×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تفاوت قیمت به افزایش خاکسپاری اموات در روستاها دامن زده است

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، محمدعلی محمدی ظهر امروز در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان اظهار کرد: طبق بررسی‌ها در سال ۱۴۰۰ مهمترین عوامل مرگ و میر مورد بررسی قرار گرفته که با توجه به شیوع کرونا، بیماری‌های دستگاه تنفسی با یک‌هزار و ۷۴۷ مورد نخستین عامل مرگ در همدان بوده است.

وی آمار علل مرگ و میر را در جهت اصلاح رفتارها، تغذیه، سبک زندگی و سایر برنامه‌ریزی‌ها قابل توجه دانست و افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، غدد و تغذیه، حوادث غیر عمدی مانند تصادفات، غرق شدگی و برق‌گرفتگی به ترتیب دومین تا پنجمین علل مرگ و میر طی سال گذشته در همدان هستند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به ضرورت ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در موعد قانونی تعیین شده یادآور شد: آمار باید بهنگام و دقیق باشد تا در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها بتوانیم برنامه‌ریزی مطلوب‌تری داشته باشیم.

وی از افزایش ولادت و کاهش ۳۵ درصدی وفات طی دو ماهه نخست سال جاری در همدان خبر داد و افزود: سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش ۳.۶ درصدی ولادت و ۰.۶ درصدی وفات در همدان بودیم که امیدواریم افزایش ولادت در دو ماهه سال جاری ادامه یابد و با مهار کرونا همچنان شاهد کاهش مرگ و میر باشیم.

محمدی تصریح کرد: در مقایسه آمار ازدواج و طلاق سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش ۱۷۹ مورد واقعه ازدواج و ۱۲۰ مورد واقعه طلاق هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه مدیریت شهری در خاکسپاری قانونمند متوفیان افزود: تفاوت قیمت از جمله عواملی است که به خاکسپاری اموات در آرامستان‌های روستاها دامن زده است.

فرماندار همدان گفت: باید تدابیری پیش‌بینی شود از خاکسپاری اموات در آرامستان‌های برخی از مناطق حاشیه شهر و بویژه مناطق الحاقی جلوگیری شود.

وی در پایان خواستار هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر پزشکی قانونی، نظام پزشکی، ثبت اسناد، ثبت احوال بیمارستان‌ها و دهیاران را در ثبت بهنگام وقایع حیاتی شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.