×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تعیین تکلیف گودهای تهران؛ امسال/ خرید اتوبوس‌های جدید در انتظار مصوبه هیات دولت است

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع آوری و ساماندهی ۱۱ هزار و ۱۸۰ معتاد متجاهر در سطح شهر تهران اظهار کرد: هفت هزار و ۳۰۰ نفر در شش ماه اول طرح جمع آوری معتادان متجاهر به کمپ رفتند و با احتساب تعدادی که از قبل در کمپ حضور داشتند، تعداد به ۱۱ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارسازی در ظرفیت موجودی که می تواند پذیرش کند در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تعداد هزار و ۵۰۰ نفر در کمپ شفق و دیگر کمپ ها ظرفیت پذیرش وجود دارد. هم به دنبال آن هستیم که آنها را تکمیل کنیم و هم ظرفیت های جدیدی را خلق کنیم تا شش ماهه دوم سال بتوانیم این پرونده را ببندیم و مردم در سال ۱۴۰۱ جشن پایان این اقدام را بگیرند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باغ راه حضرت زهرا (س) روی راه آهن تهران- تبریز که از زیر زمین عبور کرده و بین منطقه ۱۷ و ۱۸ واقع شده قرار دارد و قرار است یک مجموعه کم نظیر شهری در این محل ایجاد شود.

وی افزود: طراحی اولیه توسط اساتید مطرح و رد شد اما به زودی طرح جدید جایگزین و تصویب خواهد شد. زمان اجرای آن بستگی به زمان ارائه طرح دارد.

زاکانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که مجوز خرید اتوبوس های جدید را از کمیسیون زیربنایی اخذ کنیم، خاطرنشان کرد: تایید اولیه مجوز در شعب تخصصی کمیسیون امور زیربنایی انجام شده که باید در هیات دولت مصوب شود. پس از اخذ مصوبه زمان خرید این اتوبوس ها مشخص می شود.

شهردار پایتخت در خصوص ضرب و شتم یکی از شهرداران نواحی در روزهای اخیر، یادآور شد: فارغ از اتفاقی که در ناحیه سه شهرداری منطقه ۱۹ روی داد این اتفاق در سایر نواحی نیز می افتد. الان به شدت به دنبال این هستیم که اعمال قانون کنیم و اجازه ندهیم که ساخت و سازهایی که امنیت جانی مردم را به خطر می اندازند ساخته شوند.

وی ادامه داد: اینطور نیست که با سوء استفاده یک طبقه ساخت و ساز صورت بگیرد بلکه این ساختمان ها ناایمن هستند و امنیت جانی مردم را در معرض خطر قرار می دهند. به دنبال این هستیم به شدت با این موارد برخورد کنیم و مسیرهای درست را برای مواردی که امکان ساخت و ساز وجود دارد، ایجاد کنیم. با برخی از کسانی که این امور را دنبال می کنند از طریق دستگاه های قانونی برخورد می شود.

زاکانی با بیان اینکه درخصوص املاک ناظر به موقوفات به ویژه موقوفه مروی با متولیان صحبت کرده ایم، اظهار کرد: بنا شد طرح جامعی تهیه شود و تفهیم صورت بگیرد تا نوسازی شهری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تغییر جهت شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی در گذشته به سمت یک نهاد خدمتگذار اجتماعی به طور جامع، خاطرنشان کرد: ما در خصوص تمام دغدغه های مردم با این تفکر که مسائل و مشکلات آنها را برطرف کنیم، وظیفه داریم که خدمتگزاری انجام دهیم.

زاکانی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی برای ما موضوعیت دارد، گفت: در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی با ساماندهی سراهای محلات و با حضور در متن جامعه و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با تغییرات و تحولاتی که دارد به عنوان بازوی فعالیت های فرهنگی و هنری در شهر، تلاش می کنند که اثرات کاری و فرهنگی را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه صورت زیباسازی شهر در این دوره تفاوت جدی و جوهری داشته است، یادآور شد: این تفاوت باید به تمام بخش هایی که می خواهیم فعال باشیم و کار کنیم، تسری پیدا کند و آن را به عنوان یک رکن رکین داشته باشیم. در تلاش هستیم با برگزاری رویدادهای فرهنگی و تلاش ها در مساجد، مدارس و خانواده ها یک رویکرد جدید فرهنگی و اجتماعی را با محوریت مردم داشته باشیم.

شهردار تهران در خصوص ساماندهی گودهای موجود در شهر، اظهار کرد: تعدادی از این گودها همچون گود فرهنگ و گود برج میلاد مربوط به شهرداری است که در نظر گرفتیم که امسال این گودها را تعیین تکلیف کنیم. در رابطه با گودهای سایر مراکز نیز در نظر داریم با تعامل با متولیان بتوانیم زمینه رفع این خطر را در شهر برطرف کنیم.

وی افزود: ساختمان هایی همچون ساختمان قدیمی بورس نیز در جمع ساختمان های پرخطر ساماندهی می شوند که تعداد آن نزدیک به ۲۰۰ ساختمان است و به دنبال آن هستیم که مشکلات آن حل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.