×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۱۰ روستای شازند از آب پایدار بهره‌مند شدند

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،  بخش دوم از فاز اول طرح آب‌رسانی از سد کمال صالح به روستاهای بخش سربند شهرستان شازند با حضور محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، یحیی رمضانی فرماندار شهرستان شازند، یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و جمعی از مردم و مسؤولین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم گفت: طرح آب‌رسانی به شهر هندودر و ۳۶ روستای شهرستان شازند از سد کمال صالح یکی از طرح‌های مهم و بزرگ آب‌رسانی در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی به شمار می‌رود که در این راستا در سال گذشته آب‌رسانی از این طرح به ۵ روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
یوسف عرفانی نسب اظهار کرد: در بخش دوم از فاز اول این طرح ۱۰ روستای دیگر شامل روستاهای لوزدر علیا، ده آقا، ارکلو، بهرام‌آباد، لوزدر سفلی، ده زمان، قشلاق، ده گلشن، لوزدر وسطی و خلیفه بلاغی از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح آب‌رسانی از سد کمال صالح به ۱۰ روستای بخش سربند، بیان داشت: اجرای ۲۹ کیلومتر خطوط انتقال بین مخازن و حد فاصل مخازن تا تصفیه‌خانه آب، ساخت دو باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۶۵۰ مترمکعب ساخت دو باب سوله به متراژ ۵۰۰ مترمربع و برق‌رسانی و احداث پست هوایی به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر از اقدامات صورت گرفت در این راستای اجرای این طرح می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه با اجرای این پروژه، یک هزار و ۶۸۰ نفر از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند، هزینه اجرای این پروژه را ۳۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بهره‌برداری بخش دوم از فاز اول طرح آب‌رسانی به ۱۰ روستای دیگر مجتمع کمال صالح که با این طرح جمعاً ۱۵ روستا از آب سد کمال صالح برخوردار شدند گفت: با همت مجموعه شرکت آب و فاضلاب، انشاالله هفته آینده سه روستای دیگر نیز به این مجموعه اضافه و به ۱۸ روستا افزایش پیدا می‌کند.
یحیی رمضانی فرماندار شازند اظهار داشت: تأمین آب پایدار برای روستاها از دغدغه‌های مهم دولت‌ است و خوشبختانه برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و در همین شهرستان شازند پروژه‌های مهم آب‌رسانی در حال اجرا می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.