×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نقش زنان در دفاع مقدس کمتر از مردان نبوده است

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا بهروز آذر، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در آیین افتتاح نمایشگاه آثار حجم و مجسمه یاد بود هفده هزار زن شهید، جانباز و آزاده  که سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات همه عوامل برگزاری این جشنواره و ابراز خرسندی از طرح های مجموعه از طرح ها بازدید کرد و با هنرمندان و مجسمه سازان به گفتگو پرداخت و از جزئیات ساخت این مجسمه ها جویا و از ظرافت و زیبایی این اثرات ابراز خرسندی کرد.

او در ادامه مراسم در خصوص حضور زنان در جامعه گفت: زنان به دلایلی کمتر در جامعه حضور داشته و دارند و حضورشان همیشه کمرنگ بوده است.

بهروز آذر در این مراسم تاکید کرد: انتخاب یکی از این طرح ها بسیار سخت است چون همه آن ها بکر هستند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران پس از بازدید از اثرها به هنرمندان مجسمه ساز حاضر در نمایشگاه به خاطر راهیابی به این مرحله، تبریک گفت.

او با بیان اینکه یکی از ابعاد مختلف این نمایشگاه توجه به ابعاد وجودی زنان است، عنوان کرد: اداره امور بانوان شهرداری تهران در طرح های پیشین نیز زندگی زنان‌ موفق قرن را مورد بررسی قرار داد و امروز یکی از اقداماتی که برای مجموعه اهمیت داشت نمایش نقش موفق زنان در دفاع مقدس بود. اگر نگوییم زنان بیشتر از آقایان نقش نداشتند حداقل نقش آنان در دفاع مقدس اندازه آقایان بوده است.

بهروز آذر در ادامه با اشاره به اینکه زنان بسیار باگذشت هستند و این خضوع و خشوع قلبی در وجود آنها نهادینه است، اضافه کرد: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس این فرصت را برای برگزاری این نمایشگاه مغتنم شمرد. این نمایشگاه به همت بنیاد شهید شکل گرفت و تلاش کردیم  ارزش ها و یاد حضور زنان در دفاع مقدس را  را به صورت  عینی و بصری  و به شکل اثرات حجمی و مجسمه نمایش دهیم. 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه گفت: امروز شاهد این آثار در این نمایشگاه هستیم و سرانجام در اختتامیه ۳ اثر انتخاب می شود. البته همه این آثار یاد و خاطره این عزیران را زنده نگه می دارند و امیدورام شهروندان از این نمایشگاه لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار شهر، سید محی الدین فاضلیان مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه این مراسم گفت: همه این آثار حجمی یادآور رشادت و بزرگواری این زنان شهید، جانباز و آزاده است.

او در ادامه بیان کرد: این اقدامی که اداره امور بانوان شهرداری تهران انجام داده است بسیار قابل ستایش است و امیدواریم که این قبیل از کارها ادامه پیدا کند.

در این مراسم، زهرا بهروز آذر، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، سید محی الدین فاضلیان، مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محسن فتاحی،  مشاور اجرایی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و هنرمندان مجسمه ساز و تنی چند از اصحاب فرهنگ و هنر حضور داشتند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.