×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

صرفه‌جویی ۲۷ درصدی مدیریت شهری با خرید از بورس

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در برنامه بدون توقف با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در مواجهه با فساد با بیان اینکه موضوعاتی که شهرداری محل رجوع مردم است، گفت: برخورد با فساد در شهرداری در چند سطح است. یک سطح؛ تغییر و تحولی است که صورت می‌گیرد تا بتوان شهرداری را به عنوان یک نهاد اجتماعی در خدمت مردم قرار داد. رویکرد دوم این است که از طریق کار سیستمی و هوشمندسازی زمینه‌های فساد از بین رود و رویکرد سوم این است که از شهروندان عزیز بخواهیم که به ما کمک کنند تا در نظارت همگانی قرار بگیریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اگر در کنار پرسنل خدوم ما کسی خواست مرتکب خطایی شود باید خود را در اتاق شیشه‌ای ببیند و بتوانیم با فعال سازی سیستم‌های نظارتی با مخاطراتی که وجود دارد برخورد عبرت‌آموز شود.

وی با بیان اینکه حدود ۶۳ هزار نفر پرسنل داریم که عمده آن‌ها خدوم و خدمتگزار هستند، گفت: حدود ۳۰ هزار پرسنل قراردادی خدماتی داریم که مجموعاً حدود ۹۰ هزار نفر ارائه خدمت می‌کنند. نوع مواجهه درست با پرسنل، توجه به کرامت نفس آن‌ها، دقت در ویژگی‌های ممتازی که در پرسنل شهرداری وجود دارد، جنبه خود بازدارندگی و دقت و صیانت از درون مهم‌ترین بخش ماجرا است.

زاکانی در ادامه از بازگشت سه هزار میلیارد تومان به شهرداری با پیگیری‌های مدیریت شهری خبر داد و گفت: کار مبارزه با فساد یک شبه انجام نمی‌شود و باید جنبه صیانتی تقویت شود. مسیری را می‌رویم که ما به ازای آن فرصت سوءاستفاده را خشک می‌کند.

شهردار تهران عنوان کرد: سال‌ها اقلام ما از بازار خرید می‌شد اما از قبل از عید خرید از بورس را آغاز کردیم و ۲۷ درصد به نفع ما تمام شد. اراده سالم‌سازی باید به پایین‌ترین بخش تسری پیدا کند. عمده پرسنل ما پرسنل خدوم هستند و اگر اراده شکل پیدا کند و کنار آن هوشمندسازی و نظارت مردمی این امکان را ایجاد می‌کند که از اطمینان بالاتری صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم شهرداری تکیه گاه و خانه مردم باشد، اظهار کرد: بحث جدی ما این است که زمینه فساد را به سمت صفر میل دهیم. کسی که نادانسته خطایی را مرتکب می‌شود با کسی که هوشمندانه مرتکب خطا می‌شود فرق می‌کند.

زاکانی با بیان اینکه در شهرداری نمی‌خواهیم جسارت مدیران را بگیریم، عنوان کرد: به شهردار منطقه ۱۳ گفتم که اگر کار به‌جایی رسید که خیابان پیروزی با توافق با ارتش به خیابان دماوند متصل شود، به مردم رسماً اعلام شود؛ چرا که این امر سبب افزایش قیمت اراضی آنجا خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر نگاه منفی مردم به شهرداری وجود دارد، گفت: دنبال این هستیم که این نگاه را مثبت کنیم. به اعتقاد من فردی که خیانت کرده می ترسد و کسی که خیانت نکرده نباید بترسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیری را می‌رویم که فرایندهای معیوب را اصلاح کنیم و بتوانیم مبتنی بر شرط احراز افراد و ارجاع کارها به آنها و نظارت بر انجام کارها به صورت دقیق و سیستمی مردم در حداقل زمان بهترین خدمت را ببینند، گفت: باور دارم بدنه شهری بدنه خدومی است و اگر خطایی است باید زمینه آن صحیح شود و با خاطی برخورد جدی شود و مردم نیز به عنوان ناظر حضور داشته باشند.

زاکانی در پایان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی دقیق ناظر به فساد حتماً باید مورد تقدیر قرار گیرد، اذعان کرد: برخی اوقات اتفاقی رخ می‌دهد که نه تنها فساد کم نمی‌شود بلکه به یک فساد بزرگ‌تری دامن زده می‌شود. سوت زنی خیلی مهم است و باید به آن عنایت شود اما اینکه سوت زنی تبدیل به این شود که برعکس آنچه که هست رقم بخورد، قابل قبول نیست.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.