×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افتتاح پروژه های شهرداری شیراز و تست گرم فاز اول خط دو قطار شهری با حضور دکتر جمالی نژاد

به گزارش شهرداری شیراز، مهدی جمالی نژاد در حاشیه  تست گرم فاز اول خط دو قطار شهری شیراز از برنامه های دولت و وزارت کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری کشور خبر داد و گفت: سال آینده از محل اوراق مشارکت، ١٢ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطارشهری در کشور در نظر گرفته شده است که سهم قابل توجهی به شیراز تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور همچنین در مراسم افتتاح پروژه های شهرداری شیراز با اشاره به افتتاح بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ پروژه با اعتبار بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال، گفت: افتتاح این حجم از پروژه اتفاق کمی نیست.
 
وی با اشاره به بازسازی بیش از ۱۶۰ هزار منزل مسکونی، زیرسازی جاده‌ها و بازسازی تاسیسات شهری که بر اثر سیل در سال ۹۸ تخریب شده بود، افزود: به برکت انقلاب و دعای خیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران، قطار پر سرعت پروژه‌های عمرانی در کشور کند هم نشده است و شاهد این جریان ارزشمند در تمام شهرهای کشورمان نیز هستیم.
 
جمالی‌نژاد گفت: مسله بی اعتمادی شهروندان با مسوولین، یکی از مشکلاتی است که در برخی از شهرها با آن روبرو هستیم و این موضوع جای نگرانی دارد اما در شیراز با این مشکل روبرو نیستیم و مردم حاصل تلاش مدیریت شهری را می‌بینند که این موضوع نشان دهنده اعتماد و اتحاد بین مردم و مسئولین در شهر شیراز است..
 
او در ادامه به ظرفیت گردشگری شیراز و استان فارس اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با وجود مدیران انقلابی بتوانیم بسیاری از اقدامات گذشته از جمله موضوع مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد را دنبال کنیم.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به وجود اتحاد و همدلی بین مسوولین شهری و استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شیراز، افزود: پیشرفت خوب و افتتاح این میزان پروژه در شهر شیراز اتفاق مبارکی است که توسط شهرداری شیراز به اتفاق همدلی مسوولین رخ داده است که البته جای تقدیر دارد.
 
شایان ذکر است طر ح‌های افتتاحی شامل پل شهید علی یار هاشمی خواه در بلوار طلاییه شیراز، مقاوم سازی، تجهیز و تکمیل ساختمان کلینیک دندانپزشکی کارکنان شهرداری، شبکه هوشمند اعلام هشدار پدافند غیر عامل، بنیاد سردار استوار محمود آبادی به منظور حفظ و نشر آثار شهید، کف سازی خیابان مشکین فام، اجرای پیاده بزرگراه مهندسین، ساخت میدان دولت، احرای کف سازی، محوطه سازی و مبلمان فضای شهری خیابان میرزای شیرازی، پارک محله‌ای قصر دشت، ساخت ساختمان پلیس راهور با زیر بنای ١٢٠ متر مربع، تکمیل تفرجگاه چنار راهدار، ساخت بوستان فاطمی در شهرک بزین، ساخت بوستان محله‌ای خیابان شمشاد، ساخت بوستان محله‌ای شهرک آرین و تعریض پل ورودی شهرک انجیره است.

همچنین حوزه حمل و نقل شهرداری شیراز عبارت بود از: روسازی شبکه بالاسری و اجرای تست گرم خط ٢ قطار شهری شیراز با اعتبار ٩٠ میلیارد تومان حد فاصل ایستگاه قهرمانان و امیرکبیر به طول ۵ کیلومتر، ایستگاه قهرمانان خط ٢ قطار شهری شیراز با اعتبار ٣۵٠ میلیارد تومان در شهرک میانرود و ایستگاه امیر کبیر با اعتبار ٣٠٢ میلیارد تومان شامل اجرا و تملک در میدان و بر اساس اعلام مسوولان شهرداری شیراز، خط ریلی ایستگاه قهرمانان تا امیر کبیر که تست گرم شد و این ایستگاه تا هفته دولت سال ١۴٠١ به بهره برداری می‌رسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.