×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فرمان بنیادی رییس جمهور برای محرومیت زدایی بشاگرد آغاز شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی دوستی سه‌شنبه شب در نشست جزییات مصوبه های جلسه کارگروه محرومیت زدایی که نیمه اسفندماه امسال به دستور رییس جمهور و به ریاست معاون اول و وززا جهت محرومیت زدایی بشاگرد برگزار شده بود، افزود: طرح‌های پیشرفت و توسعه منطقه محروم بشاگرد در زمینه‌های راه‌سازی، آبرسانی، بهداشت و درمان، اشتغالزایی و طرح‌های اقتصادی همزمان با آغار سال نو و تاکید و دستور رییس جمهور تصویب شد.  
وی بیان داشت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای خروج بشاگرد از بن بست مصوب شد که این حجم از بودجه برای نخستین بار به این شهرستان اختصاص پیدا می کند و اعتبار مصوب در برخی حوزه‌ها به اندازه ردیف بودجه کشوری در همان حوزه است.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه پس از ابلاغ جزییات مصوبه ها و تکالیف در دستگاه ها، پیگیری و اجرای آن آغاز شده است، اظهارداشت: مصوبه نخست این است که وزارت راه و شهرسازی نسبت به احداث راه پاهتک، درنگ مدو، زمین حسن- آخرآن و اتصال به استان سیستان و بلوچستان (محور پشت کوه به گافر} به طول ۱۳۰ کیلومتر راه پاهتک به درگوئن -اسفند- درپهن (محور چهارده روستا) به طول ۴۲ کیلومتر به عنوان اولویت محور شرق به غرب شهرستان بشاگرد در سال ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ اقدام نماید.
مصوبه دوم: وزارت راه و شهرسازی نسبت به بهسازی و تعریض و رفع نقاط حادثه خیز محور جاسگ- جکدان –سردشت- گوهران و اتصال استان کرمان به طول ۶۱ کیلومتر به عنوان اولویت محورجنوب به شمال شهرستان بشاگرد در سال‌های ۱۴۰۱ اقدام کند.
مصوبه سوم: سازمان برنامه و بودجه کشور برای مصوبه ردیف یک مبلغ  هفت هزار میلیارد ریال برای مصوبه ردیف ۲ مبلغ یکهزار میلیارد ریال در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲  تامین اعتبار نموده و وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف شد برای مابقی اعتبار مصوب ردیف ۲ مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از منابع در اختیار خود، تامین نماید.
مصوبه چهارم: وزارت راه و شهرسازی نسبت به احداث و تجهیز سه راهدارخانه در روستاهای جکدان، دشت صحرا و درنگ مدو و استقرار ماشین آلات شامل یک دستگاه بولدوزر، یکدستگاه لودر، ۲ دستگاه کامیون و ماشین آلات سبک به تعداد مورد نیاز حداکثر تا سه ماهه اول سال اقدام ۱۴۰۱ نماید.
مصوبه پنجم: وزارت راه و شهرسازی نسبت به ساخت هفت ایستگاه استقرار بالگرد (پدهوایی) در نقاط مشخص شده توسط استانداری در شهرستان بشاگرد ظرف حداکثر سه ماه اقدام و به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحویل نمایند.
مصوبه ششم: وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور مکلفند در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل خطوط فرعی و تاسیسات مجتمع‌های سد سهران و سد جگین براساس اولویت‌های اعلامی استان اختصاص داده و در سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ هفت هزار میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع های یادشده به ‌صورت مشارکت ۵۰ درصد وزارت نیرو و ۵۰ درصد سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار نمایند تعهدات اجرایی این بند به عهده وزارت نیرو حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
مصوبه هفتم: وزارت نیرو حداکثر ظرف ۲ ماه نسبت به تامین ۱۰ دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار و استقرار آن در شهرستان بشاگرد اقدام نماید.
مصوبه هشتم: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن افزایش کادر متخصص درمان در بیمارستان سردشت متناسب با نیاز شهرستان، نسبت به تامین سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد امدادی برای شهرستان بشاگرد حداکثر ظرف سه ماه اقدام نمایند.
مصوبه نهم: براساس مصوبه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختیار داده شد در قرارداد کادر درمان شهرستان بشاگرد مطابق با الگویی مشابه کادر درمان مستقر در جزیره بوموسی اقدام نماید.
مصوبه دهم: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال ۱۴۰۱ نسبت به احداث هشت واحد خانه پزشک در شهرستان بشاگرد و نصب و راه اندازی تجهیزات دوراپزشکی( تله مدیسن) به بیمارستان سردشت اقدام نماید.
مصوبه یازدهم: وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال برای انجام طرح‌های آبخیزداری در سه نقطه منتخب درسطح شهرستان تامین تامین اعتبار نموده و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اجرای طرح در سال ۱۴۰۱ اقدام نماید.
مصوبه دوازدهم: وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف ۲ ماه گزارش ارزش اقتصادی معادن بشاگرد را تهیه و به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان ارائه نماید. همچنین در سال ۱۴۰۱ نسبت به واگذاری معادن دارای پروانه اکتشاف شهرستان ( ۱۵ مورد منتخب) پس از تامین برق با نصب دستگاه ژنراتور توسط آن وزارتخانه اقدام نموده و در خصوص راه اندازی کارگاه های تولید شن و ماسه از طریق بخش خصوصی در منطقه اقدام گردد. همچنین قرار شد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) نسبت به مطالعه و تکمیل پهنه اکتشافی معادن شهرستان در سال ۱۴۰۱ اقدام نمایند.
مصوبه سیزدهم: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است سیلندر (کپسول) گازمایع مورد نیاز بشاگرد را در تمام سطح شهرستان با نرخ مصوب دولت در اختیار مردم قرار داده و بر نحوه و قیمت آن نظارت کامل داشته باشد.

مصوبه چهاردهم: وزارت اقتصاد دارایی افزایش معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرک صنعتی بشاگرد را از ابتدای سال ۱۴۰۱ از پنج سال به ۱۰ سال ابلاغ و اعمال نماید و در این زمینه استانداری متعهد به جذب سرمایه گذار و رونق شهرک صنعتی و بشاگرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجوز ارتقاء باجه بانک کشاورزی مستقر در شهرستان بشاگرد را به شعبه صادر نموده و در خصوص تاسیس یک شعبه از صندوق کارآفرینی امید و تقویت نیروهای انسانی بانک ملی شعبه سردشت در بشاگرد اقدام شود همچنین بانک های عامل در شهرستان مکلف به ابلاغ تسهیل دراخذ وثایق تضامنی تسهیلات در شهرستان بشاگرد بوده و با عنایت به ضعف بنیه مالی مردم شهرستان بشاگرد در خصوص تعدیه و بخشودگی تسهیلات گذشته بدهکاران شهرستان گزارشی توسط بانک مرکزی ظرف مدت دو ماه به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد ارائه نماید.
مصوبه پانزدهم: استانداری هرمزگان نسبت مطالعه طرح توسعه دشت‌های پلپلک، بارق و پلیت ظرف مدت ۲ ماه اقدام کنند و سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین اعتبار طرح (متناسب با مطالعات) در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدام نماید.
مصوبه شانزدهم: بنیاد مسکن انقلاب مدرسه حداکثر ظرف مدت ۲ ماه گزارش طرح احداث نوکپرها در  بشاگرد را تهیه و به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان و شاگرد ارائه نموده و سپس در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام نمایند. همچنین در خصوص ۳۵ واحد مسکونی نیمه تمام در روستای سگن (جابه جایی) سیمان مورد نیاز توسط بنیاد مستضعفان و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض توسط ستاد اجرایی فرمان امام ره تامین گردد.
مصوبه هفدهم:-ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به احداث ۲ باب مدرسه شبانه‌روزی و بنیاد مستضعفان نیز سه باب مدرسه شبانه روزی دیگر را در نقاط منتخب شهرستان بشاگرد در سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ با پیگیری معاون محترم اجرایی رییس‌جمهور احداث نمایند.
مصوبه هجدهم: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به احداث یکهزار چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهرستان بشاگرد در سال‌های۱۴۰۱ و۱۴۰۲ با همکاری نهادها و کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام نماید.
مصوبه نوزدهم: تامین یکهزار فقره جهیزیه در شهرستان بشاگرد به ترتیب ۲۵۰ فقره توسط سپاه پاسداران، ۲۵۰ فقره سال توسط فرمان اجرایی، ۲۵۰ فقره توسط بنیاد مستضعفان و ۲۵۰ فقره توسط کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۴۰۱ با پیگیری دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد اقدام گردد.
مصوبه بیستم: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه عملیاتی خود را در خصوص تقویت پوشش اینترنت درسطح بشاگرد به حضور بخش گافر و پارامون حداکثر ظرف ۲ ماه به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان  ارائه نموده و در سال ۱۴۰۱ نسبت به اجرای آن اقدام نماید.
مصوبه بیست و یکم: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان نسبت به ارتقاء و افزایش توانمندی نیروهای انسانی خود در شهرستان بشاگرد با استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای اقدام نموده سازمان یاد شده می‌بایست تخصص های لازم را در این افزایش توانمندی برای کارکنان اداره‌ها ارتقای توانمندی اقتصادی مردم شهرستان بشاگرد فراهم آورد.
مصوبه بیست ودوم: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به عنوان دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد وظیفه راهبری و نظارت تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه را داشته باشد و موظف به ارائه گزارش فصلی از روند اقدام‌های معاون اول رییس‌جمهور ارائه کنند.

 بشاگرد با جمعیت بیش از ۵۰هزار نفر به مرکزیت شهر سردشت در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شمال شرق هرمزگان۳ بخش ، ۲شهر، ۶ دهستان و ۲۰۲ روستا و درسال ۸۷از بخش به شهرستان ارتقای یافت همچنان یکی از مناطق محروم استان است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.