شهر و روستا

ارائه قطعات یدکی به تاکسیرانان فقط ۵ درصد بالاتر از قیمت تولید/امسال ایساکو کارت به تعداد رانندگان صادر می‌شود

سید مهدی اسماعیل بگی در گفت‌وگو با شهر، در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه دستاوردهای این سازمان در سال گذشته برای رفاه تاکسیرانان چه بود، توضیح داد: آن چیزی که شایسته تاکسیرانان تهرانی باشد، به دست نیاوردیم. اما دو اقدام قابل قبول در حوزه تأمین لوازم یدکی و قطعات خودرویی انجام شد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به تفاهم نامه «ایساکو کارت» برای تاکسیرانان تهرانی، گفت: این اقدام در نیم سال دوم سال گذشته به وقوع پیوست؛ هرچند در ابتدای کار به مشکلاتی برخورد اما با پیگیری‌های بسیار و تلاش دوستان ایساکو، مشکل رفع شد و تفاهم نامه به جریان افتاد. امسال به تعداد تمامی رانندگان تاکسی «ایساکو کارت» صادر می‌شود؛ به بیانی دیگر همه رانندگان تاکسی امسال از ایساکو کارت بهره مند می‌شوند.

اسماعیل بگی در ادامه عنوان کرد: اقدام دیگر با همکاری هایپر کار انجام شد تا قطعات یدکی با قیمت بسیار مناسبی (فقط ۵ درصد بالاتر از قیمت تولید) در اختیار تاکسیرانان قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه در سال جدید بسته‌های عیدانه لوازم یدکی به تاکسیرانان تعلق می‌گیرد؛ افزود: این بسته‌ها با قیمت بسیار مناسب به هزار و ۵۰۰ تاکسیران ارائه شد. کم بودن این آمار به علت نبود زمان بود؛ البته از ابتدای امسال بسته‌های عیدانه به تعداد رانندگان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، اقدامی است که هرساله انجام می‌شود، افزود: امسال تغییرات خوبی برای رفاه تاکسیرانان در بیمه تکمیلی اعمال شد و امیدوارم که شرایط برای تاکسیرانان نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده باشد.

اسماعیل بگی در ادامه درباره وضعیت سرویس رسانی ناوگان تاکسیرانی در تعطیلات نوروزی، بیان کرد: بخش قابل توجهی از خدمات تاکسی‌های خطی در ایام نوروز به علت کاهش مسافر، کاهش پیدا می‌کند. اما خدمات تاکسی‌های ویژه در دفاتر، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، راه آهن و مراکز تفریحی در ایام تعطیلات نوروزی افزایش یافته و تقویت می‌شود؛ چرا که تقاضا در این روزها افزایش می‌یابد و برهمین اساس تهمیدات ویژه‌ای در این نقاط پیش بینی شده است.

وی در پایان یادآور شد: افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از ابتدای اردیبهشت امسال اعمال می‌شود و رانندگان باید از ابتدای اردیبهشت کرایه بیشتر دریافت کنند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل