×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آسفالت راه روستایی لمارون و هلی بن بابل به بهره برداری رسید

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت راه و شهر سازی از مازندران، سعید نصر اظهار داشت: بهسازی و آسفالت  راه روستایی  لمارون به طول ۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر  ۱۵ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت به طول ۱و نیم کیلومتر اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان بابل به بهره برداری رسید.

وی افزود:مازندران به لحاظ شرایط جغرافیایی منطقه و تعدد روستاها در آن و جاذبه های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند ، از این رو محورهای ارتباطی استان در طول سال علی الخصوص ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده که دراین میان نیزمحورهای روستایی و ییلاقی از این قضیه مستثنی نیست.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی در مورد پروژه های مذکور خاطر نشان ساخت: آبادانی روستاها منوط به بهبود وضعیت راه‌های روستایی است و بهبودی این مسیرها می‌تواند مسیر کشور برای توسعه پایدار را نیز هموار کند، چراکه خدمات زیربنایی همچون این راه‌ها از مهم‌ترین عوامل توسعه جوامع مختلف محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ایمن سازی و بهسازی راه های ارتباطی این استان از جمله فعالیتهای مهم این اداره کل می باشد که اقدامات گسترده‌ای را در زمینه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی از جمله تکمیل زیر سازی و آسفالت راه روستایی چالرز به طول ۱و نیم کیلومتر ، تکمیل زیر سازی و آسفالت راه روستایی  شالیکش – امیر قلی به طول ۱۲۵۰ متر ، تکمیل زیر سازی و آسفالت راه روستایی  اطاقسرا به طول ۱۲۰۰ متر  و تکمیل زیر سازی و آسفالت راه روستایی  آهنگر کلا به طول ۱۳۰۰ متر  شهرستان بابل را در دست اجرا دارد.

 نصر گفت: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و … است.

 رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با اجرای عملیاتی ساخت و بهسازی راه های روستایی مذکور درصد برخورداری راههای روستایی استان از نعمت راه آسفالت به۹۵  درصد از نظر تعداد روستا افزایش یافت.

مهندس نصر در خاتمه طول راه های روستایی مازندران را بیش از هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.