×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نشست تخصصی “شهر کم کربن” برگزار می شود

نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران در واپسین روزهای سال جاری، نشست تخصصی “شهر کم کربن” را با هدف توجه ویژه به محیط زیست در برنامه ریزی توسعه شهری و بررسی الزمات و ملاحظات ایجاد شهر کم کربن برگزار می کند.

گفتنی است در این نشست که جمعی از مدیران شهری، متخصصان و اساتید دانشگاه حضور خواهند یافت،  فاطمه ظفرنژاد معمار و مدرس دانشگاه به عنوان سخنران اصلی در خصوص ضرورتهای تحقق شهر کم کربن در حوزه مدیریت شهری با محوریت  ” نوسازی شهر؛ شهر پایدار- شهر کم کربن ” صحبت می کند و سپس با مشارکت متخصصان و مدیران ذی ربط در حوزه محیط زیست شهر تهران، اساتید دانشگاه و کارشناسان مدعو؛ پیرامون موضوعات مطروحه بحث و بررسی انجام می پذیرد.

مطالعات نشان می دهد که درسراسر جهان بیش ازنیمی ازانتشارگازهای گلخانه ای انسانی درداخل مرزشهرها تولید می شوند. بنابراین اهمیت موضوع انتشارآلاینده ها درشهرها برهمگان آشکار است. بدین ترتیب آنچه باید انجام شود کنترل میزان کربن تولیدی درشهرها است. ایجاد شهرکم کربن وتوسعه کم کربن شهرهای موجود ازجمله راه حل های کنترل میزان کربن تولیدی شهرهاست. اقداماتی که برای تحقق شهرکم کربن انجام می گیرد به نوبه خود دررده اقدامات نیل به توسعه پایدارشهری قرارمی گیرد.

توسعه شهرهای کم کربن در راستای توسعه پایدار شهری موضوعی است که این روزها بیش از پیش توجه جوامع بین المللی را به خود جلب کرده است و به تدریج الگویی جدید را در ادبیات نظری و علمی رایج در باب توسعه و برنامه ریزی شهری باز کرده است.

یادآور می گردد این نشست در روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه سال جاری از ساعت ۹ تا۱۲ در محل نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران به نشانی: خیابان برادران شهید موحدی دانش(اقدسیه)، نبش خیابان شهید بدیعی، پلاک ۴۰ برگزار خواهد شد.

تلفن جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اعلام حضور: ۰۹۱۲۸۹۳۳۱۰۱(صوفی-مدیر روابط عمومی نهاد)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.