×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از احداث بوستان یک هکتاری تا کنترل آفات درختان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

میزبانی بوستان بزرگ ولایت از ویژه برنامه روی خط زندگی در فصل تابستان

همزمان با فرارسیدن فصل تابستان برنامه‌های اوقات فراغت ویژه بانوان و دختران با عنوان روی خط زندگی با رویکرد آموزشی، ورزشی، فرهنگی، هنری و تفریحی در بوستان بانوان منطقه ۱۹ برگزار می‌شود.

مهدی هدایت با اعلام این خبر گفت: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌های فراغتی است که با بهره گیری از ظرفیت‌های بوستان بانوان منطقه و افزایش ارتقای سطح همبستگی، نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت بانوان و دختران تهرانی خدمات ورزشی، آموزشی و فراغتی را به دختران و بانوان ارائه می‌شود.

وی افزود: گالری هنر شامل شمع سازی، هنر ویترای، چرم دوزی، موسیقی تمامی سازها، طراحی، نقاشی کودک، نقاشی رنگ روغن، گلدوزی با دست، استخر رو باز، سالن ورزشی بادی میکس، اسکیت، بسکتبال، والیبال، ژیمیناستیک، سالن بدنسازی، ترامپولین، دوچرخه سواری را با تخفیفات ۲۰ درصدی ویژه اردوهای دانش آموزی با ارائه مدرک معتبر از اداره آموزش و پرورش و بانوان شاغل در شهرداری و فرزندان آنها ارائه می‌کند.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه بیان کرد: به منظور تأمین سلامت و نشاط روحی بانوان، دختران و کودکان بازی‌های ورزشی، هنری و فکری خلاقیت محور و گروه محور مانند پاتوق‌های ورزشی شاد، کارگاه آموزش مهارت آموزی ویژه کودکان، کارگاه مشاوره در محوطه این بوستان برگزار می‌شود.

از احداث بوستان یک هکتاری تا کنترل آفات درختان

تسریع در اجرای پروژه‌ها و پیگیری مطالبات شهروندان

مدیران ارشد شهری منطقه ۱۴ به‌منظور بررسی پیشرفت پروژه‌های شهری در سال ۱۴۰۱ تبادل نظر کردند. در این نشست پس از ارائه گزارش از روند پیشرفت پروژه‌ای حوزه‌های مختلف، اجرای این پروژه‌ها از زوایایی مختلف مورد بررسی قرار گرفت و برای بهبود کیفی و مرتفع شدن چالش‌های موجود، راهکار مناسب ارائه شد.

محمدامین سالاری پور با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه‌های شاخص و محله‌ای با توجه به نیازسنجی و زمان‌بندی تعیین شده، گفت: تهیه و تدوین گزارش‌های راهبردی، مشاهده و نظارت مدیران شهری و کارشناسان مربوطه بر اجرایی شدن پروژه‌ها همچنین توجه به اولویت بندی پروژه‌ها طبق نیازسنجی و مطالبات شهروندان، از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اتمام به موقع پروژه‌های توسعه محلی حائز اهمیت است، افزود: استمرار بازدید پروژه‌ها و رصد مشکلات محلات و تسریع در روند اجرای آنها با توجه به نیاز هر محله و شهروندان در اولویت است.

شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری در اجرای این پروژه‌ها، توسعه محلات، بهبود کیفیت زندگی شهری و رفع نیازهای واقعی و ضروری شهروندان است، بر برنامه ریزی و اهتمام مسئولان شهری و مدیران اجرایی به رعایت استاندارها تاکید کرد.

سالاری‌پور خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شهرداری منطقه ۱۴ برای محقق شدن پروژه‌های مدنظر و در راستای توسعه محلات و رضایتمندی شهروندان دارالمومنین تهران با دقت و جدیت بیشتری خواهد بود.

از احداث بوستان یک هکتاری تا کنترل آفات درختان

آفات درختان منطقه ۲ کنترل می‌شود

محسن مجدآبادی از آغاز عملیات دفع آفات درختان منطقه ۲ با هدف حفظ سلامت درختان و افزایش زیبایی بصری فضای سبز شهر خبر داد و گفت: در فصل تابستان، با توجه به طغیان آفات و حجم مصرف سوخت‌های فسیلی، جذب دوده و غبار بر روی درختان بسیار بیشتر از حد نرمال است که سبب کاهش عملکرد و سلامت درختان و زیبایی بصری فضای سبز می‌شود.

وی افزود: به همین منظور دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در فضای سبز پارک‌ها و معابر سطح منطقه با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد در حال انجام است.

مجدآبادی عنوان کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته‌ها، پسیل زیتون و برگ خوارها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام‌ها، اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان، همچنین ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲ گفت: جهت مبارزه با این آفت، کارشناسان مرکز تام، با همکاری نیروهای اداره فضای سبز و نواحی ۹ گانه شهرداری منطقه ضمن پایش هر روزه، درختان را توسط روش‌های کنترل تلفیق ( IPM) کنترل فیزیکی و شیمیایی کردند.

از احداث بوستان یک هکتاری تا کنترل آفات درختان

عملیات احداث بوستان یک هکتاری در منطقه ۱۷ شروع شد

شهردار منطقه ۱۷ گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۱۷، قرار است مجموعه‌ای به نام باغ سبزی در آینده‌ای نزدیک به بوستانی یک هکتاری تبدیل شود.

رضا شنگی با اشاره به عملیات احداث بوستان یک هکتاری در منطقه، گفت: مجموعه‌ای به نام باغ سبزی سالیان سال بود که به صورت متروکه باقی مانده بود که طی پیگیری‌های انجام شده، ملک‌های واقع در این مکان، توسط شهرداری تملیک شده است.

وی افزود: کارهای اجرایی و عمرانی احداث این بوستان از ۲۰ روز گذشته توسط سازمان عمران مناطق شروع شده است.

شنگی با اشاره به مساحت این بوستان تصریح کرد: مساحت این فضا، ۹ هزار و ۲۳۵ متر مربع است و قرار است در راستای افزایش سرانه فضای سبز منطقه از سوی سازمان پارک‌ها، تحویل منطقه ۱۷ داده شود.

شهردار منطقه ۱۷ اظهار کرد: مقرر شده تا پنج ماه دیگر کارهای عمرانی این مجموعه به صورت کامل انجام شود، سپس اقدامات فضای سبز توسط سازمان پارک‌ها انجام می‌شود و تحویل فضای سبز منطقه ۱۷ خواهد شد.

از احداث بوستان یک هکتاری تا کنترل آفات درختان

اجرای طرح شهروند سالم ۱۳

به همت اداره سلامت منطقه ۱۳، طرح شهروند سالم ۱۳ با هدف ارتقای دانش سلامت ساکنان در محلات این منطقه آغاز شد.

محمد هادی علی‌احمدی در خصوص طرح شهروند سالم ۱۳ گفت: در این طرح، با برگزاری دوره‌های علمی متنوع در نظر داریم کانون‌های اجتماع محور سلامت ویژه کانون‌های ده گانه محلات را تقویت کنیم.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح سواد سلامت شهروندان عنوان کرد و افزود: برای شرکت کنندگان در دوره‌های علمی گواهی معتبرترین عنوان شهروند سالم ۱۳ صادر می‌شود که با ارائه آن در سرای محلات محدوده می‌توانند از تخفیف ویژه خدمات سرای محلات برخوردار شوند.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: اجرای این طرح از یکسو، سطح دانش سلامتی شهروندان را افزایش داده و از سوی دیگر مشارکت آنان را در فعالیت‌های محله محور افزایش می‌دهد.

علی احمدی عنوان کرد: هر دوره شامل ۱۶ ساعت آموزش است که در دو بخش عمومی و تخصصی در موضوعات مربوط به سلامتی ارائه می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.