×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از احداث ساختمان اسکان کارگری تا تامین روشنایی معبر استاد معین

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

شروع عملیات خط‌کشی در معابر آسفالت‌شده منطقه ۱۷

معاون شهرداری منطقه ۱۷ گفت: به منظور ایمن سازی و ساماندهی تردد عابر پیاده و خودرو، طرح خط کشی محوری بلوک عابر پیاده خیابان‌هایی که در طرح تراش و روکش آسفالت شده بودند، در دستور کار قرار گرفت.

محمدامین مرتضوی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: با توجه به اجرا و روکش مکانیزه آسفالت در سطح برخی از معابر، معاونت حمل و نقل و ترافیک به منظور ایمن سازی، آشکارسازی و ساماندهی تردد عابر پیاده و خودرو، اجرای طرح خط کشی محوری و بلوک عابر پیاده را در دستور کار خود قرار داده است.

مرتضوی تصریح کرد: در همین راستا برخی از معابر مهم سطح منطقه از جمله خیابان‌های شهید سلامت، شهید اخلاقی، شهید پاکی، شهید امامی محرم، شهید مهمان نوازان که اخیراً با زحمات همکاران معاونت فنی و عمران، تراش و روکش آسفالت شده است، پس از گذشت زمان استاندارد در دستور کار خط کشی قرار گرفت و از شب گذشته تقاطع‌های خیابان شهید سلامت و شهید اخلاقی خط کشی شد.

اتصال شهرک آفتاب ۲۲ به بزرگراه آزادگان

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به درخواست ساکنان شهرک آفتاب ۲۲ برای اتصال معابر این شهرک به بزرگراه آزادگان گفت: عملیات معبر سازی توسط معاونت فنی و عمران منطقه به طول ۵۰۰ متر در عرض ۱۶ متر در حال اجرا است.

از احداث ساختمان اسکان کارگری تا تامین روشنایی معبر استاد معین

وحیدرضا محمدی اظهار کرد: شهرک آفتاب ۲۲ به عنوان یکی از شهرک‌های مسکونی این منطقه است که نزدیک به دو دهه از عمر احداث آن و سکونت اهالی در آن می‌گذرد؛ اما روند معبرسازی به کندی پیش رفته است که در چند ماه اخیر این اقدام به سرعت صورت گرفته است.

وی افزود: برای احداث این معبر با ۵۰۰ متر طول عوامل معاونت فنی و عمران منطقه نزدیک به ۷۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام داده است که حجم عملیات راه سازی بسیار قابل توجهی بوده است.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ متر اجرای جدول گذاری از نوع کانیو صورت گرفته است و آسفالت‌ریزی این مسیر بعد از مرحله خاکبرداری و زیرسازی انجام شد. با راه اندازی این معبر تردد آسوده شهروندان از بزرگراه جنوب به شمال آزادگان به بلوار غربی ورزشگاه آزادی محقق می‌شود.

از احداث ساختمان اسکان کارگری تا تامین روشنایی معبر استاد معین

قرارگاه اقتصادی، مصوبات وحدت رویه را در اولویت قرار دهد

رضا محمدی مدیرکل حوزه امور مناطق شهرداری تهران در نهمین قرارگاه اقتصادی منطقه یک که با محوریت نواحی ۲،۶،۷و ۸ با حضور حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک، معاونان، مدیران و شهرداران نواحی مرتبط برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: وحدت رویه با بررسی‌های کارشناسی و جلسات با مدیران ارشد شهرداری در حوزه‌های بازرسی، حراست و… تنظیم و مصوبات آن به عنوان سند بالادستی به همه مناطق اعلام شده است.

وی با توجه به اعلام پرونده‌های درآمدی در هر یک از نواحی حاضر گفت: وقت گذاری برای هر یک از پرونده‌ها زمان بر است و باید پرونده‌های درآمدی مربوط به شهرسازی موضوع محور و دسته بندی شده بررسی شوند تا سرعت عمل و رسیدن به نتیجه سریع‌تر محقق شود.

محمدی افزود: هر کدام از مالکینی که برای تثبیت‌های تجاری اقدام می‌کنند اگر مشمول تبصره بند ۳ مصوبات وحدت رویه باشند نیاز است اعمال مصوبه شوند.

وی اجرای رأی پالادیوم را یکی از اقدامات مهم شهردار منطقه یک دانست و گفت: در چند سال اخیر کسی جرأت اجرای این حکم را نداشته و با مطالبه یک هزار میلیاردی پالادیوم که حق شهر است، منطقه یک می‌تواند بیش از چند منطقه شهر تهران، وصولی داشته باشد.

محمدی تصریح کرد: قرارگاه اقتصادی برای رفع دغدغه‌های درآمدی شهر تشکیل می‌شود و باید عملکرد منطقه یک به عنوان خروجی برای سایر مناطق الگو قرار گیرد.

حاجوی شهردار منطقه یک نیز از شهرداران نواحی و سایر معاونت‌ها و ادارات خواست با جدیت در جهت احقاق حق شهر تلاش کنند و تا زمانی که پرونده‌ای در ماده صد قرار دارد عملیات کارگاهی آن نیز متوقف شود مگر اینکه موضوع ایمنی مطرح باشد.

وی تصریح کرد: سازندگان به جای توقف در تخلفات ساختمانی از ظرفیت قانونی کمیسیون ماده ۵ شهرداری استفاده کنند.

احداث ششمین ساختمان اسکان کارگری در منطقه ۲

معاون فنی و عمران منطقه ۲ از احداث ساختمان جدید اسکان کارگران خدمات شهری در ناحیه دو این منطقه با هدف تکریم و تأمین آسایش این قشر زحمتکش خبر داد.

حمید رضا رنجبر با بیان اینکه کارگران حوزه خدمات شهری از ارکان اصلی عرصه خدمت رسانی به شهروندان در امور مرتبط با حوزه نگهداشت شهر هستند، گفت: به منظور تأمین شرایط رفاهی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی کارگران و با هدف بهینه سازی مجموعه خدماتی که در حوزه امور شهری به شهروندان ارائه می‌شود، حوزه معاونت فنی و عمران منطقه ۲ اقدام به احداث ساختمان اسکان کارگران خدمات شهری در ناحیه دو این منطقه کرد.

وی افزود: ساختمان‌های اسکان کارگران خدمات شهری دارای تمامی ضوابط ایمنی و بهداشتی هستند تا کارگران زحمتکش اوقات استراحت خوبی را در آسایش کامل سپری کنند.

معاون فنی و عمران منطقه با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی احداث اسکان کارگری ناحیه دو گفت: در محوطه این ساختمان امکاناتی همچون خوابگاه و محل اسکان، سرویس بهداشتی، ناهارخوری، رختشورخانه و..طراحی شده است.

از احداث ساختمان اسکان کارگری تا تامین روشنایی معبر استاد معین

معبر استاد معین روشن شد

سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ گفت: در طرح جهادی «راه خدمت» با رویکرد خدمات رسانی به شهروندان، بوستان‌ها، خیابان‌ها و معابری که نیاز به ترمیم و بهسازی و نگهداشت بیشتر دارند در اولویت فعالیت‌های نگهداشت شهر قرار می‌گیرند.

وی افزود: در طرح ویژه راه خدمت، اقدامات خدماتی در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فضای سبز با هدف جلب رضایت شهروندان و ارتقا کیفیت زندگی شهری در پهنه غربی پایتخت اجرا می‌شود.

مرتضوی عنوان کرد: در همین راستا معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ دو محور مهم و اصلی خیابان دانشگاه هوایی و خیابان استاد معین را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

وی در ادامه برخی جزئیات طرح راه خدمت در محور خیابان دانشگاه هوایی را تشریح کرد و گفت: ۳۰۰۰ متر مربع نظافت باغچه‌ها و حذف خاک و نخاله مازاد، ۳۰۰۰ متر مربع کندو کوب و اصلاح تشتک، حذف تنه جوش و پاجوش ۲۰۰ اصله درخت، لایروبی ۱۵۰۰ متر انهار، شستشوی ۱۸ هزار متر از معابر، رنگ آمیزی و کدگذاری و شستشوی ۲۰ مخزن و زیر مخزنی، ۱۸۰۰ متر مربع پاکسازی پوستر و برچسب‌ها، ۱۰۰ مورد شستشو المان‌های شهری، شستشوی ایستگاه اتوبوس و تاکسی و پاکسازی سید زباله گیر دانشگاه هوایی تقاطع ۴۵ متری زرند به تناژ ۲۰۰ کیلوگرم برخی از این عملیات ویژه راه خدمت بوده است.

شهردار منطقه ۹ با تاکید بر ساماندهی فضاها و اماکن شهری گفت: رسیدگی به وضعیت زیست محیطی ۴۵ واحد صنفی، کنترل و مبارزه با جانوران در شهری، آموزش‌های چهره به چهره همراه با توزیع بروشور و همچنین توزیع مخازن ویژه پسماند خشک در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، درمانی و آموزشی از دیگر اقدامات بوده است.

به گفته مرتضوی؛ رنگ آمیزی ۴۰ متر مربع پایه پرتابل و ۵۰ متر مربع از المان‌های شهری و حذف زوائد فیزیکی در خیابان دانشگاه هوایی نیز در راستای زیباسازی فضای شهری انجام شده است.
شهردار منطقه ۹ با اشاره به اقدامات اجرایی طرح راه خدمت در محور خیابان استاد معین افزود: بازپیرایی ۱۵۰ متر مربع فضای سبز میدان استاد معین با استفاده از سوپر جاذب ها، جمع آوری آرک های بلوار استاد معین به منظور افزایش امنیت شهروندان، پنج هزار متر مربع نظافت باغچه و حذف خاک و نخاله مازاد، ۵۰۰۰ متر مربع کند و کوب و علف کشی، شستشوی ۱۰ هزار متر از معابر محور استاد معین، شست و شو و رنگ آمیزی و کدگذاری ۲۴ مخزن و زیر مخزنی، ۱۰۰ مورد شست و شوی المان‌های شهری، شست و شوی ایستگاه اتوبوس و تاکسی، ۷۰۰ متر لایروبی و رسوب برداری کانال نوری نیارکی انجام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و نظارت در امور شهری گفت: در این راستا رسیدگی به وضعیت زیست محیطی ۳۰و احد صنفی، ۵۵ مورد کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری، ۳۰۰ نفر ساعت آموزش‌های چهره به چهره همراه با توزیع بروشور، همچنین توزیع مخازن ویژه پسماند خشک در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، درمانی و آموزشی نیز انجام شده است.

مرتضوی تأمین روشنایی خیابان و میدان استاد معین را از دیگر اقدامات طرح ویژه راه خدمت عنوان کرد و افزود: نورپردازی میدان استاد معین با نصب ۶ دستگاه پایه چراغ ۹ متری به همراه ۱۰ عدد پروژکتور ۲۰۰ وات در رفیوژ میانی خیابان استاد معین با فواصل ۲۰ متری، نصب ۵۱ عدد چراغ دفنی زیر درختی و نورپردازی میدان استاد معین به همرا ه ۳۰ متر ریسه نئون و نصب و راه اندازی گوی نوری در میدان استاد معین از موارد اجرایی در راستای روشنایی معبر استاد معین و مطالبه شهروندی است.

وی در ادامه ۱۶۰ متر رنگ آمیزی پایه پرتابل‌های واقع در خیابان آزادی به رنگ نقره آبی طبق دستورالعمل سازمان زیباسازی، اکران طرح صلوات بر روی بیلبورد واقع در انتهای خیابان استاد معین و حذف زوائد فیزیکی در معبر مذکور را از دیگر عملیات اجرایی در قالب طرح راه خدمت برشمرد.

شهردار منطقه ۹ در پایان اضافه کرد: در طرح جهادی راه خدمت اقداماتی از جمله ترمیم، بهسازی و تکمیل زیرساخت به منظور نگهداری مطلوب‌تر فضای سبز معابر و بوستان‌های محدوده شهرداری منطقه با هدف افزایش رضایت شهروندان در حال انجام است و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

از احداث ساختمان اسکان کارگری تا تامین روشنایی معبر استاد معین

احداث ۱۹ باب مخزن ذخیره آب رسانی اضطراری در منطقه ۱۹

مهدی هدایت از احداث ۱۹ باب مخزن ذخیره آب رسانی اضطراری در این منطقه در زمانبندی‌های تعیین شده به‌منظور بهره‌مندی در مواقع مدیریت بحران خبر داد و گفت: طی برگزاری جلسات متعدد با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران در خصوص تسریع در تکمیل زیر ساخت‌های شهری در حوزه شرکت آب و با توجه به الزام شورای اسلامی شهر تهران و ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص احداث مخازن اضطراری آب در مناطق ۲۲ گانه مدیریت شهری این منطقه به عنوان پیشگام همکاری حداکثری در این خصوص داشته است.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه ۱۹ باب مخزن ذخیره آب رسانی اضطراری در این منطقه احداث خواهد شد، گفت: تأمین آب شرب در مواقع بحرانی از جمله زلزله در کلانشهری همچون تهران مهمترین پارامتر برای حفظ حیات و تداوم عملیات امدادرسانی است و به همین منظور از این تعداد ۲ باب مخزن ۱۰۰ هزار لیتری آب در بوستان‌های ولایت و شقایق تکمیل شده است.

هدایت بیان کرد: با توجه به جانمایی صورت گرفته در فاز بعدی ظرف مدت هفته جاری عملیات احداث ۴ باب دیگر مخزن اضطراری که سه باب آن در بوستان ولایت و یک باب در بوستان بهشت قرار دارند آغاز می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.