×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نقش هنر عکاسی در معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد علوی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی عکس «رنگ، نور، حرکت» با اشاره به نقش هنر عکاسی در شناساندن جاذبه‌های گردشگری به مردم گفت: همانطور که می‌دانید، هنر زبان مشترک تمام فرهنگ‌ها و ملت هاست و هنر عکاسی نیز از بهترین این هنرها در معرفی جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی به شمار می‌رود.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هنر عکاس این است که بدون به زبان آوردن حتی کلمه‌ای، دنیایی از مفهوم را در قالب یک عکس به مخاطب عرضه می‌کند و این دقیقاً همان چیزی است که در معرفی جاذبه‌های گردشگری به آن نیازمندیم.

وی ادامه داد: ما هر چقدر هم در سخنرانی‌ها، در مکالمات و دیالوگ‌های خود از جاذبه‌های گردشگری بگوییم، ذره‌ای از تأثیری که عکس و تصویر بر مخاطب می‌گذارد را نخواهد داشت؛ بنابراین لازم است که در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری، این هنرمندان عزیز ما را همراهی کنند و بتوانیم از ظرفیت این عزیزان بهره ببریم.

علوی تاکید کرد: به همین علت می‌گویم که باید برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری از هنر عکس و فضای مجازی بهره ببریم. امروز ظرفیت نمایشگاه عکس و عکاسی از یک گالری و نمایشگاه فیزیکی فراتر رفته و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، یک عکس می‌تواند به سرعت در اقصی نقاط دنیا دیده شود و از آنجایی‌که برای انتقال مفهوم به دلیل همان زبان مشترک نیازی به ترجمه ندارد، در لحظه مفهوم را به تمام مخاطبان عرضه کند.

وی با بیان اینکه با تبدیل تهران به مقصد گردشگران، شاهد بروز اقتصاد پایدار گردشگری در شهر خواهیم بود، گفت: اکنون ظرفیت‌های گردشگری، هنری و تاریخی زیادی در تهران وجود دارد؛ اما چقدر از این ظرفیت‌ها در دسترس است؟ ما خودمان نیز به دلایل مختلف از جمله داشتن مدیریت‌های مختلف در شهرداری نمی‌توانیم بگوییم چقدر در دسترس هستند.

علوی ابراز امیدواری کرد تا این مشکل با اجرای مصوبه ایجاد سازمان گردشگری حل شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.