شهر و روستا

از تعبیه اپلیکیشن مسیریاب تا استقرار اتوبوس‌های دربستی برای زائران حرم مطهر

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با شهر، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، بیان کرد: اقدامات ساختاری از سه هفته پیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: اقدامات آماده سازی ترافیکی با پشتیبانی و مساعدت‌های سازمان و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اجرای مشترک توسط شهرداری منطقه ۱۹ و سازمان حمل و نقل و ترافیک صورت گرفته است. ماحصل این کار تیمی، حل مشکلات ترافیکی در معابر اطراف حرم مطهر و آماده سازی محیطی جهت حضور زائران از سراسر کشور است.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اقدامات ترافیکی اجرایی شهرداری تهران در زمینه آماده سازی برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام راحل، عنوان کرد: حدود ۵۰ کیلومتر خط کشی محوری  در شبکه‌های اطراف و بزرگراهی (شهید عسگری، آزادگان و …)، و همچنین در محوطه پارکینگ‌های محل استقرار اتوبوس‌هایی که نسبت به جابجایی زائران از سایر استان‌های کشور اقدام می‌کنند، اجرا شده است.

گلشنی در ادامه اضافه کرد:  ۱۷ جایگاه پد هلیکوپتر داخل حرم حضرت امام(ره) وجود دارد که مجدد خط کشی این پدها صورت گرفته است.  در محل استقرار اتوبوس‌هایی که زائران را از استان‌های مختلف کشور منتقل می‌کنند، به جهت ضرورت جداسازی، نیوجرسی و گاردریل اقدام شده است. حدود ۵ هزار متر طول جداسازی در قالب نیوجرسی، گاردریل و مینی نیوجرسی صورت پذیرفته است.

وی ضمن اشاره به نصب تابلوهای خطرنما در نقاط مختلف حرم، گفت: همچنین ایجاد مسیرهای دسترسی از بزرگراه‌های شهید هاشمی و علامه عسگری به حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز انجام شده  است.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره دیگر اقدامات اجرایی، توضیح داد: اقدامات دیگری نظیر اصلاح هندسی معابر منتهی به پارکینگ‌ها در سه محل، نصب تابلوهای شناسایی پارکینگ‌ها در ۱۷ نقطه، چاپ بنرهای شناسایی محل پارکینگ هر استان و پیش بینی استقرار جرثقیل برای انسداد تعدادی از  ورودی و خروجی‌های بزرگراه‌ها و معابر اطراف حرم به منظور تسهیل در عبور و مرور شده است.

گلشنی در بخش دیگر سخنان خود، اضافه کرد: همچنین از مسیریاب نشان برای راهنمایی زائران استفاده شده  که با جستجوی نام هر پارکینگ استان به محل مورد نظر یا مکان برگزاری مراسم راهنمایی می‌شوند.

وی درباره سرویس رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه ون در میادین اصلی  و پایانه‌های شهر تهران مستقر شده‌اند تا سرویس‌دهی مستمر به حرم صورت گیرد. انتقال شهروندان به مراسم از طریق ناوگان مترو، اتوبوسرانی و تاکسی و ون هم اتفاق می‌افتد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: علاوه بر اینکه اتوبوس‌ها در میادین و پایانه‌های سطح شهر از ساعت ۶ صبح روز شنبه تا ۱۷ عصر همان روز سرویس رسانی می‌کنند، به همین تعداد  اتوبوس هم در پارکینگ‌های پیش بینی شده به منظور تخلیه و خروج زائران، مستقر شده است. همچنین اتوبوس‌های دربستی برای مساجد و سازمان‌ها با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در نظرگرفته  شده است.

به گفته گلشنی؛ خط یک مترو تهران نیز به صورت ۲۴ ساعته از روز جمعه تا پایان مراسم در روز ۱۴ خرداد و تخلیه کامل زائران،  فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل