شهر و روستا

فاصله جنوب و شمال پایتخت کمتر می‌شود/در همین مدت کوتاه شهرداری تهران عملکرد مثبتی داشت

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با تأکید بر اینکه اولویت‌های شورای ششم در بودجه مشخص است، اظهار کرد: بیشترین بودجه امسال به حمل و نقل اختصاص داده شده که نشان می‌دهد این بخش برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: احیای بافت فرسوده شهر نیز به عنوان یک زلزله پنهان و یک سونامی بالقوه که هرلحظه ممکن است بالفعل شود، دیگر اولویت مهم مجموعه مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ به شمار می‌رود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: همچنین رسیدگی به معضلات و مشکلاتی که هرچند در قالب ریزپروژه هستند اما با زندگی مردم ارتباط کاملا دقیقی دارند و پروژه هایی که به سطح محلات برمی‌گردد در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته و در بودجه توجه ویژه‌ای به این بخش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری تلاش کردیم سیاست‌ها پیوست عدالت داشته باشند، خاطرنشان کرد: سعی بر این بود هر مقدار که ممکن است فاصله شمال و جنوب را منطقی‌تر کنیم و این فاصله را کاهش دهیم. بنابراین در زمینه رسیدگی به محلات بیشترین بودجه‌ها به محلات کمتر برخوردار اختصاص داده شده که پیوست عدالت در مدیریت شهری سرعت بیشتری بگیرد.

سروری عملکرد شهرداری تهران در شش ماه پایانی سال ۱۴۰۰ را مثبت عنوان کرد و افزود: شهرداری مدیریت جدیدی را تجربه می کند و با وجود اینکه در ابتدای کار به طور طبیعی باید شناخت مسائل تهران، ظرفیت‌ها، تهدیدها و قوت‌ها انجام می‌شد که زمان بر است، اما در همین مدت کوتاه شهرداری تهران عملکرد مثبتی داشت.

وی اضافه کرد: شهرداری در این مدت کار خود را در حوزه حمل و نقل آغاز کرد و نزدیک به هزار دستگاه اتوبوس خریداری و نوسازی شد و دو هزار دستگاه نیز در سال جاری اضافه می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در پایان امسال می‌توانیم به آمار شش هزار دستگاه اتوبوس که زمان تحویل امور به شورای پنجم در اختیار داشتیم، برسیم، گفت: باید تلاش کنیم تعداد اتوبوس‌ها به ۹ هزار دستگاه برسد که بتوانیم ادعا کنیم حد نرمالی از نیازهای حمل و نقل عمومی را برطرف کرده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: در مترو نیز با اختصاص بودجه‌ها و جذب مشارکت‌ها، باید در استفاده بهینه از ظرفیت موجود و توسعه خطوط اقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد.

سروری نگاه عمیق و کارشناسی به مسائل اجتماعی که خانواده‌های تهرانی را بیشتر آزار می‌دهد، از انتظارات شورا از شهرداری دانست و افزود: دغدغه‌هایی از جمله اعتیاد و عدم برخورداری خانواده‌ها از فضای مناسب شهری و بوستان‌ها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار باید برطرف شود؛ سرانه فضای سبز و بوستان‌ها در مناطق جنوبی هنوز به دلیل مشکلاتی که در فضای فیزیکی وجود دارد به وضعیت مطلوب نرسیده اما با توجه به بودجه پیش‌بینی شده، انتظار می‌رود که شهرداری ضمن تأمین درآمدهای مناسب اقدامات اساسی را انجام دهد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل