شهر و روستا

طرح جامع حمل و نقل نجف آباد در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این نشست که به ریاست دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور وبا حضور نمایندگان دستگاهها در وزارت کشور برگزار شد، طرح جامع حمل و نقل شهر نجف آباد تصویب و تاکید شد که برای کنترل بار ترافیکی شهر، توسعه ناوگان عمومی از قبیل اتوبوس و مترو به صورت هدفمند دنبال و عملیاتی شود.

 در این جلسه جمالی نژاد گفت: مهم ترین نیاز امروز شهرهای کشور در حوزه کنترل ترافیک؛ تقویت حمل و نقل عمومی است و در این زمینه وزارت کشور با تمام ظرفیت به دنبال تحقق این امر مهم است.

وی افزود: توسعه حمل و نقل عمومی نیاز ضروری کشور برای مدیریت ترافیک در کشور است.

وی اضافه کرد: باید در طرح های توسعه شهری موضوعات و مسائلی نظیر روان سازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه دوچرخه سواری و مهم تر از همه تعریض پیاده روها در شهر مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: به هر میزان که سهم حمل و نقل پاک در تردد شهری افزایش یابد به همان نسبت آلودگی و مساله ترافیک مدیریت و کنترل می شود.

جمالی نژاد با اشاره به به روز رسانی شرح خدمات مطالعات تفصیلی ساماندهی ترافیک شهری، گفت: مطابق این طرح در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مسائلی نظیر ایمن سازی، تقویت حمل و نقل پاک، روان سازی به صورت جدی تر دنبال می شود.

خروج از نسخه موبایل