×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

معابر ۱۲۰ روستای استان اردبیل آسفالت می‌شود

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا ، فرهاد سبحانی روز پنجشنبه در نشستی با امام جمعه و سرپرست فرمانداری نیر اظهار کرد: طرح هادی ۴۹ درصد روستاهای استان اجرا شده و در شهرستان نیر هم ۵۳ درصد اجرایی شده است.

وی به تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان هم اشاره کرد و افزود: تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان نیر انجام شده است.

سبحانی در زمینه بازنگری طرح هادی ۱۵ روستای شهرستان نیر گفت: ۶۵ درصد واحدهای مسکونی استان اردبیل و بیش از ۹۵ درصد روستاهای شهرستان نیر مقاوم‌سازی شده است.

حجت‌الاسلام آیت نعمتی ، امام جمعه نیر هم در این جلسه با قدردانی از زحمات بنیاد مسکن در شهرستان نیر ، از مسئولان بنیاد خواست تا مشکل زمین روستای دیمان را در اسرع وقت حل کنند تا زوج های ساکن این روستا بتوانند صاحب مسکن بشوند.

وی اظهارامیدواری کرد با فعالیت نهادهای موثر در کشور مشکل مسکن افراد نیازمند و از اقدام بنیاد مسکن جهت احداث ۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن حل شود ، چرا که یکی از نیازهای اساسی جوانان منطقه برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، سرپناه مناسب است.

شهرام محمدی ، سرپرست فرمانداری نیر هم در این جلسه از شناسنامه‌دار کردن روستاهای این شهرستان خبرداد و گفت: نگاه مسئولان به روستاها باید ویژه باشد تا پدیده مهاجرت کاهش یابد.

وی ادامه داد: انتظاری که از نهادهای انقلابی در روستاها می‌رود شکستن چهارچوب‌های متعارف و موانع موجود در عدم توسعه‌یافتگی روستاها و رونق اقتصادی در این سکونتگاه‌ها است.

وی میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در شهرستان نیر را بیش از ۹۵ درصد ذکر کرد و افزود: فعالیت بنیاد مسکن در حوزه مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی در حمایت از تولیدات کشاورزی و دامی و بهبود شرایط زیستی برای روستاییان در استان و کشور کم‌نظیر است.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، به بیش از یک هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه می‌رسد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.