×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ارایه آموزش‌های مهارتی در روستاهای قزوین توسعه می‌یابد

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، سید محمود عرب روز پنجشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه بین بخشداری الموت غربی و دهیاری های این بخش افزود: ارتقای مهارت در بین جوانان و نوجوانان از جمله در روستاها لازم می باشد و در زمانه فعلی از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

این مسوول گفت: این تفاهم نامه در راستای حرکت به سمت تحقق شعار سال و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی جوانان روستایی و ایجاد نشاط و انگیزه در بین آنها منعقد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: تولید دانش بنیان از رهگذر ایجاد انگیزه کارآفرینی و دانش فنی و مهارتی در جوانان این مرز و بوم توسعه و گسترش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت های شغلی و مهارتی در بین روستاییان در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی ایفا می کند.

این مسوول با بیان اینکه دهیاران می توانند در نقش سفیران ارتقای مهارت و مروجان این حوزه ظاهر شوند،افزود: در طرح جدید مهارت آموزی با هدف توسعه پایدار مناطق روستایی و اشتغالزایی برای جوانان ساکن در روستاها، آموزش مهارتی به دهیاران ارایه می شود و آنان این آموزش ها را در اختیار جوانان روستای خود قرار می دهند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح آموزش های مهارتی مورد نیاز روستاییان شناسایی و به آنها ارایه می شود، اظهار داشت: از آنجا که امکانات دولت محدود بوده و امکان ایجاد آموزشگاه های مهارتی در بسیاری از روستاها وجود ندارد، این طرح می تواند جوانان روستایی را صاحب مهارت کرده و برای آنان در محیط روستا و متناسب با شرایط منطقه محل سکونت خود فرصت شغلی ایجاد کند.

در این مراسم تفاهم نامه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با بخشداری الموت غربی در زمینه همکاری برای ارایه آموزش های مهارتی به جوانان روستایی به مدت ۲ سال منعقد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.