×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در سن فرسودگی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور کشور در جلسه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: ۹۴ درصد حوزه حمل و نقل کشور زمینی است و وضعیت کشور ما در زمینه ناوگان خیلی مناسب نیست.

وی ادامه داد: ۲۴۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد و ۴۵ هزار کیلومتر آن اصلی است و بیش از ۱۲ درصد جانباختگان تصادفات متعلق به جاده‌های روستایی است.

هادیان فر با بیان اینکه به تناسب رشد شهرها باید رشد داشته باشیم گفت: ۳۷ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد و از این جهت شکل کار مانند یک قیفی شده که دهنه آن باز است و مستمرا خودرو و موتور سیکلت وارد کشور می‌شود و کمتر از ۲۰ هزار خروجی وسیله نقلیه در کشور وجود دارد.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: ۳۵ درصد وسایل نقلیه عمومی فرسوده هستند و ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در سن فرسودگی قرار دارند.

وی گفت: اگر به قواعد موجود توجه نداشته باشیم شهرهای ما تبدیل به پارکینگ‌های بزرگ می‌شوند بسیاری از خیابان‌های تهران بافت‌های مسکونی بدون تمهیدی پارکینگ تبدیل به بافت تجاری شدند و بحث درآمدی مدنظر قرار گرفته است.

هادیان فر با بیان اینکه از سال ۷۹ تا سال گذشته ۶۷۲ درصد افزایش وسایل نقلیه را در کشور داشتیم گفت: در همین راستا باید مدیریت صحیح ترافیک صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به تسهیل در ترددها گفت‌: حوزه حمل و نقل باید هوشمند شود و به عامل انسانی متکی نباشد تردد روان مأموریت ذاتی پلیس است و البته در تمام کشور باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به تصادفات باید توجه بسیار داشت گفت: تصادفات امری اجتناب ناپذیر است اما آنچه که در این حوزه نیازمند توجه است به احدقل رساندن میزان خسارت است اما متأسفانه در کشور ما به این موضوع توجه نمی‌شود.

هادیان فر ادامه داد: خسارت‌های ناشی از تصادفات ۷ درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد یک روز در تابستان ماه ۶۰ الی ۷۵ نفر در تصادفات می‌میرند و به ازای هرکدام ۲۰ الی ۲۵ نفر مجروح می‌شوند و به ازای هر ساعت ۲ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: ۹ الی ۱۱ درصد بودجه هرساله کشور برای خسارت تصادفات مصرف می‌شود ۳۵ هزار میلیارد تومان برای خسارت شخص ثالث پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تصادفات بسیار جدی هستند گفت: با وجود آنکه برنامه ریزی های متعددی در این حوزه تدوین شده است اما متأسفانه در کشور سازوکار خسارت‌های معنوی وجود ندارد.

هادیان فر گفت: ۵۰ درصد افراد بصورت در دم، ۶ درصد در هنگام انتقال فوت می‌کنند سالیانه ۶ هزار میلیارد تومان از به وزارت بهداشت اعطا می‌شود تا به مصدومان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها رسیدگی کند.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: باید بتوانیم تصادفات را کاهش دهیم فوت شهروندان ما در تصادفات زیبنده کشور نیست و ۳۰ دستگاه در برابر قانون مکلف هستند و بیشترین سهم برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد ترددها در جاده‌های کشور است گفت: اما بیش از ۷۰ درصد تصادفات و کشته‌ها در جاده‌های کشور رخ می‌دهد.

هادیان فر گفت: انتظار ما از شورای عالی استان‌ها پیگیری و مطالبه جدی در خصوص وصول منابع مالی و درآمدهای مرتبط با ماده ۲۳ جرایم رانندگی، پیگیری اجرای ماده ۱۰۸ برنامه ششم توسعه به ویژه در کلانشهرها، پیگیری و آماده‌سازی بیمارستان‌ها و کادر درمان برای رسیدگی به موقع به مصدومان ناشی از تصادفات و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استانی و محلی برای ارتقای فرهنگ ترافیک است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.