شهر و روستا

احداث انهار برای جلوگیری از آب‌گرفتگی در فصل بارش

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی وارسته از آغاز احداث نهرهای عرضی به‌منظور هدایت آب‌های سطحی خبر داد و گفت: در سالیان گذشته به‌دلیل ورود آب‌های سطحی ناشی از بارش در خیابان‌های شمالی جنوبی و سر ریز به خیابان میرداماد، انهار موجود کشش لازم جهت جمع‌آوری و هدایت آنان را ندارد و آب در سطح سواره و پیاده‌رو موجب ایجاد مشکل برای خودروها و عابرین شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ خاطرنشان کرد: با احداث انهار عرضی به‌صورت لوله‌گذاری، هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در زمان بارندگی از خیابان میرداماد به ضلع جنوب این بلوار منتقل شده و در نهایت وارد کانال نیل می‌شود.

وی به اتمام این پروژه تا پایان ماه جاری اشاره کرد و گفت: امیدواریم با لوله‌گذاری در عرض بلوار میرداماد، منتهی به خیابان انوار امیدواریم مشکل آب‌ماندگی و آب‌گرفتگی معابر هنگام بارش‌های فصلی رفع شود.

وارسته هدف از احداث انهار را ایجاد آسایش شهروندان و ارتقای بهداشت عمومی برشمرد و عنوان کرد: احداث نهر عرضی سر پوشیده جهت دفع و هدایت آب‌های سطحی در بلوار میرداماد تهران، بخش عمده‌ای از مشکلات چندین ساله آب‌گرفتگی و نشست و نفوذ آب‌های سطحی را مرتفع می‌کند.

خروج از نسخه موبایل