×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد اختلاف میان ایران و افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی در حاشیه چهل و دومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگاران گفت: دشمن به دنبال برنامه‌ریزی برای ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و افغانستان هستند.

وزیر کشور با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران میزبان مهاجران افغانستانی است و روابط تجاری و اقتصادی خوبی میان دو کشور برقراراست.

وحیدی با بیان اینکه عده‌ای در داخل افغانستان همچون کابل و هرات در تلاش برای ایجاد سطحی از تشنج میان روابط دو کشور هستند که حتماً مورد تأیید نیست و هدایت شده است، از مسئولان افغانستان خواست که کنترل‌ها و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و خاطرنشان کرد: البته طبق گزارش دریافتی تذکرات لازم از سوی آن‌ها داده شده است که نیاز است ادامه یابد.

رئیس شورای امنیت کشور همچنین از مردم ایران خواست هم‌چون گذشته هوشیاری لازم را نسبت به برنامه‌های دشمن در ایجاد حساسیت‌های غیرواقعی داشته باشند و اظهار کرد: انشاالله روابط رو به رشدی را میان دو کشور دوست و همسایه شاهد باشیم.

وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص مرز شلمچه هم گفت: روند تبادلات تجاری در این مرز طبق روال گذشته انجام می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با مجوز کشت برنج در استان خوزستان به خبرنگاران پاسخ داد: با توجه به موضوع کم آبی و کاهش نزولات آسمانی، وزارت جهاد کشاورزی و نیرو تصمیم گرفتند که کاشت برنج در مناطقی باشد که آب به میزان کافی وجود دارد و در مناطقی که مشکل آب دارند، کاشت برنج صورت نگیرد و در این خصوص استان‌ها شناسایی و مشخص شده‌اند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره حذف ارز ترجیحی و تبعات آن اظهار کرد: این موضوع در کمیته اقتصادی دولت دنبال می‌شود و بر اساس تاکید ریاست محترم جمهوری، برنامه اقتصادی دولت بر این محور است که حذف ارز ترجیحی منجر به شوک اقتصادی نشود و مسئولان اقتصادی بر همین اساس تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی خواهند کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.