×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۶۲ روستای خراسان شمالی با مشارکت بسیج سازندگی آبرسانی می شود

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی دارابی اظهار داشت: آبرسانی به این روستاها در قالب چهار مجتمع آبرسانی زیدر و سرانی شهرستان شیروان، شیرین دره شهرستان بجنورد، پرسه سو و کهنه جلگه شهرستان راز و جرگلان و در مناطق محروم خراسان شمالی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: آبرسانی به مجتمع شیرین دره از سدی به نام این مجتمع آغاز و بعد از ذخیره در ایستگاه امین الله به روستاهای محدوده منتقل می شود و اکنون یک منبع ۱۵۰ متر مکعبی، چهار تا ایستگاه پمپاژ، چهار تا حوزچه بین راهی و سه هزار متر از این خط انتقال انجام شده است.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: همچنین هشت کیلومتر خط انتقال و ساخت ۲ منبع ذخیره آب برای مجتمع پرسه سو و کهنه جلگه در حال اجرا است و مشاور مجتمع زیدر و سرانی نیز مشخص و در حال تدوین طرح است.

وی عنوان کرد: اینک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی تشکیل شده تا گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات مردم مناطق محروم بردارد و در این زمینه برنامه‌ریزی های مناسبی در استان شده است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی؛ کاهش ۵۰ درصدی میانگین بارش باران در خراسان شمالی در هشت ماه سال زراعی جاری که منجر به نفوذ خشکسالی خفیف تا شدید در حدود ۵۹ درصد از گستره مساحت دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار این استان شد و پیش بینی تداوم روند کاهش نزولات جوی در ماه‌های آینده، زخم خشکسالی را در این خطه عمیق‌تر کرده است و این شرایط بر خشکسالی روستاهای منطقه افزوده است.

خراسان شمالی دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند و از ۸۲۳ روستای این استان شمالشرق کشور، ۲۸۳ روستای دارای تنش آب و ۲۷ روستا دارای تنش حاد آب هستند.

 تقریبا ۹۶درصد روستاها و تمام شهرهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.