×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۵۰ درصد راه های روستایی آسفالته قزوین نیازمند بهسازی است

به گزارش روستانیوز، جواد حق لطفی اظهار داشت: با توجه به عمر بالای روکش آسفالت راه های روستایی استان و تردد ماشین آلات معادن با ظرفیت های غیرمجاز در برخی از مسیرها، در صورت زمان بندی سه ساله برای رفع خرابی این راه ها، هر ساله نیازمند هشت هزار و ۳۸۰ میلیارد اعتبار هستیم در حالی که اعتبارات ابلاغی به این اداره کل از محل منابع استانی و محرومیت زدایی طی سال گذشته تنها یک هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال و با تخصیص حدود ۵۷ درصدی بوده است.

وی با اشاره به پنج هزار و ۱۵۸ کیلومتر راه روستایی استان قزوین و آسفالت ۵۲ درصدی آن، تصریح کرد: سال گذشته عملیات راهسازی و روکش آسفالت ۶۰ کیلومتر راه روستایی استان شامل تعریض، زیرسازی، لکه گیری و روکش و همچنین اجرای ۴۲ کیلومتر عملیات تعریض و خاکبرداری، احداث آبرو و زیرسازی با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی این اداره کل به انجام رسید. 

حق لطفی با اشاره به اینکه تامین قیر رایگان برای پروژه های راه روستایی به صورت ملی می باشد، افزود: برای طرح هایی که اعتبارات استانی آن به این اداره کل ابلاغ شده، امکان دریافت قیر به اندازه مورد نیاز پروژه ها وجود دارد و سال گذشته نیز سه هزار و ۷۱۳ تن قیر به استان تخصیص داده شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، با تخصیص قیر مورد نیاز در سال گذشته، عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۷۵ کیلومتر از راه های روستایی استان به انجام رسید.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ تاکنون بالغ بر ۷۲ کیلومتر از راه های روستایی استان قزوین انواع عملیات روکش های نوین و حفاظتی شامل میکروسرفیسینگ، فوگ سیل و چیپ سیل به اجرا درآمده است.

این مسوول راهداری یادآور شد: در سال جاری نیز تاکنون ۱۴ کیلومتر راه روستایی و ۱۱ کیلومتر از راه های فرعی روستاهای استان آسفالت شده و ادامه این عملیات نیز همچنان در حال انجام است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین مهمترین برنامه سال جاری این اداره کل در حوزه بهسازی و آسفالت راه های روستایی را انجام پروژه های نیمه تمام و سپس آسفالت راه های خاکی روستایی با جمعیت ۱۰۰، ۵۰ و سپس ۲۰ خانوار به بالا اعلام کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.