شهر و روستا

معاون استاندار فارس پای حرف دل اهالی روستای روستای محلچه

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل محبی پور شامگاه جمعه پس از شنیدن مسائل و مشکلات اهالی این روستای محروم در جنوب استان فارس اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در این راستا آنست که این توسعه و توجه باید در همه ابعاد آن باشد و این امر البته نیازمند اهتمام جدی مسئولان محلی برای شناسایی دقیق مشکلات و نارسایی ها و دغدغه های اصلی مردم در این مناطق است.
وی یادآور شد: پس از شناسایی مشکلات و دغدغه های جدی مردم باید مکانیسم ها و اقدامات لازم و عملی در قالب بسیج عمومی و بر اساس اولویت در دستور کار همه مسئولان محلی در سطح شهرستان، بخش و روستا نیز قرار گیرد.
او بیان کرد: آنچه مهم است اهتمام جدی و اطمینان بخشی به مردم از سوی دولت سیزدهم برای رسیدگی به مشکلات آنان است که این مهم هم برخاسته از همان نگاه راهبردی توسعه عدالت اجتماعی و بر اساس شاخص ها و اولویت های اساسی این دولت خواهد بود.

معاون استاندار فارس پای حرف دل اهالی روستای محروم جنوب استان نشست

محبی پور افزود: ما معتقدیم که بسیاری از مسایل و مشکلاتی که در برخی شهرها و به خصوص حاشیه کلان شهرها به وجود می آید ناشی از بروز تبعیض ها و عدم رسیدگی و توزیع ناعادلانه امکانات و منابع در روستا از گذشته بوده است.
وی در این باره توضیح داد که مهمترین خروجی و نتایج منفی برخی بی عدالتی ها ، سوء مدیریت ها و عدم رسیدگی و توزیع ناعادلانه منابع در سطح روستاها به خروج و مهاجرت مردم از روستا منجر می شود.
محبی پور افزود: بی گمان هرگاه منابع و امکانات به طور عادلانه در روستاها و مناطق محروم توزیع شود و امکان توسعه و رونق روستایی در اولویت باشد امکان مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها هم کمتر می شود و در نتیجه بروز مشکلات و ناملایمات و آسیب های اجتماعی در شهرها و حتی به گونه ای محسوس کاهش خواهد یافت.

عدم آنتن دهی و نبود راه مناسب مشکلات عمده روستای محلچه اوز
دهیار روستای محلچه شهرستان اوز هم در این نشست گفت که پوشش نامناسب آنتن دهی تلفن همراه و همچنین نبود اینترنت و اتصال راه دسترسی روستا به راه های اصلی شهرستان از عمده مشکلات و از دغدغه ها و مطالبه جدی مردم این منطقه از دولت و مسئولان اجرایی استانی و شهرستان است.
فتح الله امینی افزود: طولانی شدن روند اجرای جاده اصلی خنج به اوز که هم اینک پیمانکار آن هم مشخص شده ولی هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده یکی از دغدغه ها و درخواست های مهم مردم محلچه است.
وی بیان کرد: توسعه طرح هادی روستایی، توسعه شبکه داخلی آب و نیزتسریع اجرای طرح چمن مصنوعی که به صورت نیمه کاره و با پیشرفت بالای ۷۰ درصد رها شده از دیگر دغدغه ها و مطالبات مردم این روستا است.
امینی همچنین گفت: توسعه شبکه گاز رسانی به طول ۶ کیلومتر در روستای محلچه در حال اجرا است که مردم خواستار شتاب بخشی آن هستند.

روستای محلچه حدود یکهزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد؛ بین دو شهرستان اوز و خنج واقع شده که فاصله اش از هر دو طرف با این شهرستان ها ۳۰ کیلومتر است.
شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

خروج از نسخه موبایل