه هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران در رابطه با خشک شدن قناتی در زیر یک مجتمع تجاری واقع در شهرری گفت: یک فیلم کوتاهی در فضای مجازی در شهرستان ری و تهران در شبکه‌های مجازی پخش شد مبنی بر اینکه یک فردی ادعا می‌کند، یک قناتی که خشک شده و ریزش کرده است، در زیر یک مجتمع مسکونی واقع شده است.

وی افزود: این فیلم باعث نگرانی مردم و اهالی مجتمع مذکور شد. تقریباً تمام مسئولان ذی‌ربط و خود بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران ورود کردیم و گزارشات لازم را از مراجع ذیربط خواستیم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران بیان کرد: همچنین دادستان شهرستان ری نسبت به موضوع ورود کرده و تحقیقات را به صورت میدانی پیگیری می‌کند.

وی یادآور شد: نهایتاً این موضوع باید به اثبات برسد و بعد درباره ایمن‌سازی این قنات و مجتمع مذکور اقدامات لازم انجام شود.

شربیانی تاکید کرد: مردم ری و اهالی این مجتمع اخبار و اطلاعاتی را که در این حوزه منتشر می‌شود از مراجع ذیربط پیگیری کنند و به اخبار ضد و نقیض فضای مجازی توجهی نداشته باشند.

وی گفت: نکته دوم در این موضوع اهمیت دارد، همزمانی آن با حادثه ناگوار متروپل است که باعث حساسیت بیشتر مردم شده است. این در حالی است که بعد از واقعه پلاسکو یک گزارش ملی از این حادثه تهیه شد که بسیار می‌توانست مرجع خوبی برای بسیاری از تصمیم گیری ها شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: باید به این مساله توجه کنیم که چرا بعد از وقوع حادثه پلاسکو و تهیه آن گزارش ملی، آثار این مطالعه ملی را در قوانین تسری نمی‌دهیم که در نهایت حادثه متروپل اتفاق می‌افتد و بعد از آن نیز منتظر وقوع حوادث این چنینی در مجتمع‌های آسیب پذیر دیگر باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زیر مجتمع مسکونی واقع در شهر ری قنات واقع شده است، یا خیر؟ ادامه داد: بر اساس ادعای شرکت سازنده و مستنداتی که اکنون در پرونده موجود است، قنات منحرف شده و با توافقی که حاصل شده از زیر مجتمع نمی‌گذرد.

شربیانی بیان کرد: چون این موضوع موجب تشویش اذهان عمومی شده باید در مدت زمان کوتاهی به مردم اطلاع رسانی دقیق در این رابطه صورت گیرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.