شهر و روستا

روستاهای لاریجان آمل تحت پوشش آبفا نیستند

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، بهزاد برارزاده در حاشیه افتتاح طرح‌های آبرسانی آمل به بهره برداری آزمایشی ازحفر چاه عمیق انتقال آب در مخزن روستای بوران آمل اشاره کرد و گفت: این چاه در هفته دولت سال گذشته حفر آن شروع و پیش از سال جدید به طور آزمایشی استفاده و وارد مدار شده بود.

برارزاده ادامه داد: افتتاح این چاه تا نیمه نخست اردیبهشت ماه انجام خواهد شد که با وارد مدار شدن آب چاه مجتمع بوران آمل، مشکلات کم آب در خیابان امام رضا و بلوار بسیج که نیمی از جمعیت شهری آمل را شامل می‌شود، به طور کلی برطرف خواهد شد.

وی همچنین با گلایه از اینکه متأسفانه در بخش کوهستانی لاریجان آمل، هنوز زیرپوشش حمایتی و نظارتی شرکت آب و فاضلاب مازندران قرار نگرفته است، گفت: مدیریت مصرف وبهره برداری آب در این بخش دراختیار مردم روستا است و به همین خاطر امکان ارائه خدمات که در روستاها و مناطق دیگر استان انجام می‌شود، دراین بخش امکان پذیر نیست.

آب شرب آمل باید به وضعیت پایدار برسد

معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل هم در این مراسم با تاکید بر اینکه متأسفانه تأمین آب شرب شهر آمل در برخی مواقع دچار مشکل می‌شود باید برای تأمین آب شرب پایدار شهروندان این شهر و جلوگیری از قطعی آب در زمان اوج مصرف تمهیدات ویژه ای از سوی شرکت آب و فاضلاب مازندران انجام شود.

سیدعباس حسینی افزود: طبیعی هست که با افزایش جمعیت، تأمین آب موردنیاز شهروندان وحتی ساکنان روستاهای شهرستان آمل با کمبود مواجه شوند واین نیازمند، داشتن طرح و برنامه‌های جدید بلند مدت دراین زمینه است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت ثابت در روستاها و ییلاق‌های شهرستان آمل در سال‌های اخیر، تقویت آبرسانی به این مناطق مورد درخواست جدی ساکنان این روستاها بوده و این نیاز اکنون دغدغه جدی شهرستان نیز است.

طرح آبرسانی شهر آمل با هدف تقویت و تأمین آب شرب سالم و بهداشتی، چهار هزار و۲۰۰ خانوار بلوار شیخ فضل الله نوری در غرب آمل با حفر یک حلقه چاه عمیق درسال گذشته و حجم آب دهی ۷۰ لیتربر ثانیه بهره برداری شد.

خروج از نسخه موبایل