شهر و روستا

رشد نامتقارن شهر تهران/ آغاز طرح «چهارشنبه های فرهنگی»

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جریان آغاز طرح «چهارشنبه های فرهنگی» از پروژه‌های فرهنگی منطقه ۹ شهرداری تهران بازدید و با نخبگان و صاحب نظران فرهنگی در این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با شهردار و مدیران ارشد منطقه ۹ شهرداری تهران

در ابتدای این بازدید محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۹ و معاونان این منطقه میزبان سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بودند و معاونان و مدیران ارشد منطقه از عملکرد خود به سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گزارش مشروحی را ارائه دادند.

علیرضا نادعلی نیز ضمن تاکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی در منطقه ۹ شهرداری تهران اظهار کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که به سرعت توسعه پیدا کرده و به صورت نامتقارنی شروع به رشد کرده است و جمعیت انبوهی را در خود جای داده؛ لذا امروز می‌توانیم شهر تهران را یک ابر شهر بدانیم، اما این شهر هویت مشخص خود را از دست داده که این نکته قابل توجهی است.

وی افزود: آنچه که ما باید مد نظر قرار دهیم فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محقق کردن سبک زندگی “ایرانی_ اسلامی” است و نکته قابل توجه دیگر تمدن سازی اسلامی است که از ابتدا انقلاب اسلامی این موضوع آغاز شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری نیز نقطه طلایی وصل شدن دولت اسلامی و جامعه اسلامی است. جایگاه مدیریت شهری تهران ویژه است مدیریت شهری ارتباط مستقیمی بین حاکمیت و مردم دارد؛ نکته قابل توجه محله محوری است و در ارائه و تثبیت سبک زندگی ایرانی-اسلامی توجه ویژه به مساجد به عنوان محور این نوع زندگی یک ضرورت است.

توجه به “جهاد امید آفرینی” در پایتخت

در ادامه جلسه نادعلی با اشاره به ایجاد “شور و نشاط اجتماعی” نیز گفت: ما باید جهاد امید آفرینی داشته باشیم رویکرد مناسبی به جشن‌های ملی و مذهبی و توجه به رنگ در شهر تهران داشته باشیم، باید اقدامات فرهنگی را با دیگر اقدامات در مدیریت شهی همراه کنیم تا شهروندان احساس و درک بهتری از فعالیت‌های شهرداری تهران داشته باشند؛ انتظار می‌رود در خدمات شهری اگر اتفاقی رخ می‌دهد اقدامات فرهنگی گسترده‌ای به همراه آن انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به میدان آزادی گفت: طرحی از قبل وجود داشت مبنی بر اینکه میدان آزادی تبدیل به یکی از میدان‌گاه های فرهنگی شود؛ لذا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران این طرح دچار تغییراتی شد و با توجه به اینکه در زمان انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی میدان آزادی نقش مهمی در تاریخ معاصر کشور دارد بنابراین میدان آزادی ظرفیت این را دارد که به یک یادگاری از جنس انقلاب اسلامی تبدیل شود و برای این منظور ساماندهی اطراف این میدانگاه باید با دقت و حساسیت بیشتری صورت گیرد.

حمایت از نخبگان و فعالان فرهنگی پشتوانه‌ای برای گام‌های فرهنگی مدیریت شهری

در ادامه سلسله جلسات در”چهارشنبه‌های فرهنگی” سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پای دردل فعالان و نخبگان فرهنگی منطقه ۹ با محوریت بررسی مسائل فرهنگی؛ هنری و دینی شهرداری منطقه نشست. در این نشست برخی از نخبگان که نویسندگان و فعالان مذهبی و ورزشی از مدیریت شهری پایتخت درخواست حمایت داشتند، کمبود سرانه فضای ورزشی در این منطقه از جمله درخواست‌هایی بود که توسط حاضرین در این دیدارمطرح شد.

به اعتقاد نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران حمایت از نخبگان و فعالان فرهنگی در شهر تهران می‌تواند پشتوانه گام‌های فرهنگی مدیریت شهری باشد.

ب دون واسطه پای دردل پرسنل شهرداری تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به رویکرد شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم و توجه ویژه به پرنسل شهرداری پای صحبت‌های پرسنل این منطقه نشست و مشکلات و درخواست‌های آنها را شنید، در این دیدار همچنین بسیاری از پرسنل مشکلات خود را با سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در میان گذاشتند.

بازدید از پروژه‌های فرهنگی و ورزشی

علیرضا نادعلی در نوبت عصر “چهارشنبه‌های فرهنگی” به همراه محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۹ شهرداری تهران از پروژه‌های فرهنگی و ورزشی این منطقه بازدید کرد، در ابتدا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از مجتمع فرهنگی_ورزشی کوثر بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت، همچنین نادعلی از زمین ورزشی شهید سید علی اصغر فراهانی و اندیش سرای دکتر قریب بازدید کرد و سپس با شهروندان ساکن در منطقه ۹ شهرداری تهران دیدار و در مورد چالش‌های فرهنگی موجود در این منطقه با ساکنان این منطقه در مسجد امام صادق (ع) خیابان شمشیری گفتگو کرد.

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم

در ادامه سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه ۹ به دیدار خانواده شهید مدافع حرم اسدالله ابراهیمی رفته و با خانواده این شهید بزرگوار گفتگو کردند، در این دیدار نادعلی بر لزوم زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا در شهر تهران تاکید کرد، گفتنی است شهید مدافع حرم اسدالله ابراهیمی در ۲۷ خردادماه سال ۹۵ در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بهانه‌ای برای توجه به موضوعات فرهنگی

نادعلی در پایان بازدید خود ضمن تاکید بر لزوم توجه مدیریت شهری به موضوعات فرهنگی اظهار داشت: امروز در میان اقشار مختلف فرهنگی مانند نویسندگان، هنرمندان، روحانیون و… حضور پیدا کردیم و نظرات نخبگان و کارشناسان فرهنگی درمنطقه ۹ را شنیدیم؛ نکته قابل توجه این است که در طول مدت ۶ ماهه حضور مدیریت شهری جدید، رضایتمندی خوبی از عملکرد مدیریت شهری در این منطقه را شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت فرهنگی نیازمند اقدامات تدریجی و مستمر است، افزود: اما همچنان از نقاط آرمانی فاصله داریم و باید در این زمینه اقدامات بیشتری را انجام دهیم تا به رضایت مطلوب برسیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود از مجموعه کوثر نیز گفت: در دوره قبلی مدیریت شهری افتتاح زودهنگام این مجموعه موجب شده پروژه تکمیل نشود که امیدواریم با تزریق بودجه مورد نیاز این پروژه فرهنگی و ورزشی آماده افتتاح به معنای واقعی شود. همچنین مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی خوبی در منطقه ۹ دنبال می‌شود که نشان می‌دهد سرانه فرهنگی و ورزشی در این منطقه در حال رشد است.

وی با اشاره به “طرح چهارشنبه‌های فرهنگی” در تشریح هدف از آن گفت: متأسفانه مسئولین در کشور ما و حتی بخش‌های خصوصی به اندازه‌ای که مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگی تاکید داشتند حساسیت نشان ندادند، در شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران دغدغه فرهنگی داریم اما آنطور که باید به این طرح‌های فرهنگی توجه نشده است.

نادعلی ادامه داد: معتقدیم در این دوره مدیریت شهری باید نگاه ویژه‌ای به موضوعات فرهنگی شود؛ لذا “طرح چهارشنبه‌های فرهنگی” بهانه‌ای است برای جلب توجه‌ها به موضوعات فرهنگی در شهر تهران و پیشبرد اهداف فرهنگی که باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد و این طرح با حضور در مناطق دیگر شهر تهران پیگیری خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل